handdator

Visa fullständig version : Matfrågor

stiffler
2004-07-14, 00:09
Tjena!

Tänkte kolla om jag fått lite saker rätt här:

Är detta mat man kan äta såväl under uppbyggnad som under deff (givetvis i kontrollerade mängder under deff, medans jag käkar så mycket jag kan under bulk)?

Stekt kycklingfilé, fläskkarré med ris eller pasta

Det jag gör nu är att köpa typ 1 kilo kycklingfilé och steker allt och kokar massa ris och lägger i kylen, så har man mat i några dagar.

Kör lite sötsur sås på för att det inte ska bli torrt (inte så mycket).

Bra att göra så för mig som nyligen flyttat ut till egen lägenhet så jag inte slarvar med mat.

Egentligen älskar jag även sallad, men har aldrig tid/ork till att göra en. Vad missar jag med den? Ska jag ta något tillskott såsom mineraler/vitaminer?

Och ang. frukost så har jag ALDRIG gillar att käka det. Som det är nu är det flingor och lättfil med ett glas juice och kanske ett äpple.

Mer förslag? (gillar ej tonfisk)

King Grub
2004-07-14, 08:57
Är detta mat man kan äta såväl under uppbyggnad som under deff (givetvis i kontrollerade mängder under deff, medans jag käkar så mycket jag kan under bulk)?

Stekt kycklingfilé, fläskkarré med ris eller pasta

Ja, självklart.

Egentligen älskar jag även sallad, men har aldrig tid/ork till att göra en. Vad missar jag med den?

Sallad? Inte mycket. Grönsaker som broccoli, blomkål, brysselkål, spenat, gröna bönor, osv? Desto mer. Vitaminer, mineraler, kostfiber, spårämnen elektrolyter.

Ska jag ta något tillskott såsom mineraler/vitaminer?

Om du inte får i dig tillräckligt. En förändring av kosten är i sådana fall dock att föredra.

Och ang. frukost så har jag ALDRIG gillar att käka det. Som det är nu är det flingor och lättfil med ett glas juice och kanske ett äpple.

Mer förslag? (gillar ej tonfisk)

Gröt, ägg, frukt, vassle?