handdator

Visa fullständig version : Bli stor på några dagar!

Achryl
2004-07-23, 19:04
Började spåna lite på bra metoder o få i sig mat när jag skulle klämma ner en friterade fisk till idag. Kom o tänka på den amerikanska metoden o äta, då man först styckar allt till lagoma bitar som man sedan stoppar i sig fort. Dels kan man koncentrera sig på nästa bit såfort man tuggat klart den sista, och slipper se hela maten, vilket kan va en psykisk spärr för o få ner mer. Dels drar man ju ner på tiden det tar att käka upp maten, och jag har iaf fått för mig att man kan käka mer om man käkar snabbt. Det här e kanske en anledning till att amerikanarna är så jävla feta? (Förutom läsken o livvstilen o det då) :eating:

P.S. man ser så fett bitig o muskulös i speglingen av bilars sidorutor! Måste bero på det höga lufttrycket eller nåt

Halib
2004-07-23, 20:06
Originally posted by Achryl

P.S. man ser så fett bitig o muskulös i speglingen av bilars sidorutor! Måste bero på det höga lufttrycket eller nåt

Sidorutor krossar :hbang:

King Grub
2004-07-23, 20:10
Det tar ett tag innan mättnadskänslorna registreras, så att vräka i sig maten gör lätt att man får i sig mer energi än man kanske borde (vi talar "normala" människor nu).

Dr.Stein
2004-07-23, 22:14
Låter ju skitsmart ju! Få i sig mer näring än man behöver???:confused: går det??:smash: :D

Hades
2004-07-23, 23:43

Haha :thumbup:

s_himself
2004-07-23, 23:58

I believe in the power of lufttryck :confused:

Metal_boy_
2004-07-24, 00:06
bilrutorna även på sidorna går ju i en böj..de flesta..tex inte volvo 240

Damberg
2004-07-24, 09:22

Lufttrycket?? :D

Originally posted by s_himself
bilrutorna även på sidorna går ju i en böj..de flesta..tex inte volvo 240

Precis, ytan är konvex vilket egetligen gör att du ser kort ut och då ändras proportionerna.

Kalleh
2004-07-24, 15:08
Kom o tänka på den amerikanska metoden o äta, då man först styckar allt till lagoma bitar som man sedan stoppar i sig fort.

Trodde att det var jag som kom på den...:rolleyes:

Hehe, jag har alltid kört på det sättet (utom på restaurant då...) och brukade bli kallad mongo för det på gymnasiet.

bubbe
2004-07-24, 16:35
när jag var yngre kunde jag äta mer genom att äta snabbt,
nu går det inte alls, en riktigt snabb bukfylla brukar ge mig såna
riktiga spykänslor efter ca 15-20 min att jag helt enkelt måste låta bli.

Achryl
2004-07-25, 18:36
Originally posted by Damberg

Lufttrycket?? :D

Precis, ytan är konvex vilket egetligen gör att du ser kort ut och då ändras proportionerna.

nej det tror jag inte på

Men grubben då e det bara o försöka käka så fort man kan då? ingen nackdel med det?

King Grub
2004-07-25, 18:42

nej det tror jag inte på

Men grubben då e det bara o försöka käka så fort man kan då? ingen nackdel med det?

Det beror väl på om du anser att för mycket kalorier är en nackdel eller inte. Det innebär inte större muskeltillväxt att överäta 1000 kcal än att överäta 300 kcal per dygn, bara större fläsktillväxt.