Visa fullständig version : Tyngdlyftning
Doctor Snuggles
2004-07-29, 23:21
Vem tränar tyngdlyftning, antingen som komplement, bara för att det är kul, eller seriöst ?
Har precis börjat med stöt, och håller fortfarande på med bäbisvikter, men det är ruskigt kul!
Var länge sen jag riktigt såg ifram emot varje pass som jag gör nu....
Det finns några stycken - Nils, BigTraps, Droog, Mehdi och ett par till. Och Pinglan för faen!!!!
allan
Arne Persson
2004-07-29, 23:25
Har tävlat i det när jag var en parvel
Doctor Snuggles
2004-07-29, 23:30
Heh... usch vad svag jag är i frontböj. Kollade precis på pinglans journal :em:
Krokodil
2004-07-29, 23:40
Jag började som tyngdlyftare, men inte nu längre..
byggaren
2004-07-30, 20:59
Vad är det för övningar man kör du? Räkna upp några!
Skulle gärna köra fler tyngdlyftningsinspirerade övningar än jag nu gör - men har inte fått bra tillfälle att lära mig dem. Tycker att majoriteten av OL-övningarna kräver en bra instruktör.
Så jag håller mig till styrkevändningar än så länge samt lite ryckböjar när andan faller på!
Som Allan nämnde så sysslar jag lite med lyftning. Seriöst vill jag kanske inte påstå, men det händer väl att man bränner ett pass då och då. Sen är det alltid kul att satsa på någon tävling då o då, just nu är det fokus inför Junior-SM. Yeahaa!
MvH // Mehdi
Undrar om inte Viktor kör också? Och han från H-borg vars namn jag glömt...
allan
Doctor Snuggles
2004-08-01, 17:16
Vad kör du på för vikter Mehdi? Och i vilken viktklass?
Originally posted by Mehdi
Som Allan nämnde så sysslar jag lite med lyftning. Seriöst vill jag kanske inte påstå, men det händer väl att man bränner ett pass då och då. Sen är det alltid kul att satsa på någon tävling då o då, just nu är det fokus inför Junior-SM. Yeahaa!
MvH // Mehdi
Välkommen till Eskilstuna i höst. :)
Doctor Snuggles jag la av med tyngdlyftningen vid 15 års ålder och hade gjort helt klart acceptabla placeringar när jag tävlade så vill du ha något att gå efter så.
När jag var som bäst
Ålder 15 år
Kropps vikt 60-65 kg
Ryck 67,5
Stöt 82,5 kg
Knäböj femor på 100 kg / fram 3*3 80 kg
Marklyft 130 kg
Mehdi kör på för när man står högst upp på palen så är det en riktigt skön känsla att veta att man är bäst i sverige i sin vikt/ålder (trots att jag oftast tävlade mot folk som var äldre än mig)
:cool:
Originally posted by Doctor Snuggles
Vad kör du på för vikter Mehdi? Och i vilken viktklass?
Well, jag har legat på latsidan iom att knät har irriterat mig. Men jag har faktist en journal med typ 2 pass inskrivna här. Jag kommer dra igång den igen imorgon då, bara för att du påminde mig.
Träningsvikter ligger numera på 80kg i ryck och en 100kg i stöt. Jag kommer gå i 77:an inför J-SM, vad jag satsar på för vikter säger jag inte. Men dock kommer nuvarande träningsvikter vara uppvärmning Då.
z_bumbi: Man tackar, men jag är inte 100% om jag vill tävla då. Kommer dock närvara där i vilket fall som helst. Ses kanske?
Kim: Jag vet hur det är ;)
Mvh Mehdi
Doctor Snuggles
2004-08-02, 00:24
Cool.
Hittade lite tyngdlyftning vids från 2004 World University Championships.
http://benn.vectorx.org/2004wuc/index.html
Fan vad mycket roligare det är att titta på nu när man börjat med det. :bpump:
Första platsen för 63 kg kvinnor var imponerande, 125 kg stöt.... inte illa... :hbang:
Fast märklig teknik, hennes stötgrepp ser nästan ut som ryckgreppet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.