handdator

Visa fullständig version : Ketodiet - litet test

KIRE
2004-08-27, 15:43
Har nu kört 9 dagar på ketodiet. Ska börja ladda imorgon tänkte jag.

Har käkat hamburgare(bara köttet alltså), pannbiffar och kebabsås endast. Inget annat förutom multivitaminer och lite extra c-vitamin. Kebabsåsens huvudingrediens är matolja.

220g protein
180g fett
20g kolhydrat
/Dygn

Kom i ketosis redan 2:a morgonen men det beror på att jag dels inte kolhydratladdade ordentligt innan och dessutom körde massor av cirkelträning på gymmet för att tömma glykogen. Även 2 mil löpning totalt första dagarna.

Tänkte bara upplysa att ovanstående inte är att rekommendera!
Visste att jag skulle må mindre bra men jag ville ändå testa att leva på riktig
junkfood för att se vad som händer. Har inte tappat något kroppsfett men däremot sabbat immunförsvaret och mår allmänt kass. Inga hungerkänslor är väl det enda positiva.

Har kört keto innan och mått fint men då var det andra livsmedel som brukades. Kycklingfile,tonfisk, lax, makrill samt nyttigare fetter och dessutom lite fibertillskott och även broccoli. Lite högre kolisintag oxå.

Callister
2004-08-27, 16:17
Ska väl ta runt 2-3 veckor innan kroppen ställt om sig helt, då ska man slippa segheten i skallen osv har jag hört. :)

z_bumbi
2004-08-27, 17:49
Varför bara 20 g kolhydrater/dag under första veckan?

Hård_men_rättvis
2004-08-27, 19:05
Vad är vitsen med detta, självtortyr och uteblivna träningsresultat? Varför ville du "testa" att leva på skräpmat? Dessutom skräpmat i ketosis, finns det något värre sätt att förstöra för sig själv?

Prankie
2004-08-27, 19:06
Behöver inte direkt fler supersize me kopior. ;)