Visa fullständig version : 2kg kyckling
Läst repotaget om Csaba Kocsis i nya BK. Hur fan har han råd med att äta 2kg kycklingfile om dagen? det är ju en halv förmögenhte, han måste ju vara sponsrad av konfågel, eller vad tror ni?
Originally posted by pilt77
Läst repotaget om Csaba Kocsis i nya BK. Hur fan har han råd med att äta 2kg kycklingfile om dagen? det är ju en halv förmögenhte, han måste ju vara sponsrad av konfågel, eller vad tror ni?
Nja. 2kg kostar 110kr på willys. Men äter man så mycket köper man nog från en grossist och då blir ju ännu billigare.
Prioritering ;)
Gör en grov uppskattning..
100 kr dagen kyckling
50 kr övrig mat.. ris, mjölk, kesella, mackor osv osv..
50 kr tillskott om dagen kanske
= 6000-9000 kr i månaden
det är väl inte så jävla farligt?..
:D
Herkulez
2004-07-27, 15:25
det kostar att ligga på topp
King Grub
2004-07-27, 15:26
Jag köpte 2 kilo kycklingfilé (Hannes) för 105 kronor i dag. Inte mycket kostsammare än att äta ute. Frågan är snarare varför man skulle vilja ha i sig 400 gram protein från kyckling per dag?
Matte_Maiden
2004-07-27, 15:29
Jag tyckte att han nämnde att han bara åt dom kolhydraterna från riset... Inget efter träning alltså? Eller har jag missuppfattat saken som vanligt :angel:
GhostFace
2004-07-27, 15:45
Mmmmmm, de riktigt stora byggarnas värld och vägar äro outgrundliga.
Det är ingen som tycker det är underligt att det inte sägs mera än vad som verkligheten anses vara?
Det finns nog mera än kyckling&ris och animaliskt protein i den kroppen. ;)
Originally posted by GhostFace
Mmmmmm, de riktigt stora byggarnas värld och vägar äro outgrundliga.
Det är ingen som tycker det är underligt att det inte sägs mera än vad som verkligheten anses vara?
Det finns nog mera än kyckling&ris och animaliskt protein i den kroppen. ;)
Vad menar du då? Menar du att han även använder kryddor och sås? Annars kan man ju inte få de resultaten? ;)
Dom skrev också att han skulle få hjälp av Age o Fredrik med sin kost... vilket han lär behöva om han äter 2kg kyckling varje dag. Undrar samma sak som Grub, varför 400g kyckling protte?
Vafan.. låt han äta 2 kg kyckling om han känner för det..han kanske får det skit billigt.. han kanske tycker det är de godaste som finns.. 400 gram protein är väl bara fint..han kanske inte få i sig från någon annan källa.. kanske hatar både kött, fisk och mjölk produkter..
Age och Fredrik?.. Fredrik Carlsson eller?.. eller menar DU bara.. Fredrik Age?..
edit: Sen är det så jävla typiskt att så fort man börjar prata om nån av de större killarna så kommer någon med den nödvändiga jävla kommentaren "att det var nog inte bara kyckling..".. Who fucking cares.. vi har haft 1000 roids diskussioner på sistone och där har det kommit fram hur läget är runt om på gymmen i sverige..
Csaba är grym och jag hoppas han fortsätter utvecklas..han har jävla schyst fysik.. !
internethjälten
2004-07-27, 16:37
...i Fredrik Age's dokumentär som de visade på 4'an sa han att hans matkonto ligger på ca 6000 i månaden...
...jag kan väl tillägga att 2kg kyckling på willys efter tillagning är 1.5kg då de pressar in vatten innan de fryser den för att den ska väga mer - helt godkänt enligt EU :insane:
...köpte en dyrare kycklingfile, kommer inte ihåg märket med 2kg blev efter tillagning 1.8kg...
...dock är 105kr/1.5kg billigt i slutändan iaf =)
Nu kommer jag inte ihåg riktigt vem den andra snubben var för att jag snabb läste artikeln. Men den ena var iaf Fredrik Age och den andra var väl Peter, Big P ?
400g protte är 3g per kg vikt o han måste väl väga mer än 133kg ifall han har så stort intag. Han brukar väl dricka eftertränings drinkar också antar jag? Om jag inte har förståt det helt fel så är väl mer än 3g protein lite onödigt, eller?
Tycker att AF fysik är snyggare men hans BB fysik är schyst ja.
Originally posted by impegas.org
...i Fredrik Age's dokumentär som de visade på 4'an sa han att hans matkonto ligger på ca 6000 i månaden...
...jag kan väl tillägga att 2kg kyckling på willys efter tillagning är 1.5kg då de pressar in vatten innan de fryser den för att den ska väga mer - helt godkänt enligt EU :insane:
...köpte en dyrare kycklingfile, kommer inte ihåg märket med 2kg blev efter tillagning 1.8kg...
...dock är 105kr/1.5kg billigt i slutändan iaf =)
Man räknar ut energivärdet på något innan tillagning..
eller hur Sverker :D
Jag är inte Sverker, men jag kan intyga dig att det är det man gör, räknar ut enerivärdet innan tilllagning :D
Originally posted by Ervin
Nu kommer jag inte ihåg riktigt vem den andra snubben var för att jag snabb läste artikeln. Men den ena var iaf Fredrik Age och den andra var väl Peter, Big P ?
400g protte är 3g per kg vikt o han måste väl väga mer än 133kg ifall han har så stort intag. Han brukar väl dricka eftertränings drinkar också antar jag? Om jag inte har förståt det helt fel så är väl mer än 3g protein lite onödigt, eller?
Tycker att AF fysik är snyggare men hans BB fysik är schyst ja.
AF fysik tycker du.. BB fysik tycker jag :D
Låt han äta 10 gram protte per kg om han vill.. Han kanske tror, vet att det fungerar för honom. Bara för att "vi" normala byggare på kolozzeum ligger på 2-3 kanske inte alla behöver göra det.
man skulle kunna säga att över 3 gram per kg är onödigt.. grub kommer säkert med fina forskningsrapporter på det. Men man kan ju aldrig veta hur Csabas kropp fungerar..
Originally posted by Ervin
Jag är inte Sverker, men jag kan intyga dig att det är det man gör, räknar ut enerivärdet innan tilllagning :D
Exakt..alltså ska det inte spela någonroll vad det väger efteråt.. impegas.org..
mät maten innan du steker.. all mat krymper.. vissa kycklingsorter är extrema..men det kan bero väääldigt mycket på kocken.. har fått kycklingfiler folk säger fulla med vatten att behålla sin form medans kronfågel och andra "kvalitetskit" fileer har krympt ihop sig till en anabolanisses pungkule size :D
internethjälten
2004-07-27, 17:18
Originally posted by stybb
Man räknar ut energivärdet på något innan tillagning..
eller hur Sverker :D
..jag skiter i energivärdet och äter så jag blir mätt, det jag menade är att de billiga märkerna som Willys kör med är preppade med vatten före de är infrysta så om man köper 2 påsar kyckling så har man ingentligen bara köpt 1.5 och 0.5 vatten för en dyr slant..
..köper man kronfågel's fileér så får man ut "mer" ur varje kilo..
Originally posted by impegas.org
..jag skiter i energivärdet och äter så jag blir mätt, det jag menade är att de billiga märkerna som Willys kör med är preppade med vatten före de är infrysta så om man köper 2 påsar kyckling så har man ingentligen bara köpt 1.5 och 0.5 vatten för en dyr slant..
..köper man kronfågel's fileér så får man ut "mer" ur varje kilo..
men 1 kg "skitmärke" har näringsvärde 20 gram protte per 100 gram file.. alltså 200 gram protein i påsen..
och kronfågel har det samma..
alltså får du 2kg med det näringsvärdet som står på påsen..
Hade det varit så att skitmärkena innehållit 25% mindre protein i innehållsförteckningen hade det varit en annan sak..
Det jag vill komma fram till är att du inte får mer protein pga av vattnet om du köper kvalitet kronfågel som jag får övrigt hittat ben i..
Följdfråga..?. äter du bara för att bli mätt kan du ju skippa o äta kyckling o leva på något annat billigare.. man äter väl fan för att det är något vettigt i maten.. annars hade jag levt på chips och dip :D
Swedeman
2004-07-27, 21:16
Originally posted by stybb
men 1 kg "skitmärke" har näringsvärde 20 gram protte per 100 gram file.. alltså 200 gram protein i påsen..
och kronfågel har det samma..
alltså får du 2kg med det näringsvärdet som står på påsen..
Hade det varit så att skitmärkena innehållit 25% mindre protein i innehållsförteckningen hade det varit en annan sak..
Protein innehållet är inte detsamma mellan injicerad och icke injicerad file (proteinhalten minskar förstås med ökad vattenhalt), men låt oss gissa att man hittar file för 150 kr/2 kg som inte injicerats:
Icke injicerad, 23 g/100g, pris 150 kr, 3 g/kr
Willy deklarerar 18 g/100g, pris 110 kr, 3.3 g/kr
Willy's tyska deklarerar 17 g/100g, pris 80 kr, 4.25 g/kr
Willy blir mest prisvärd även om den är injicerad...
Euroshopper :bow: :bow:
Sen för att ta upp orginaldiskussionen som var Csabas 2kg om dagen.. Det är under diet!..och det är den enda protein källan undantaget proteindrinken efter träning killen äter.
Då är det inte så underligt..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.