handdator

Visa fullständig version : Nybörjarvarning: Mat osv

pneumothorax
2004-07-18, 22:15
Hej alla!
Jag har precis blivit medlem här, och kunde visserligen ringa min superduktiga syster och få råd, men då lär man ju inte känna en massa nya roliga människor..

Jag har länge velat börja styrketräna, och har försökt några gånger men jag har bara inte haft tid när jag har pluggat. Nu har jag tagit examen och börjat leva som en medelsvensson, och tänker börja träna seriöst.
Jag vill även cykla till jobbet. Men jag har så illans svårt att komma igång, och ett av hindren är mat.
Jag har så svårt att hitta enkla saker med mycket näring i som jag kan äta före och efter träning samt mellan mål och som man även kan ha med sig!

1. Jag har jättesvårt att äta frukost tidigt på morgonen, och jag går upp idiottidigt eftersom jag jobbar som sjuksköterska och börjar kl 6.45. Men om jag inte äter ordentligt orkar jag inte cykla till jobbet, och så blir det liksom inget av med det och så tar jag bussen och slöar till istället.
Har nån nåt tips på bra och smidiga saker till frukost? Går det att fixa till proteindrinkar så de blir tillräckligt näringsrika? (jag har en bit till jobbet, det tar ca 45 minuter att cykla)

2. Nästa problem. Jag vill träna efter jobbet eftersom vi har gratis gym i källaren. Problemet är att det kan vara jättestressigt på avdelningen så jag hinner möjligtvis kasta i mig en halv macka och en halv kopp te på fikarasten innan läkarna vill börja ronda, sen vissa dagar får jag typ kasta i mig lunchen eftersom jag egentligen inte har tid att ha rast (för de som blir förskräckta kan jag upplysa om att det iallafall blir bättre för varje vecka, jag är ny i jobbet och det tar några veckor att lära sig hur man bäst organiserar allting så att man hinner med).