handdator

Visa fullständig version : Rygg/axlar lr bröst/axlar?

lauria
2004-08-04, 12:19
Tjena!!

Vad för drar ni att träna till sammans Rygg/axlar lr bröst/axlar?

Klo
2004-08-04, 12:25
Om du nu måste kombinera två stora muskelgrupper, rekommenderar jag Bröst/Axlar. Då hinner framsida axlar bli varma innan du ska träna dom och förebygger skador. Kör faktiskt själv så ibland när veckodagarna inte riktigt räcker till.

Big_Vik
2004-08-04, 12:27
just nu kör jag rygg och axlar och bröst och ben. tycker det funkar himla bra, är tom. lite starkare i axlarmna efter ryggträningen! :eek: :confused:
Sen kan man hoppa baksida axlar om man kört rygg innan :angel:
Jag vet att arne gillar att köra axlar med rygg också :thumbup:
Axlar med bröst känns inte rätt.

Klo
2004-08-04, 12:31
just nu kör jag rygg och axlar och bröst och ben. tycker det funkar himla bra, är tom. lite starkare i axlarmna efter ryggträningen! :eek: :confused:
Sen kan man hoppa baksida axlar om man kört rygg innan :angel:
Jag vet att arne gillar att köra axlar med rygg också :thumbup:
Axlar med bröst känns inte rätt.

Lite nyfiken bara, hur många övningar/set kör du när du tränar bröst och ben? Inkluderar ben hamstrings och vader också?

Big_Vik
2004-08-04, 12:43
Lite nyfiken bara, hur många övningar/set kör du när du tränar bröst och ben? Inkluderar ben hamstrings och vader också?

Detta är något jag testat p.g.a. att gymmet nästan aldrig har öppet sommartid. några kanske kommer hata mej för det här men,,ingen armträning :booty: :thefinger

Imorgon blir det ett bröst och benpass.
Kör bröst först iom. att de är sämst!
Ska köra lätt tills skolan börjar, 8-12 reps, inte alltid fail.
passet:
Bänkpress: 3x8-12
Plan hantelpress 3x8-12
Snedbänk 3x8-12
(ska kanske testa nåt set dips med)

knäböj: 5x8-12
sittande lårcurl supersettat med stela mark: 3-5x8-12

setantal på ett ungefär, fler set om det känns bra och lätt.

okej en aning disco. but thats the way it should be! hehehehe :D (skämt jö)
vader och mage då jag känner för det, mest efter rygg och axelträningen, och ofta i superset. igår körde jag 6 set vadpress i benpress pyramid upp. var första gången jag körde denna övning :)

Om 2 veckor kör jag igång med 4split , fler set och 3-7 reps på de flesta övningar. och, jag citerar: "det ska stånkas,pustas och brölas ända fram till jul" :naughty:

bra eller anus?

MEN LYSSNA FÖR FAN INTE PÅ MEJ!!!! Har tränat i ca 1,5 år, kanske en tredjedel av tiden med bra koll på kosten.

TCOG
2004-08-04, 12:54
rygg kör jag separat själv

bröst,vader sen

axlar,triceps ihop...

ivandrago
2004-08-04, 14:02
Rygg/axlar har jag kört och det funkar relativt bra..

Bröst axlar har jag också testat och det funkar inte alls. Får inte ens upp hälften av vikten på axelpressar efter att ha kört bröst,.

Klo
2004-08-04, 14:37
Rygg/axlar har jag kört och det funkar relativt bra..

Bröst axlar har jag också testat och det funkar inte alls. Får inte ens upp hälften av vikten på axelpressar efter att ha kört bröst,.

Har du testat att börja med baksida axlar direkt efter bröst och vänta lite med pressarna då?
Kan tillägga att jag föredrar att träna axlar separat så detta inte misstolkas :D

lauria
2004-08-04, 22:53
Okej....hmmm..det verkar vara rygg och axlar som gäller...ja undrar för attt jag ska få ihop mitt 4slitt bättre..

Det ser ut så här nu

Axlar,vader
Rygg,bicca,underarmar
Fram -och baksida lår, mage
Bröst, tricca

Arnesson
2004-08-04, 23:01
Rygg
Axlar
Triceps + Mage
Biceps + Underarm
Ben + Vader
Bröst

Jag gillar inte att köra långa pass därför jag delar upp kroppen på 6pass.
T ex om jag kör jag ben först, känner jag att jag inte skulle kunna ge fullt ös om jag körde biceps efteråt.

tejpis
2004-08-04, 23:29
Okej....hmmm..det verkar vara rygg och axlar som gäller...ja undrar för attt jag ska få ihop mitt 4slitt bättre..

Det ser ut så här nu

Axlar,vader
Rygg,bicca,underarmar
Fram -och baksida lår, mage
Bröst, tricca Bröst, biceps, mage
Ben, vader
Axlar, Triceps
Rygg

är ju ett förslag :thumbup:

Klo
2004-08-05, 09:14
Axlar,vader