Visa fullständig version : mat fråga!?
byggaren
2004-07-27, 18:07
Om man äter kl 12 och far och tränar 13 till 14.30. Hemma 15, ska man då äta? Jag tar vassle + druvsocker efter träning. Jag brukar äta var tredje timme, tänkte om träningsdrinken räcknas som ett mål?
ät en måltid ungefär 1 timma efter vassle+sockret...
King Grub
2004-07-27, 18:15
Träningsdrinken räknas som ett mål energimässigt, men den tillför ingen näring, utan är enbart till för återhämtning, glykogeninlagring, insulinutsöndring och för att stimulera proteinsyntes.
Nästa mål bör vara ett helt vanligt mål mat av typen lunch eller middag. Tar du drinken 14:30 kan det vara lämpligt att lägga det målet vid halfyratiden.
men den räknas in i den totala energi förbrukningen eller hur...?
byggaren
2004-07-27, 18:37
Okej tack för svaren:) :)
byggaren
2004-07-27, 18:43
Originally posted by Ervin
men den räknas in i den totala energi förbrukningen eller hur...?
Jåda, så dum är jag inte så att jag inte skulle räkna in den i det totala energi förbrukningen :) :)
Men säg att du äter 5 gånger per dag räknar du då in den som mål. Syftar på träningsdrinken..
nee faktiskt inte... jag räknar bara mat som måltider... skulel jag räkna med drinken så skulle det bli... 7 måltider :D
byggaren
2004-07-27, 19:03
Originally posted by King Grub
Träningsdrinken räknas som ett mål energimässigt, men den tillför ingen näring, utan är enbart till för återhämtning, glykogeninlagring, insulinutsöndring och för att stimulera proteinsyntes.
Nästa mål bör vara ett helt vanligt mål mat av typen lunch eller middag. Tar du drinken 14:30 kan det vara lämpligt att lägga det målet vid halfyratiden.
Hur gör du då?
byggaren
2004-07-27, 19:04
Originally posted by byggaren
Hur gör du då?
Syftar på om du räknar träningsdrinken som ett mål!!!
King Grub
2004-07-27, 19:08
Jag förstår inte vad du menar. Jag har redan svarat exakt på den frågan. Ja: energimässigt. Den ger ju dock ingen näring att komma med.
byggaren
2004-07-27, 19:14
Jag förstår inte vad du menar. Jag har redan svarat exakt på den frågan. Ja: energimässigt. Den ger ju dock ingen näring att komma med.
Kanske är jag som är trög, ska jag tyda att du menar att du räknar det som ett mål?
Du skrev såhär:
Träningsdrinken räknas som ett mål energimässigt
ät 15.30
DU tar drinken direkt efter träningen.. EXAKT :D 1 timme efter du har druckit sista dropparna av drinken äter du..
klarare kan det inte bli.. 3h efter det äter du igen.. och 3h efter det.. :booty:
King Grub
2004-07-27, 19:29
Kanske är jag som är trög, ska jag tyda att du menar att du räknar det som ett mål?
Du skrev såhär:
JA ENERGIMÄSSIGT! INTE NÄRINGSMÄSSIGT!
Du skrev såhär:
The king menar att efterträningsdrycken räknas med som ett mål mat. Det enda drycken tillför kroppen är energi (dvs. kcal som ska räknas med ifall du räknar hur mycke kcal/dag du får i dig), inga näringsämnen att tala om (ex. vitaminer, mineraler, fibrer..) och därav formuleringen "ja energimässigt".
EDIT: Sin vana trogen var herremannen före igen :thumbup:
byggaren
2004-07-27, 19:32
JA ENERGIMÄSSIGT! INTE NÄRINGSMÄSSIGT!
Tror jag förstår då:) :)
King Grub
2004-07-27, 19:41
:thumbup:
Kolhydrat och protein i form av sockerarter och vassle ger ju lika mycket energi som samma mängd kolhydrat och protein från t ex ris och kyckling, men inte bråkdelen av näringen. Inte ett skvatt från sockret och inte mycket från vasslet; ju renare vassle desto mindre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.