handdator

Visa fullständig version : Jobbigt

Callister
2004-07-18, 16:52
Idag vakna jag runt 11.00, sen dess har jag ätit ganska bra, men ungefär HELA tiden, har jag varit sötsugen som en flodhäst.
Jag har ätit relativt bra idag, som jag alltid gjort (Utan att få godissug), igår hade jag inte lika mycket och då åt jag 10ggr värre! :(
Är det för jag käkade mkt godis under viloveckan? Detta är plågsamt. Jag får ont i huvudet och grejjer. (Försvann under middagen men e tillbaka snart igen).
Diabetes på väg? Borde inte vara, testa mig för 17 kg sen och då var jag knappt i riskzonen. :insane:

joonah
2004-07-18, 19:20
Jag brukar uppleva samma sak efter perioder då man ätit mycket godis, att när man lägger av igen så kommer suget dels hela tiden från början, men att det kan dyka upp efter någon vecka igen, och sitta i som tusan under en dag, för att sen till nästa dag vara borta igen och inte dyka upp förrän många veckor senare.

Men det är bara hålla ut idag så ska du se att det är bättre imorgon, samt att du kan glädja dig med att ha klarat dig utan trots suget. Kör hårt :thumbup:

Olsson
2004-07-18, 19:34
Det kan ju bero på att du äter alldeles för lite, som dem flesta här har påpekat för dig. Om du sen dessutom bara delar upp maten på 2 måltider om dagen som du skrev i nån annan tråd så förstår jag att du får sötsug med dem insulinsvängningarna. Äter man bra och tillräckligt mycket mat med ca 3 timmar mellan måltiderna så fungerar kroppen bäst. Man mår som man förtjänar. Lite hårt sagt, men det finns en viss sanning bakom det.

Callister
2004-07-18, 19:43
Originally posted by Olsson
Det kan ju bero på att du äter alldeles för lite, som dem flesta här har påpekat för dig. Om du sen dessutom bara delar upp maten på 2 måltider om dagen som du skrev i nån annan tråd så förstår jag att du får sötsug med dem insulinsvängningarna. Äter man bra och tillräckligt mycket mat med ca 3 timmar mellan måltiderna så fungerar kroppen bäst. Man mår som man förtjänar. Lite hårt sagt, men det finns en viss sanning bakom det.
Jag åt som vanligt idag, med vanligt menar jag som förut. Alltså flera mål än 1-2. :)
Sen äter jag inte så lite som jag gjorde förut. :) Men kanske äter för lite ändå, vet ej.

Men det känns bättre nu iaf, även fast jag känner mig rätt så sugen. :naughty: