Visa fullständig version : Kyckling filé Kr/kg ?
Frågan är: va får ni lös eran kyckling filé för? här på orten hittar jag den billigaste för 69 kr/kg och den är från Danmark.
Intressant att veta om man ligger på överpris (:
Det kommer bra erbjudanden titt som tätt. Bara vänta och köpa på sig.
Jag är rätt kräsen med kvaliten så det brukar bli guldfåglen som jag tycker är finast. Kostar normalt 169 kr för 2kg, men maxi har erbjudande på dem för 129 kr nästan varje månad.
Har köpt kycklignfilé för 40 kr/kg på willys, men tyckte den smaka plast, och då betalar jag hellre nån tia extra :D
no1fitness
2004-07-28, 04:57
Jag gillar Euroshoppers och den kostar nu 59 kr/kg där jag handlar. Den på Willys är det bara de pyttesmå bihangen i påsen. Jag vill ha stora fileér.
Köpte 2 st paket a´1920g st, tror det kosta 119 kr per förpackning, tyckte jag va rätt billigt, kommer inte ihåg vilket märke det var, kan kolla ikväll.
65kr/kg i närbutiken men om det kostar 40 på Willys åker jag dit oavsett om det smakar skit.
Originally posted by no1fitness
Jag gillar Euroshoppers och den kostar nu 59 kr/kg där jag handlar. Den på Willys är det bara de pyttesmå bihangen i påsen. Jag vill ha stora fileér.
Euroshopper.. 65 kr kg här.. :bow: :bow:
Bättre fileer får man leta efter alltså..
King Grub
2004-07-28, 09:01
Av de frysta sorterna tycker jag Ivars för 89:- kilot är godast. Oftast lägger jag dock hellre lite mer pengar på pinfärska filéer från en uppfödare jag känner och litar på.
Jag äter nog dessutom faktiskt mer kalkon och struts än kyckling.
Arnesson
2004-07-28, 09:18
Värt att tänka på är ju att billiga fileér oftast innehåller en massa vatten. Euroshopper (frysta) t ex innehåller bara 80% kött.
Originally posted by King Grub
Av de frysta sorterna tycker jag Ivars för 89:- kilot är godast. Oftast lägger jag dock hellre lite mer pengar på pinfärska filéer från en uppfödare jag känner och litar på.
Jag äter nog dessutom faktiskt mer kalkon och struts än kyckling.
Grr Ivars finns inte kvar i Helsingborg. På Maxi sa dem nått om att dem inte tillverkades längre. Dem var helt klart min favorit innan.
köper alltid kronfågels kycklingfilé 69 kr /kg..
hehe.. köpte 10 kg igår :hbang: :eating:
Eldorado 55kr/kg.
INTE innerfile, massa senor och annat som inte är gott att tugga på :MrT:
Originally posted by Arnesson
Värt att tänka på är ju att billiga fileér oftast innehåller en massa vatten. Euroshopper (frysta) t ex innehåller bara 80% kött.
Men de blir ändå godare och billigare per gram protein än en dyrare kyckling..
Originally posted by Arnesson
Det var någon som sa liknande i en annan tråd och blev överbevisad.
Originally posted by stybb
men 1 kg "skitmärke" har näringsvärde 20 gram protte per 100 gram file.. alltså 200 gram protein i påsen..
och kronfågel har det samma..
alltså får du 2kg med det näringsvärdet som står på påsen..
Hade det varit så att skitmärkena innehållit 25% mindre protein i innehållsförteckningen hade det varit en annan sak..
Jag har faktiskt märkt skillander på 18-22 gram protein / 100g kyckling tror jag det var. Men i många fall blir kycklingen saftigare när dem sprutar in lite vatten. Kronfågels kyckling te.x tycker jag är torr som trä.
GhostFace
2004-07-28, 19:04
Köper nå´t skitmärke på Willy´s för 39.90:-/kg, duger tills vidare. Annars duger Eldorados 2kg´s "kassar" bra, 55:-/kg.
Smaken?
Den är den samma på alla kycklingfiléer, tycker jag.
King Grub wrote;
Oftast lägger jag dock hellre lite mer pengar på pinfärska filéer från en uppfödare jag känner och litar på.
Ehhh va`?
Känner uppfödare?
:confused:
King Grub
2004-07-28, 19:05
Originally posted by GhostFace
Ehhh va`?
Känner uppfödare?
:confused:
Är det något konstigt med det?
Originally posted by Majsan
köper alltid kronfågels kycklingfilé 69 kr /kg..
hehe.. köpte 10 kg igår :hbang: :eating:
Brukar själv inhandla Kronfågels... ingen marinad i massa vatten och de har små filéer. De små filéerna blir alltid godast när man tillagar dem. :thumbup: Och det är smaken som är viktigast....
Köper oftast 12kg per gång för runt 60:-/kg
Är det något konstigt med det?
Finns det uppfödare med eget slakteri i dagsläget?? Måste vara mycket ovanligt.. Eller slaktar du dem själv?
King Grub
2004-07-28, 19:30
Originally posted by Action
Finns det uppfödare med eget slakteri i dagsläget?? Måste vara mycket ovanligt.. Eller slaktar du dem själv?
Jag tål inte åsynen av blod. ;)
Nej, hursomhelst är det en lokal strutsfarm, som även har höns, kalkon, kyckling och gås, fast i mindre skala, med eget gårdsslakteri. Lokal och lokal förresten... inom bilavstånd.
Fan, jag tycker att euroshoppers kyckling är läskig, det är ju som att äta en gummiklump
King Grub
2004-07-28, 19:44
Originally posted by Glen
Fan, jag tycker att euroshoppers kyckling är läskig, det är ju som att äta en gummiklump
Den känslan får jag av Kajsas. Som att tugga på ett radergummi.
Jag tål inte åsynen av blod. ;)
Nej, hursomhelst är det en lokal strutsfarm, som även har höns, kalkon, kyckling och gås, fast i mindre skala, med eget gårdsslakteri. Lokal och lokal förresten... inom bilavstånd.
Låter väldigt schysst... Synd att man inte bor på landet längre.. Min far har fött upp kycklingar i många år och vi har slaktat själva rätt ofta... Ser rätt kul ut när en höna hoppar runt med avhugget huvud och blodet pulserande från halsen...:D
Lasse Kongo
2004-07-28, 20:14
De flesta märken smakar ok tycker jag, ca 20% vatten i de billigaste o 10% i kronfågeln o finare märken.
Ja burkar köpa på willys, typ 40:-/kg.
Ibland kan man få 2kg Kronfågeln för 120 typ, då blir det en 12-16kg av den :eating:
Tror jag gav 79 kr för ett kilo av Torsåsens filéer senast.
Smakade coop x-tras filéer för ett tag sen. Det gör jag aldrig om.
Styrkebyggare
2004-07-29, 09:30
Brukar få punga ut 80-90 kr/kg för svensk kyckling (Hannes, Torsåsens mfl) i enkilosförpacking. Köpte dock dansk (Coop x-tra) en gång för 59/kg och kan inte säga att jag fann nåt större fel på den. Föredrar dock principiellt svensk kyckling - även om salmonellarisk och liknande kanske inte är så mycket högre för dansk.
urk, industriell gödkyckling :(
Originally posted by aliquis
urk, industriell gödkyckling :(
men snälla..överös oss med intressant vegan fakta.. kyckling som kyckling.. :thefinger
WHITEFOLKS
2004-07-29, 15:02
häromveckan sålde de någon fryst dansk kyckling "billigt". kruxet var väl bara att det var _30%_ marinad i de. vad de håller på med marinad och förpackningsstorlek.. 900g istället för 1kg osv :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.