handdator

Visa fullständig version : HIIT på kvällen?

Lappen
2004-08-26, 18:56
Är det många av er som kör ett HIIT pass på kvällen eller är ni så duktiga att ni kör på morgonen? Det jag undrar är ifall det är värt mödan att köra på kvällen eller ska man vila och köra stenhårt på morgnarna istället?

Jag undrar också ifall jag ska skippa träningen när jag är förkyld? Jag har ingen feber men är snorig...

King Grub
2004-08-26, 19:07
Det viktigaste är att du gör det. Kör du styrkepass på kvällen är det dock bäst om du lägger cardio separat så långt ifrån det du kan, dvs på morgonen.

Du skall inte träna vid förkylning, speciellt inte om du har ont i halsen. Och träning med infektion i kroppen verkar bara nedbrytande! Du kan inte tillgodogöra dig träningen då.

Halldin
2004-08-26, 19:47
Jag kör före frukost nu, efter att Grub lade upp de där nya studierna som visar att muskelnedbrytningen är mindre än man tidigare trott.
Man vaknar i alla fall till av det :thumbup:

Innan det körde jag efter styrketräningspassen, men ibland hade man verkligen inte lust ... så det här funkar bra för mig.

KIRE
2004-08-26, 21:01
Jag kör före frukost nu, efter att Grub lade upp de där nya studierna som visar att muskelnedbrytningen är mindre än man tidigare trott.

Att jag skrev det här för 6 månader sedan struntade du i eller? :insane: ;) :D

King Grub
2004-08-26, 21:04
Du kanske inte skrev det på det optimala sättet? :D

z_bumbi
2004-08-26, 21:08
Att jag skrev det här för 6 månader sedan struntade du i eller? :insane: ;) :D

Du skrev även att man kunde kompensera förlusten genom att träna extra bra eller något sådant...

KIRE
2004-08-26, 21:20
Hehe :D

Bumbi, ja jag vet :)

Håller på att söka efter inläggen med dom där studierna men hittar dom inte, kanske någon kan vara snäll och länka :thumbup:

Johan
2004-08-27, 07:31
Kör alltid mina HIIT pass på kvällen, mest för att jag börjar jobba rätt tidigt och omöjligt kan gå upp en timme tidigare för att träna.
Men snart får jag kicken från jobbet och då ska jag börja träna HIIT på morgonen och flamsa runt på gymmet på kvällen, kommer då också kunna sova ordentligt, minst 8 h per natt.
Ska bli kul och se hur kroppen klarar av 2 träningspass per dag, kommer dock vara nödvändigt nu när det stora höstdeffen närmar sig med stormsteg :thumbup:

pojken85
2004-08-27, 09:23
Grub är optimal på allt :D