Visa fullständig version : Fått jobb
stiffler
2004-08-04, 20:59
Tjena!
Fått jobb på en firma som bygger tält etc. Jobbar ca 9 timmar om dagen där jag lyfter tungt hela tiden. Med andra ord typ ett långt gympass varje dag.
Man känner på kvällen att det tar på musklerna bland annat rygg, armar, ben etc.
Nu till min fråga.
På morgonen blir det inte mer än en macka och en tallrik fil med all bran plus (måste gå upp tidigt kan inte äta mer).
Sedan är det lunch vid 11 tiden, där det brukar bli dagens lunch på något ställe, med andra ord kött eller fisk med potatis eller pasta.
När jag kommer hem (runt 6-7 tiden) blir det en proteinrik middag oftast med kyckling och pasta.
Kvällsmål brukar bli en liten godisbit, frukt och sånt.
NU TILL FRÅGAN:
Eftersom jag lyfter och går hela dagarna, borde jag väl dra en prottedrink vid lunchtid eller så? Hur ska jag göra? Vad vore optimalt för att kunna bygga upp så mycket muskler som möjligt från detta jobb, då det inte blir snack om att gå på gymmet de dagar man jobbar (börjar tidigt, kommer hem 7, äter och är sen helt slut, går o lägger mig tidigt för att komma upp).
Tack
En fråga bara... Hur mycket väger tyg och tältpinnar? :notme:
Ärligt talat bör du ändra en del på ditt kostschema... Ta en proteindrink på morgonen... Brukar inte vara så svårt att få ner hur tidigt man än går upp...
Du bör också äta något annat än godis på kvällen...
Sen är väl ett par mellanmål att rekommendera om du rör mycket på dig under dagarna...
hörredu halib, tro mej..i "byggbranshen" är det mkt tunga lyft hela tiden...trust me on that one säger jag bara
negative
2004-08-04, 23:30
Ärligt talat bör du ändra en del på ditt kostschema... Ta en proteindrink på morgonen... Brukar inte vara så svårt att få ner hur tidigt man än går upp...
Du bör också äta något annat än godis på kvällen...
Sen är väl ett par mellanmål att rekommendera om du rör mycket på dig under dagarna...
Kanske inte är några 4-manna tält precis :rolleyes:
GhostFace
2004-08-05, 05:07
Ja om du äter för att bygga muskler, men jobbar bort energin för det, blir du ju tvungen att käka mera vare sig du vill eller inte.
Än mera logiskt är väl att inom kort kommer du inte bli mätt av det du äter utan blir tvungen att lasta på mera käk på tallriken alt. lägga in ett par mellisar extra!
Proteindrink? Ja, varför inte? Så länge det kanske är något mera än bara proteindrink.
obesogen
2004-08-05, 10:56
du har ju uppenbarligen inte gjort lumpen...
Prova att bära runt på ett av försvarsmaktens 12 manna tält så får vi se hur kaxig du är sen :thefinger :notme:
du har ju uppenbarligen inte gjort lumpen...
Prova att bära runt på ett av försvarsmaktens 12 manna tält så får vi se hur kaxig du är sen :thefinger :notme:
Tält 12, inte 12-mannatält. Gör om, gör rätt!!
:D
Tjena!
Fått jobb på en firma som bygger tält etc. Jobbar ca 9 timmar om dagen där jag lyfter tungt hela tiden. Med andra ord typ ett långt gympass varje dag.
Man känner på kvällen att det tar på musklerna bland annat rygg, armar, ben etc.
Nu till min fråga.
På morgonen blir det inte mer än en macka och en tallrik fil med all bran plus (måste gå upp tidigt kan inte äta mer).
Sedan är det lunch vid 11 tiden, där det brukar bli dagens lunch på något ställe, med andra ord kött eller fisk med potatis eller pasta.
När jag kommer hem (runt 6-7 tiden) blir det en proteinrik middag oftast med kyckling och pasta.
Kvällsmål brukar bli en liten godisbit, frukt och sånt.
Välkommen till verkligheten! :thefinger
Om du käkade bättre överhuvudtaget skulle du orka med de där lyften. Du har ju en katastrofal kost! Jag börjar 5 på morgonen, gör tunga lyft och har inga problem att ladda om inför träningen sen..
Allbran käkar jag också när jag vaknar samt multivitamin tablett och proteindrink..
sen om du nu börjar tidigt, vilket inte 7 är ;).. så borde du ha en fika runt 9. Käka något, mackor, proteindrink osv.
11... lunchen är väl inte mycket att säga om.
runt 3 käkar du något igen. Mackor, osv osv osv.. mellanmål ..
1h innan träning drar käkar du igen..inte så mycket men så du får energi.. det behövs om man har jobbat hela dagen.
efter träning proteindrink, snabba kollisar
Kvällsmat är ok
Sen vafan.. godisbit.. jävlar i havet :angel: Där får du skärpa upp kosten och käka något som gör att du lagrar lite energi till dagen efter..
Tält 12, inte 12-mannatält. Gör om, gör rätt!!
:D
Antalet platser i försvarets tält är variabelt, där arga befäl och 20 minusgrader spelar sin roll.. :smokin:
Tjena!
skitsnack
äta mer är väl en bra lösning? fast den har du nog tänkt på, men mer än så kan nog inte vi hjälpa dig med.
stiffler
2004-08-05, 22:14
Sant, måste skärma kosten.
Ang tyngd på tält: tänk på att vi lägger XX antal kvadratmeter golv med järn/trä bjälkar under också
Johan1986
2004-08-05, 22:19
OT:Är det Hallbyggarna du jobbar för?
stiffler
2004-08-05, 22:20
nope
Vad ska ni med proteindrinkar? Om ni har så jobbiga jobb och äter runt en 5-6000kcal/dag lär ju proteindrinkar vara sak samma, ni lär ju få i er flera hekto protein ändå?
stiffler
2004-08-05, 22:34
LOL 5-6tusen kcal? Testa att dela det med två så får du kanske vad jag ligger på.
När vi jobbar tar vi BARA lunchrast, så det enda jag kan ta med är saker som går enkelt att ta när vi sitter i lastbil, t.ex. proteindrink, små ätbara saker etc.
Säg att genomsnittsdagen ligger på 10 timmar, ska jag ta med en eller två proteindrinkar då? En mellan morgonen och lunch, och en mellan lunch och middag?
Om jag uppgraderar min frukost bättre borde det bli ok. Lunch och Middag brukar bli bra
Peter
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.