Visa fullständig version : Armens omkrets (ökning)
Hur mycket har ni ökat i armmått som mest under så kort tid som möjligt?
Är det troligt o kunna gå från 36cm till 38-40cm till nyår om man ligger i?
Jag har ökat från 33cm till 36cm på 2 år... så det borde väl vara omöjligt för mig att öka så där mycket på så kort tid?
Beror helt på. Har man deff under en längre tid och ligger lågt i bf är det ganska troligt att man kan öka rätt många cm sen när man käkar upp sej nåra kg.
jag har för mig att Castro ökade rätt bra i armomkrets udner sin bulk tid...?
Originally posted by Ervin
jag har för mig att Castro ökade rätt bra i armomkrets udner sin bulk tid...?
Ökat från 32-48 på 1 år och 5 månader......så det ska la gå bara man kör hårt och äter masssssssssaa
Originally posted by Edan
Ökat från 32-48 på 1 år och 5 månader......så det ska la gå bara man kör hårt och äter masssssssssaa
har du gjort det??? nice :hbang:
Gudfadern
2004-07-19, 19:41
Jag har ökat från 30cm till 37cm på 4 månader ;)
Räknas bulkiga armar kan man ju öka i princip hur mycket som helst.
Gudfadern
2004-07-19, 19:55
Originally posted by Kalleh
Räknas bulkiga armar kan man ju öka i princip hur mycket som helst.
Mina armar är inte bulkiga.
28,5-33,5 dom första 5 månaderna av träning.
Metal_boy_
2004-07-19, 22:39
31-33cm till 47,5cm på 3år
RobbeliRobban
2004-07-19, 23:12
från 36 till 44 på 11år.
FinnPower
2004-07-20, 11:31
Mina armar har minskat 1 cm i omkrets under det senaste året, men så har jag inte tränat biceps heller på ett bra tag. Jag har tillräckligt med problem att få på mig bänkskjortorna ändå, så jag bestämde mig för att lägga av med bicepsträningen för 2-3 år sedan. :(
Så nu är jag nere på 57,5 bulkiga cm :cryout:
Originally posted by FinnPower
Mina armar har minskat 1 cm i omkrets under det senaste året, men så har jag inte tränat biceps heller på ett bra tag. Jag har tillräckligt med problem att få på mig bänkskjortorna ändå, så jag bestämde mig för att lägga av med bicepsträningen för 2-3 år sedan. :(
Så nu är jag nere på 57,5 bulkiga cm :cryout:
:eek: :eek: :eek:
Så nu är jag nere på 57,5 bulkiga cm :cryout: Haha, du tror inte att det kaaanske finns andra sätt för dig att minska överarmsmåttet än att sluta träna biceps? :rolleyes: :D ;)
Originally posted by JAM
Haha, du tror inte att det kaaanske finns andra sätt för dig att minska överarmsmåttet än att sluta träna biceps? :rolleyes: :D ;)
:laugh: :laugh: hahhaha
från 32 till 40 på 1 år 3 månader :em:
\R
gasoliner
2004-07-20, 14:04
31-39 på 2 år..
triceps växte mest (gör fortfarande):whipped:
är det bara jag som aldrig har tagit några mått för någon kroppsdel?:MrT:
bara jag ser resultat är jag nöjd...
vi som är blinda för våra resultat anvädner måttbandet... yes vi är sjuka!
FinnPower
2004-07-20, 19:09
Originally posted by JAM
Haha, du tror inte att det kaaanske finns andra sätt för dig att minska överarmsmåttet än att sluta träna biceps? :rolleyes: :D ;)
Självklart går det ju att dieta ner sig "lite" men då kan jag nog glömma att öka i styrka också, vilket är mitt mål. Det är troligen svårt att t.o.m behålla styrkan.
Dessutom behöver jag inte starka biceps in den sport jag pysslar med, dvs styrkelyft, så det kvittar för mig hur stark/hård min biceps är.
Originally posted by Avesta
är det bara jag som aldrig har tagit några mått för någon kroppsdel?:MrT:
bara jag ser resultat är jag nöjd...
Har aldrig mätt jag heller, och kommer nog aldrig göra.:booty:
Kollar formen i spegeln några minuter extra istället!:thumbup:
Självklart går det ju att dieta ner sig "lite" men då kan jag nog glömma att öka i styrka också, vilket är mitt mål. Det är troligen svårt att t.o.m behålla styrkan.
Dessutom behöver jag inte starka biceps in den sport jag pysslar med, dvs styrkelyft, så det kvittar för mig hur stark/hård min biceps är. Jo då, jag förstår precis. Ville bara försöka vara lite rolig. :)
Originally posted by lauria
34-41 på 10månader
du MÅSTE ha ngt fel på ditt måttband.. du ser ut att ha bra mer än 41
Fredrik S
2004-07-20, 21:14
Från 37cm till 38,5cm på 16 dagar, det har regnat varje dag hittills på semestern i år så det har inte funnits något annat att göra än träna, äta och sova.
Off topic:
Har även "lyckats" gå upp i kroppsvikt från 79 till 83 under de första 11 dagarna på semestern i år. Hade tänkt bulka fram till sista januari 2005 men med den viktuppgångstakten så innebär det ju 155kg kroppsvikt och det är kanske lite att ta i.
Originally posted by Jense
du MÅSTE ha ngt fel på ditt måttband.. du ser ut att ha bra mer än 41
Man tackar...Men det hade ja inte:laugh: :laugh: ...Och nu har jag bara ca 40...Men då ha ja gått ner 11kg oxå;)
negative
2004-07-21, 01:26
Får man fråga hur ni tränar biceps, ni som ökar snabbt !
Originally posted by negative
stångcurl, hammercurl, conccurl 10 set.
triceps är viktigare, triceps ext. pushdown kör många, tricepslyft över huvudet, smalbänk
Fredrik S
2004-07-21, 08:38
Bi
4set stångcurl därefter 3 set hantelcurl (stående)
Tri
4set smalbänk därefter 3set liggande tricepspress runt huvudet
Stående skivstång eller hantelcurl 3 set
sen mosar jag på med 1000 set koncentrationscurlar i både vanligt och hammer utförande.. till jag inte kan röra mig..
Triccarna kör jag press med hantel bakom huvudet.. sen pushdows.. 2 olika varianter..
De som teX Ruhl och Cutler kör i sina filmer.. då de mer pressar neråt med axlarna involverade..
negative
2004-07-21, 09:48
Antal reps då grabbar ?
Kör aldrig Biceps eller Triceps under 24 set tillsammans
Biceps 6set basövningar och 6 set konsentrations övningar
Samma med Triceps:hbang: :thumbup:
Antal reps då grabbar ?
allt mellan 4-12reps per övning:thumbup:
ivandrago
2004-07-21, 11:56
Med tanke på att triceps står för 2/3 av armens omkrets så kanske du ska fråga hur de tränar triceps också?
34-38
April tills nu, satsar på 40+ till November :)
Det mesta är dock triceps, biceps släpar lite.
Metal_boy_
2004-07-21, 12:08
Originally posted by ivandrago
Med tanke på att triceps står för 2/3 av armens omkrets så kanske du ska fråga hur de tränar triceps också?
exakt....jag tycker knappast mina biceps går bra men triceps går bättre...iofs så börjar biccarna röra på sig nu och min formel är strikt utförande och 8-10reps
tycker alla har gjort otroliga ökningar av bicepsmåtten iden här tråden ?
är de helt enkelt internet sjukan som spökar eller har ni verkligen gått från små pinnar till armar till 40cm, isåfall berätta gärna hur eran armträning ser ut.
senast måtten jag hade uppskrivet var från 2003-01-12 35,5cm
idag mäter de 41,6cm...
aa det är faktiskt riktigt bra jävla ökningar alla gör, för mig ökar dom ingeting :( :( :(
Har faktiskt nästan samma mått som i augusti :(
Fast då var jag bra mera bulkig... men iaf :cryout:
Metal_boy_
2004-07-21, 15:12
jag ökar inte mycke numera...from nu får jag va glad med 0,5-1cm om året
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.