Visa fullständig version : Kardio efter styrketräning ?
Är det OK att köra t.ex. ½timmes kardio, t.ex. springa, cykla osv, efter ett styrketräningsprogram eller ska man ta det separata dagar.
King Grub
2004-07-15, 10:05
Det är optimalt :D att dela upp konditions- och styrkepassen med minst 6-8 timmars mellanrum. Det hämmar återhämtningen och innebär att du missar möjligheterna till maximal näringstiming direkt efter styrkepasset, om du övergår till cardio och tvingar kroppen att anpassa sig till två olika saker samtidigt.
Däremot fungerar det alldeles utmärkt att kombinera ett kortare kondispass med styrkepasset. Hur stor skillnad gör det? Vet ej. Vill du maximera möjligheterna att få så bra resultat det bara går av styrketräningen: dela upp motionsformerna. Men om det gör någon skillnad i praktiken törs jag inte svara på.
Kan man göra så att man först kör ett styrkepass, tar en vassledrink och sedan kör kardiopasset.. det borde väl vara lite bättre misstänker jag
perarvid
2004-07-15, 14:15
Originally posted by King Grub
Det är optimalt :D att dela upp konditions- och styrkepassen med minst 6-8 timmars mellanrum. Det hämmar återhämtningen och innebär att du missar möjligheterna till maximal näringstiming direkt efter styrkepasset.
Någon mer än jag som tycker ovanstående låter helt fel? Hur kan det vara optimalt att hämma återhämtningen, och resten av meningen verkar ännu konstigare?
grub menar att det är att köra cardio direkt efter styrkepasset som hämmar osv...
Originally posted by perarvid
Någon mer än jag som tycker ovanstående låter helt fel? Hur kan det vara optimalt att hämma återhämtningen, och resten av meningen verkar ännu konstigare?
Du är inte ensam :)
Grub fick en väl blackout eller nåt som vi vanliga dödliga :)
perarvid
2004-07-15, 14:23
Originally posted by nottis
grub menar att det är att köra cardio direkt efter styrkepasset som hämmar osv...
Ah, nu ser jag. Det är dock väldigt svårt att inse att han syftar på styrketräningen om man är lika intelligensbefriad som jag. :D
Jag hade inga problem med att se vad han menade;)
King Grub
2004-07-15, 15:20
Här krävs det förtydligande, ser jag. Byggare... :rolleyes: :D
[QUOTE]Originally posted by King Grub
Här krävs det förtydligande, ser jag. Byggare... :rolleyes: :D [/QUOTE
Hmm jag förstod vad han menade, betyder det att jag inte är nnån byggare då??:cryout:
pellepedal
2004-07-15, 18:29
Originally posted by King Grub
Här krävs det förtydligande, ser jag. Byggare... :rolleyes: :D
Byggare.. .Yeah! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.