Visa fullständig version : Temperaturens påverkan på muskler...
AdrenalineRush
2004-07-20, 17:18
Jag har hört från en osäker källa att muskeltillväxten kan påverkas negativt om musklerna utsätts för kyla under eller efter själva träningen. Ligger det någon sanning i detta eller är det skitsamma vilken temperatur man befinner sig i ??
Tror mest detta skulle bero på att blodet flödar sämmre i kroppen då.
Låter väll troligt att man kan ta i lite mindre om temperaturen är fel men jag tror inte det är nått man behöver tänka på.
Metal_boy_
2004-07-20, 17:52
mina leder tål iaf tyngre och hårdare träning den här årstiden
pellepedal
2004-07-21, 08:54
Man kan snabba på återhämtningen genom att duscha varvande varmat och kallt efter passet. Typ varmt 2 min, kallt 2 min, varmt 2 min. osv...
Får typ kroppen att skölja ut alla slaggprodukter och in med fräscht blod i musklerna.
Metal_boy_
2004-07-21, 12:56
Originally posted by pellepedal
Man kan snabba på återhämtningen genom att duscha varvande varmat och kallt efter passet. Typ varmt 2 min, kallt 2 min, varmt 2 min. osv...
Får typ kroppen att skölja ut alla slaggprodukter och in med fräscht blod i musklerna.
det där vet jag inte om jag kan tro..låter lite som gurkor på ögonlocken
Tricklev
2004-07-21, 13:29
Originally posted by pellepedal
Inte för att vara sådan men.... har du några källor till det? för det låter verkligen otroligt:D
pellepedal
2004-07-21, 13:51
Nä. inte direkt... Har bara läst om det på olika håll.
Bulgariska tyngdlyftare gör det tydligen, och amerikanerna hakar på. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.