handdator

Visa fullständig version : Löpning på kvällskvisten

Sparrisen
2004-08-15, 21:48
Hej!

Jag tycker om att springa kvällstid, innan dagens sissta mål mat. Vad anser ni experter om det? Ser ni nackdelar i att löpträna (allt från joggning till hiit) så pass sent på kvällen och med bara ett mål mat efter? (återhämtningsdrink + mat) Hur blir det med återhämtningen - bättre/sämre/kvittar?

bubbleman
2004-08-15, 21:53
Så länge du tar en återhämtningsdrink + ett mål mat efter så ser jag ingen nackdel, men vad vet jag.

Jax
2004-08-15, 22:09
Du får ju i alla fall en lite mindre vätskeförlust i jämförelse mot att springa i under dagen då det är mycket varmare. Det är ju en fördel. Annars tror jag inte att det är så taskigt för återhämtningen, jag har inte märkt något i alla fall. Förutom att det kan vara lite svårt att somna för nära inpå ett pass med högt tempo.

King Grub
2004-08-16, 04:24
Finns det något skönare att ta en lång löprunda i skogen på hösten, när luften är frisk och sval, det börjar skymma, och höstlöven dalar och ligger som en mjuk matta under fötterna?

Jag tvivlar på att återhämtningnen blir lidande under ett 24-timmarsperspektiv. Det är klart, skall du upp direkt på morgonen och köra nästa pass kan det nog kännas.

Johan
2004-08-16, 09:05
Jag brukar nästan alltid springa på kvällarna, runt 10-tiden.
Väldigt skönt och lugnt, sen en drink när man kommer hem och lite mat efter 50-60 min. Sen brukar inte jag ha några problem att somna, nästan tvärtom att jag somnar lättare.

Numero1
2004-08-16, 09:07
Låter bra! Kör på...