handdator

Visa fullständig version : Skinn som hänger

xman
2004-07-28, 00:51
Vet inte om det är rätt del av forumet men frågar i alla fall..

När man var yngre så var man lite mullig vilket resulterade att när kroppen "mognade" och man blev längre etc etc. så blev man smalare men då verkar inte skinnet runt magen hänga med...

Det är inte mycket... men man vill få bort det i alla fall.. inte kul när man sitter.. ser ut lite som dragspel :rolleyes: ...

Vad är det för träning man ska göra.... jag vet att det kommer ta år... men situps och gå snabbt på löpbandet någon gång per vecka räcker det (utöver det vanliga styrketräningen 4 ggr per vecka)....

man vill ju få plattmage.. så mycket som det går i alla fall.. :thumbup:

Köttbullen
2004-07-28, 08:37
Jag har oxo lite sånt när jag sitter ner , jag tror inte de kommer försvinna hur mycke smalare du blir.

Däremot om du tränar upp feta rutor , så spännds skinnet ju.
Jag kör på de i allafall , stora magmuskler som står ut en bit ;)

:kickass:

King Grub
2004-07-28, 08:57
Den bistra sanningen är oftast att, har man varit tjock som ung, drar skinnet sällan ihop sig helt. Det brukar vara något man får leva med. Har du hudbristningar? Då lär det vara omöjligt. Annars är det bara att vänta och se och hoppas på det bästa. Någon speciell träning som får skinnet att dras samman finns inte.

xman
2004-07-28, 10:20
inga hudbristningar.. men som sagt.. skulle vara kul och få bort dom... :devil:

aja man kan alltid hoppas på att man får en någorlunda fin kropp efter all stryketräning och att resten av kroppen "täcker" magdelarna....

men fortsätter som sagt att bygga magmuskler :bpump:

Callister
2004-07-28, 10:21
Originally posted by King Grub
Den bistra sanningen är oftast att, har man varit tjock som ung, drar skinnet sällan ihop sig helt. Det brukar vara något man får leva med. Har du hudbristningar? Då lär det vara omöjligt. Annars är det bara att vänta och se och hoppas på det bästa. Någon speciell träning som får skinnet att dras samman finns inte.
Kan man inte få mer muskler på magen så att skinnet jämnar ut sig då?

King Grub
2004-07-28, 10:23
Om du lyckas bygga så gigantiska magmuskler, javisst. Det är dock inte troligt. Inte ens världens största byggare har så stora magmuskler (jag talar inte om GH-buk här). Men så lätt är det inte att bygga massa där heller. Dessutom ser det rätt bedrövligt ut det också.

Callister
2004-07-28, 10:27
Om du lyckas bygga så gigantiska magmuskler, javisst. Det är dock inte troligt. Inte ens världens största byggare har så stora magmuskler (jag talar inte om GH-buk här). Men så lätt är det inte att bygga massa där heller. Dessutom ser det rätt bedrövligt ut det också.
Okej, konstigt att man ser så många personer som gått ner i vikt sen barnsben och har helt normala magar, vissa har ju bristningar men har aldrig varit med om hängande hud. :)

King Grub
2004-07-28, 10:28
Jag tror varken X-Man eller jag talar om hängande skinnpåsar... Du övertolkar nog ordet "hängande".

bubbe
2004-07-28, 10:29
undrar hur det funkar för kvinnor som har varit gravida?

tycker jag har sett exempel på detta att skinnet har dragit sig
tillbaka alldeles utmärkt. Kanske har att göra med att skinnet har varit utdraget under en kort period? å andra sidan, i slutet på gravideten är ju magen enorm, min tjej är snart i nionde och det är ingen liten kula.

King Grub
2004-07-28, 10:30
Originally posted by bubbe
undrar hur det funkar för kvinnor som har varit gravida?

tycker jag har sett exempel på detta att skinnet har dragit sig
tillbaka alldeles utmärkt. Kanske har att göra med att skinnet har varit utdraget under en kort period? å andra sidan, i slutet på gravideten är ju magen enorm, min tjej är snart i nionde och det är ingen liten kula.

Under graviditen utsöndras hormoner som hjälper till att få skinnet att dra ihop sig efter födseln. Det gör det inte vid övervikt.

Det ena tillståndet är naturligt. Inte det andra.

bubbe
2004-07-28, 10:32

Under graviditen utsöndras hormoner som hjälper till att få skinnet att dra ihop sig efter födseln. Det gör det inte vid övervikt.

Det ena tillståndet är naturligt. Inte det andra.

kanske något för naturmedel tillverkarna?

vill du bli av med överflödig hud? ta då super mega skin remover
två ggr per dag.

Callister
2004-07-28, 10:39
Jag har ju varit överviktig hela mitt liv nästan, i alla fall från ålder 8-9, hoppas det inte blir för konstigt när jag gått ner allting sen. :(
På de här 20kilorna har jag minskat ganska mycket i midjemåttet (Cirka 5 hack på bältet, inte mätt på något annat sätt :)) och inte upplevt något konstigt än, de kommer väl. :(