Logga in

Visa fullständig version : Klarar inte av käka mat efter träning!

Edan
2004-08-05, 20:57
Ja som topicen lyder efter mina träningspass så dricker jag en vassle/dextrou drink på fördelningen ca 100-120 gram dextrou och 70-100 gram protein väger inte utan går på känsla (:
Men saken är vet att man skall äta 1 timme efter man tagit drinken..1 timme efter träningen är det totalt omöjligt att äta då mår jag illa och är borta av slakhet 1.5timme efter brukar det gå att äta om jaginte äter för stark mat idag åt jag grillat kött åt upp 3 stora biar och 3 potatiser sen fick jag löpa in på toaletten och spy minst 20 gånger =/ nån som vet hur man kan lösa detta eller vad som kan vara fel?

bubbe
2004-08-05, 21:08
är det inte ganska saftigt med 100-120 gram dextros? tycker man blir proppmätt av bara hälften. Prova byta till maltodextrin, jag brukar vara "mätt"
även efter malto men inte lika mycket som dextros. potatis ger ju mycket mättnadskänsla, kanske pasta istället? kall pastasallad nu till sommaren är ju
fint.

JAM
2004-08-06, 00:13
är det inte ganska saftigt med 100-120 gram dextros? tycker man blir proppmätt av bara hälften. Prova byta till maltodextrin, jag brukar vara "mätt"
även efter malto men inte lika mycket som dextros. potatis ger ju mycket mättnadskänsla, kanske pasta istället? kall pastasallad nu till sommaren är ju
fint.
Tja, väger han uppåt 100 kg så är det väl väldigt rimligt med den mängden dextros. Sedan om det är så värst gott är väl en annan sak... :)

Edan: Jag har också lite småsvårt att äta inom en timme. Inga illamåendebekymmer som du verkar ha, men jag känner mig helt enkelt inte hungrig. Inom 1,5-2 timmar brukar jag dock alltid ha ätit.

Bite
2004-08-06, 11:01
Du kan ju alltid testa göra en mindre återhämtningsdryck och se om du inte mår bättre då. Det kommer nog knappast att göra nån skillnad om det innebär att du kan äta en bra måltid ca en timme efter passet, och mat är godare än pulver :eating:

Edan
2004-08-06, 11:48
Jo 100-120 är väl mycket men väger man ca 100 kg på bf 15 % och är 177 lång så sägs det ju att man ska ligga på minst 100....ja man blir verkligen dödsmätt av 120 gram helt uppsvullen blir man....maltodextrin vore ett alternativ men måste försöka hitta ett bryggeri runt orten man kan få tag på det ifrån..

Edan
2004-08-06, 11:50
Du kan ju alltid testa göra en mindre återhämtningsdryck och se om du inte mår bättre då. Det kommer nog knappast att göra nån skillnad om det innebär att du kan äta en bra måltid ca en timme efter passet, och mat är godare än pulver :eating:
Sänker nog kolhydraterna till runt 80 och ligger runt 60-80 gram protte nu isätllet..och försöka med det ska in på deffen lääängtar så hårt efter den så man behöver slippa äta sig spyfärdig vid varje måltid (;

Olsson
2004-08-06, 23:46
Druvsocker brukar ju röra om i magen på dem flesta så testa o byt ut det mot nått annat, och kanske lite mindre.

Big Al
2004-08-07, 00:58
Har också det här problemet, å det är ju ett ganska saftigt problem eftersom andra målet efter träning är jäkligt viktigt, nu är det inte så farligt eftersom jag går på lågkalori men får ändå sitta ett bra tag med krubbet! riktigt tungt går det under uppbyggnadsperioderna, det är väl bara att tvinga ner skiten som jag ser det, man får offra sig lite!!

/Al

z_bumbi
2004-08-07, 11:04
Ta bort lite protein och byt ut druvsockret mot maltodextrin och se vad som händer.
Det är inte heller ristat i sten att man måste äta inom en timme heller utan 1,5 timme duger bra eller så äter man bara lite mindre efter en timme och sen äter man den "riktiga" maten två-tre timmar efter träningen.

Metal_boy_
2004-08-08, 00:10
de e väl bara o vänta lite till ...det kanske e så att det du hällt i dig står i sig i över 1timme beroende på vad du gör ..om du bara sitter o degar direkt efter så kan du sitta där i 2 timmar innan du känner att du kan stoppa idig nått...jag har också sådär men då väntar jag hellre en timme extra och får i mig mer mat än att sitta där och få i mig halva så den måltiden va förstörd