lauria
2004-08-01, 20:33
I slutet av min diet så vart jag redigt less på kyckling och det mesta jag åt, så en dag så komm jag på nått nygg som var ur gått, det är som en sorts biff stråganof:eating:
Utskurenbiff/lövbiff
Oliv olja
Matlagninsvin (rött vin)
Gul-lök
Vitlök
Chilipulver
Grön paprika
Soya
Fransk senap
Salt och peppar
Strimla biffen och lägg i en marinad av olivolja, hackad gul-lök, salt, peppar och chilipulver...Låt de ligga i 20min...
Sen så häller man i alllt i en stekpanna och låt det frästa tills köttet är stekt..och sammtidigt man här i köttet så tillsätter man strimlad/hackad paprika...När det är fårdigt så slängde ja bra mkt matlagningsvin och ganksa regält med franska senap...Och det fick puttra i 5min sen åt jag det med en ungs bakad potatis...
Det är inge märkvärdigt men det var stark, gott och lätt
Utskurenbiff/lövbiff
Oliv olja
Matlagninsvin (rött vin)
Gul-lök
Vitlök
Chilipulver
Grön paprika
Soya
Fransk senap
Salt och peppar
Strimla biffen och lägg i en marinad av olivolja, hackad gul-lök, salt, peppar och chilipulver...Låt de ligga i 20min...
Sen så häller man i alllt i en stekpanna och låt det frästa tills köttet är stekt..och sammtidigt man här i köttet så tillsätter man strimlad/hackad paprika...När det är fårdigt så slängde ja bra mkt matlagningsvin och ganksa regält med franska senap...Och det fick puttra i 5min sen åt jag det med en ungs bakad potatis...
Det är inge märkvärdigt men det var stark, gott och lätt