handdator

Visa fullständig version : En snabb fråga om Bicepsträning!

Gabber
2004-07-21, 10:16
tja!

Ville bara kolla med er hur ni startar och varierar er bicepsträning.

Själv har jag noll fantasi verkar det som och kör samma övningar i samma ordning i nästan samma reps/set.

Kan ni skriva hur ni tränar o varierar er bicepsträning?

Jag börjar alltid med stående bicepscurl med rak stång då den är jobbigast för mig. sen går jag över till bicepscurl stående med hantlar.

sen är det typ lite andra övningar som egentligen är s**t. hjälp mig med några massabyggande knep o övningar.

tack!

Spike
2004-07-21, 11:08
Är du nybörjare? Det låter så! Tycker det räcker med två övningar för dig!

Stångcurl, z-stångcurl eller hantelcurl som första övning. Variera andra övningen med scottcurl, hammercurl och konc-curl! Kör 3-12 reps, förslagsvis mer reps på de sista övningarna. Dom 6 övningarna räcker för att byta runt!

Good luck!

ivandrago
2004-07-21, 11:19
Varierar vilken övning jag börjar med. Antingen stångcurl, hantelcurl eller preachercurl. Brukar bli de tre övningarna jag kör under ett bicepspass, ibland byter jag ut/lägger till någon cable-övning eller någon extra koncentrationsövning..

En annan höjdare är att ibland supersetta biceps/triceps. Där kan man snacka pump och att bli slut under ett pass.

Ex: supersetta:

1. stångcurl med smalbänk 3-4 set
2. hantelcurl med liggande tricepspress runt huvudet 3-4 set
3. preachercurl med pushdowns 3-4 set.

:thumbup:

Gabber
2004-07-21, 11:28
är inte nybörjare, utan jag har på senaste tid börjat känna att jag har bromsat in och slutat öka. just biceps då jag märker att jag kör samma grej varje gång.

men jag ska prova byta som ni säger så får vi se hur det går. tack för hjä'pen!