Visa fullständig version : Kesella 2kg's burkar i STHLM?
Var i Stockholm kan man få tag på 2kg's Kesella? :)
King Grub
2004-07-13, 16:49
Arla Foods restaurang & storkök
Torsgatan 14
S-105 46 Stockholm
Telefon: 08-789 50 00
Fax: 08-789 54 90
E-post: info@arla.se
de går oxå att beställa från vanliga butiker, de gjorde ja förrut och de e väldans ekonomiskt den enda nackdelen e ju att de (iaf majoriteten av de ja käkat) smakar skumt.. typ som att tillverkarna inte e lika noga me kvaliteen på innehållet i hinkarna för de vet att de ska iaf till resturanger och blandas ner i nån gryta eller nått så ingen känner skillnad iaf:MrT:
så måste de va:whipped: :whipped:
King Grub
2004-07-14, 12:23
Jag skulle behöva 5-kilosförpackningar av Messmör Kola.
hehehe e de ett begynnande beroende ja anar...:eating:
Alexandra
2004-07-14, 12:54
Jag har sett 2 kg's Kesella på Citygross vid Kungens kurva.
King Grub
2004-07-14, 13:00
Nämen... Det finns ju 18-kilos (!) hinkar med Keso Naturell!
Då räcker det ju veckan ut! :eating:
Originally posted by Alexandra
Jag har sett 2 kg's Kesella på Citygross vid Kungens kurva.
vänta nu, menar du den som hette dagab för längesen??? eller e de axfood ja tänker på nu......?
Megatuttarna
2004-07-14, 15:05
Originally posted by King Grub
Jag skulle behöva 5-kilosförpackningar av Messmör Kola.
Finns det inga större förpackningar av messmör? Börjar tröttna på den smått patetiska förpackningen som är halvtom efter en enstaka runda av mackor.
King Grub
2004-07-14, 15:09
Originally posted by Megatuttarna
Finns det inga större förpackningar av messmör? Börjar tröttna på den smått patetiska förpackningen som är halvtom efter en enstaka runda av mackor.
Messmör Original finns i 800-gramsförpackningar som störst.
flikkan_helgonet
2004-07-14, 15:36
E messmör nyttigt lr?
King Grub
2004-07-14, 15:57
Originally posted by flikkan_helgonet
E messmör nyttigt lr?
Ja! Superlångamma kolhydrater, låg fetthalt, bra protein och massor av mineraler. Det överlägsna pålägget!
Om man inte är laktosintolerant.
Köpte precis 10 st Valio kesella för 3,98 kr st... VIVO, skärholmen... :eating:
Edit: Nu kommer 99% av kolomedlemmarna börja käka messmör på mackorna... :D
Ja! Superlångamma kolhydrater, låg fetthalt, bra protein och massor av mineraler. Det överlägsna pålägget!
Om man inte är laktosintolerant.
Efter allt snack om messmör här på forumet plockade jag upp en förpackning på min senaste runda i affären och tänkte att eftersom det är gjort på vassle så borde det ju vara perfekt att häva i sig på morgonen. Men när jag läste näringsvärdena visade det ju sig att det endast innehöll ynkliga 7 % protein! Man får ju äta halva burken om det ska bli några ens mätbara mängder, annars kan man lika gärna ha skinka eller någon ost med låg fetthalt på mackan. Känns inte som att man måste ha kolhydrater, även om de råkar vara långsamma, som pålägg på andra kolhydrater (brödet).
King Grub
2004-07-14, 19:39
Originally posted by Berry
Efter allt snack om messmör här på forumet plockade jag upp en förpackning på min senaste runda i affären och tänkte att eftersom det är gjort på vassle så borde det ju vara perfekt att häva i sig på morgonen. Men när jag läste näringsvärdena visade det ju sig att det endast innehöll ynkliga 7 % protein! Man får ju äta halva burken om det ska bli några ens mätbara mängder, annars kan man lika gärna ha skinka eller någon ost med låg fetthalt på mackan. Känns inte som att man måste ha kolhydrater, även om de råkar vara långsamma, som pålägg på andra kolhydrater (brödet).
Det är ju inte proteinpulvervassle.
Vi pratar självklart inte om behandlat och ultrafiltrerat vassleprotein (som ingår i proteinpulver), utan om obehandlad vassle, den som ingår i messmör. I detta tillstånd innehåller vassle cirka 93% vatten, 6,5% laktos, 0,9% protein och 0,2% vitaminer och mineraler. Vassle innehåller mycket mer kolhydrater än protein.
Det är ju inte proteinpulvervassle.
Vi pratar självklart inte om behandlat och ultrafiltrerat vassleprotein (som ingår i proteinpulver), utan om obehandlad vassle, den som ingår i messmör. I detta tillstånd innehåller vassle cirka 93% vatten, 6,5% laktos, 0,9% protein och 0,2% vitaminer och mineraler. Vassle innehåller mycket mer kolhydrater än protein.
Ja, det inser jag :) Jag syftade mer på proteinkvalitet än på hastighet, men poängen att det inte är något "perfekt pålägg" eftersom det mest är kolhydrater, om än bra sådana, med i stort sett lika mycket fett som protein (original) tycker jag kvarstår.
King Grub
2004-07-14, 19:52
Om man inte har ett rent mackmål brukar väl pålägget sällan vara måltidens huvudsakliga proteinkälla. Till frukost, där det kanske ingår ägg eller en vassledrink måste man ha messmör på smörgåsarna. Annars är dagen dömd. :D
Alexandra
2004-07-15, 08:55
Originally posted by Diana
vänta nu, menar du den som hette dagab för längesen??? eller e de axfood ja tänker på nu......?
Senast hette det Smartclub, ett stort hus där även bl.a. Intersport och Duka huserar.
illuminaughty
2004-07-15, 15:03
Originally posted by Halib
Edit: Nu kommer 99% av kolomedlemmarna börja käka messmör på mackorna... :D
Det gör vi redan :D
Arla Foods restaurang & storkök
Torsgatan 14
S-105 46 Stockholm
Telefon: 08-789 50 00
Fax: 08-789 54 90
E-post: info@arla.se
E-post adressen funkar ej
Den korrekta adressen är info.sverige@arlafoods.com
messmör är en drog, jag har vart i frankrike i några veckor så nu när man kommer hem är suget på topp, äter med sked. :em:
Pandrone
2004-07-19, 23:18
Bara för denna tråden måste ett paket messmör inhandlas, om jag inte minns helt fel så smakade det riktigt äckligt sist jag käkade/smakade det.
det är eftersmaken som är godast
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.