Visa fullständig version : Bli biff av konditionsträning?
Har läst en del här på forumet och fått uppfattningen att dessa regler gäller:
Om man äter mer kalorier än man förbrukar går man upp i vikt..
Om man äter mindre kalorier än man förbrukar går man ner i vikt..
Då undar jag om man som långdistanslöpare ligger på ett ordentligt kaloriöverskott( säg +500 -1000kcal/dag) Blir man biff då?? :cool: Och var skulle man i sådana fall "lägga på sig"?? :confused:
Har läst en del här på forumet och fått uppfattningen att dessa regler gäller:
Om man äter mer kalorier än man förbrukar går man upp i vikt..
Om man äter mindre kalorier än man förbrukar går man ner i vikt..
Då undar jag om man som långdistanslöpare ligger på ett ordentligt kaloriöverskott( säg +500 -1000kcal/dag) Blir man biff då?? :cool: Och var skulle man i sådana fall "lägga på sig"?? :confused:
För att man ska kunna bli biff krävs ju en ökning av muskelmassan. Långdistanslöpning stimulerar knappast muskeltillväxt i någon högre grad. Om man då ändå låg på ett energiöverskott skulle man således bli fet, efter ett tag.
Edit: Jag gillar inte ditt namn.
King Grub
2004-08-04, 09:39
Muskler växer av överbelasning, inte uttröttning. Aerob och anaerob träning är två olika saker, och ger två olika resultat.
Inte jag heller.
För att man ska kunna bli biff krävs ju en ökning av muskelmassan. Långdistanslöpning stimulerar knappast muskeltillväxt i någon högre grad. Om man då ändå låg på ett energiöverskott skulle man således bli fet, efter ett tag.
Namnet är bara svamel, jag registrerade mig och tränkte inte skriva nånting utan bara läsa best of kolozzeum... Ska göra en ny användare med ett bättre namn snart! :cheers:
Men växer man sämre om man tränar både kondition och styrka även om man äter ordentligt?
Men växer man sämre om man tränar både kondition och styrka även om man äter ordentligt?
Ja kondition är farligt! Sky det som pesten.
Jag har gått upp tio kilo på mindre än ett år och under den tiden har jag sprungit flera mil i veckan.
Ja kondition är farligt! Sky det som pesten.
Lägg in en smiley så att alla förstår att du är ironisk.
King Grub
2004-08-05, 06:33
Nej, bättre.
Nej, bättre.
Inom rimliga gränser iaf ;) coleman skulle nog få negativa effekter av att springa maran 2ggr om dagen.
Inom rimliga gränser iaf ;) coleman skulle nog få negativa effekter av att springa maran 2ggr om dagen.
De negativa effekterna skulle nog bli av en permanent natur i hans fall. :D
Nej, bättre.
Hur ofta skulle du rekomendera att man ska köra? 3 dagar/veckan låter det rimligt?
King Grub
2004-08-05, 20:17
Hur ofta skulle du rekomendera att man ska köra? 3 dagar/veckan låter det rimligt?
3-5.
ölobrännvin
2004-08-05, 20:58
men inte fan springa 3-5 dagar lägg in annan cardio också så att du inte sliter ut knän och hälsenor när du går upp i vikt !
men inte fan springa 3-5 dagar lägg in annan cardio också så att du inte sliter ut knän och hälsenor när du går upp i vikt !
Alla lägger inte på sig 30 kilo fett bara för man börjar styrketräna.
Sen är inte löpning så farligt för kroppen som många verkar tro... :booty:
Your body is built to MOVE! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.