Visa fullständig version : Inte utan detta livsmedel!?
Om ni ska åka utomlands 1 vecka,,vilket matlivsmedel skulle ni inte åka iväg utan? nämn 3 saker typ..:em:
King Grub
2004-07-12, 12:26
Vart skall du åka där man inte kan köpa någorlunda vettiga livsmedel? Antarktis? Att ta med sig väskor fulla med havregryn, pasta och tonfiskburkar på planet är nästan skrattretande.
perarvid
2004-07-12, 12:36
Originally posted by King Grub
Vart skall du åka där man inte kan köpa någorlunda vettiga livsmedel? Antarktis? Att ta med sig väskor fulla med havregryn, pasta och tonfiskburkar på planet är nästan skrattretande.
Ska man tolka det som att det är de tre livsmedlen du skulle tagit med dig? ;)
King Grub
2004-07-12, 12:40
Nej. Bara att det är lätt transportabla och hållbara livsmedel.
Jag skulle ta med mig Grub i hundkoppel. Han skulle sedan få handla livsmedel åt mig.
Om det är en plats utan livsmedel så får han döda eventuella fiskar och björnar med sina biceps, och grilla dom med hjälp av en tumnagel och en rostig spik - i bästa McGyver-anda.
Skulle nog vart ett par påsar havregryn då!
Sen är ju proteinpulver väldigt behändigt i såna fall, annars tonfisk..
Nitrometan
2004-07-12, 14:13
I Februari var jag på en skön semester i Italien. Jag hade INGEN mat med mig. Det fanns alldeles utmärkt mat på plats därnere. Och gelato... Italiensk glass var jättegod. Kan verkligen rekommendera ett fikastopp på en gelateria vid lämplig strandpromenad för den som är på besök i Italien.
förresten om du ska åka utomlands för semester och för att njuta av din lediga tid så tycker jag synd om dig att du tänker på vad du ska ta med att äta?!?!
ät god mat 1 vecka du kommer inte gå ner alla dina muskler.
Jag ska åka till Sthml i helgen. Åker på lördag förmiddag, kommer hem söndag. Jag planerar att ta med mig några tonfiskburkar och kanske ett par shakers med progen (kasein+vassle). Det är bra att du planerar. Allt du gör, gör en skillnad. Och det är ju inte sååå jobbigt att ta med några burkar tonfisk. Bra kolhydrater brukar vara lättare att få tag på ute men du kan ju ta med frukt. Andra förslag är bars och torkat kött.
lingonsylt och messmör :thumbup:
Väldigt otrevligt och obetänksamt att säga så tycker jag!
Klart man ska få ta med mat till nya ställen om man vill, tråkig stil att "skratta" åt sådant :(
Vissa kanske trivs med att ha kontroll och sköta sin kost... Jag kan tala för mig själv, jag mår bra av att äta nyttigt och har inget "sug" efter att inte äta nyttigt! Men självklart kan jag äta onyttigt och "gott" när det behövs eller om jag vill.
Varför nedvärdera denna förmåga?
King Grub
2004-07-12, 15:14
Jag tänkte mest på tullpersonalens ansikten när det ramlar tonfiskburkar och havregryn ur väskorna...
...inte att jag sitter och skrockar. Men det var kanske lite klumpigt uttryckt.
Men jag tror ändå inte att det bör innebära några större svårigheter att skaffa någorlunda vettiga livsmedel i något annat land, i stället för att släpa med sig halva skafferiet på flyget.
Jag tänkte mest på tullpersonalens ansikten när det ramlar tonfiskburkar och havregryn ur väskorna...
Hahahaa :D
Kanske inte var så allvarligt du menade då :cheers:
Originally posted by 30cm
Jag ska åka till Sthml i helgen. Åker på lördag förmiddag, kommer hem söndag. Jag planerar att ta med mig några tonfiskburkar och kanske ett par shakers med progen (kasein+vassle).
Annars finns det tonfisk i Sthlm:thumbup:
Originally posted by JJ
Annars finns det tonfisk i Sthlm:thumbup:
Ja visst, ingen skillnad men det är väl inte så säkert att vi går till maxi när vi ska vara där i typ 1 dygn. Jag måste ju ha nåt på vägen dit också. Det tar runt 5h.
Jag vet att det inte är hela världen med 1 dygn men när jag nu kan ta med mig tonfisk... varför inte?
bubbleman
2004-07-12, 17:25
Är inte en av de större anledningarna med att åka utomlands att få lite koll på andra kulturer och liknande? Att ta med sig mat gör ju bara att man inte får uppleva maten där nere. Detta blir ju skittråkigt enligt mig och man missar ju en stor del av kulturen på den platsen man besöker...
Proteinpulver kan kanske vara bra att ta med men MAT...
I Italien äter de 2(!) ggr om dagen. Man dör ju om man inte tar med mat. Det går ju att äta deras mat och sin egen mat.
EDIT: Man dör inte bokstavligt talat
bubbleman
2004-07-12, 17:41
I Italien äter de 2(!) ggr om dagen. Man dör ju om man inte tar med mat. Det går ju att äta deras mat och sin egen mat.
Det går inte att köpa italienska mat i italienska affärer och äta mer än två gånger/dag?
Jag bryr mig inte om ni åker på semester en vecka och bara äter tonfisk, jag tycker det verkar tråkigt bara...
Originally posted by bubbleman
Det går inte att köpa italienska mat i italienska affärer och äta mer än två gånger/dag?
Jo, det är väl möjligt. Spelar ingen stor roll var man köper det.
Originally posted by bubbleman
jag tycker det verkar tråkigt bara...
Om man vill satsa seriöst på byggning ska man alltid sträva mot perfektion. Alltså om man har motivation att planera mat, ska man göra det. Om man inte har det så kan man skita i det. Man förlorar ju som ni säger inte 1 års träning för att man äter "normal" kost i en vecka.
Jag ska åka till Sthml i helgen. Åker på lördag förmiddag, kommer hem söndag. Jag planerar att ta med mig några tonfiskburkar och kanske ett par shakers med progen (kasein+vassle). Det är bra att du planerar. Allt du gör, gör en skillnad. Och det är ju inte sååå jobbigt att ta med några burkar tonfisk. Bra kolhydrater brukar vara lättare att få tag på ute men du kan ju ta med frukt. Andra förslag är bars och torkat kött.
:laugh:
Originally posted by ruffie
:laugh:
Skrattade du åt mig eller med mig?:MrT:
Nog tycker jag man ska ta del av inhemsk matkultur när man är utomlands, det finns annat än tonfisk och shakers som inte förvandlar en till ett skelett/isterhög.
Det enda som verkar vara ganska unikt för norden är grovt bröd, åtminstone det rikhaltiga utbudet vi har i en vanlig mataffär. Man kan leta upp lite pumpernickelbröd i tyskland men annars tycker jag att dom där andra européerna hänger sig åt vitt bröd. Husmans är bara att glömma.
Eller så letar jag dåligt när jag är utomlands, kanske undermedvetet att det är lättare att hitta till en ölstuga med 42 olika korvrätter än att hitta en vettig matbutik.
AngelLove
2004-07-13, 07:33
Sen beror det ju på vilket land man åker till och vilka förutsättningar du själv som person har..
Själv tåler jag t ex ej rött/vitt kött så när man åker till ett land som ex Bulgarien så är det gött att ha med sig egengjord musli till frukost (som man givetvis kompleterar med det man kan äta därnere) och 2 mål mat iform av tonfisk/makrill eller prottedrink.
Lunchen och middagen äter man ju ändå ute så då kan man ta en fiskrätt eller dylikt, det svåra är mellanmålen för deras utbud av varor är EXTREMT litet om man inte är köttälskare...
Sen, om tullen vill skratta åt mig.. Tja, ser ju bara en fördel med att jag kan berika någon annans liv med lite skratt.. Bättre det än arghet :)
Hallöj!
1 vecka kanske inte gör så mycket utomlands...Men jag o Makk ska bort 3 veckor nu i Augusti till Malaysia:MrT:
Vi funderar på att ta med oss lite bars o grejer...Främst till flygen!
Annars har vi planerat att när vi äter på restaurang där nere så ska vi be om att få extra kött (kyckling, fisk mm) till våra portioner!
Funderar också på att kanske ta med oss lite protein pulver...
Men vi har också sagt till oss själva att detta får bli en liten paus i den stenhårda träningen. Samtidigt som vi kommer hålla igång med armhävningar, sittups, lite chins om det är möjligt;)
Sen ska vi dyka mycket också!!:hbang: :hbang:
Ni måste lära er att det finns andra saker än träning. Ni kommer inte bli svagare / starkare / tjockare / smalare om ni äter "vanlig" mat i en vecka när ni är utomlands. Njut av semestern istället. Hjärnan behöver också vila. Inte bara tänka på tonfisk och proteindrinkar.
bubbleman
2004-07-13, 15:40
Originally posted by Yankeee
Ni måste lära er att det finns andra saker än träning. Ni kommer inte bli svagare / starkare / tjockare / smalare om ni äter "vanlig" mat i en vecka när ni är utomlands. Njut av semestern istället. Hjärnan behöver också vila. Inte bara tänka på tonfisk och proteindrinkar. ´
:thumbup:
Jag ser väl inget fel med att ta med sig lite mat när man åker utomlands men det kan ju bero på att jag inte kan äta vad som helst samt börjar mörda folk alt sitter och grinnar i ett hörn om jag inte får något att äta när jag är hungrig.
Att ta med sig mellanmål när man åker iväg någonstans någon dag har man ju gjort i alla tider så vad är problemet med det? Jag har väldigt ofta proteindrinkar med mig om jag åker någonstans ifall det inte funkar med maten, skulle jag äta tonfisk skulle det nog finnas några burkar av det också.
Det är mycket skönare att veta att man inte behöver slösa bort tid på att leta upp en affär bara för att köpa ett mellanmål när det är så enkelt att ha mat med sig, särskilt om man åker med folks om inte har liknande matvanor då de har svårt att fatta att man håller på att svälta ihjäl då man ju åt "jätteportioner" för "bara" 4 timmar sedan.
Originally posted by z_bumbi
Jag ser väl inget fel med att ta med sig lite mat när man åker utomlands men det kan ju bero på att jag inte kan äta vad som helst samt börjar mörda folk alt sitter och grinnar i ett hörn om jag inte får något att äta när jag är hungrig.
Att ta med sig mellanmål när man åker iväg någonstans någon dag har man ju gjort i alla tider så vad är problemet med det? Jag har väldigt ofta proteindrinkar med mig om jag åker någonstans ifall det inte funkar med maten, skulle jag äta tonfisk skulle det nog finnas några burkar av det också.
Det är mycket skönare att veta att man inte behöver slösa bort tid på att leta upp en affär bara för att köpa ett mellanmål när det är så enkelt att ha mat med sig, särskilt om man åker med folks om inte har liknande matvanor då de har svårt att fatta att man håller på att svälta ihjäl då man ju åt "jätteportioner" för "bara" 4 timmar sedan.
Håller med dig till fullo :cheers:
Fattar inte varför så många här på forumet ska klaga på att man tar med sig mat. Speciellt alla här på forumet som borde ha lite förståelse.
Antingen är de avundsjuka, eller så följer de bara "forumtrenden" eller så är de bara korkade/dumma..
Ledsen killar!
Men jag har retat mig på det här ett tag nu, känns som att många vänder kappan efter vinden här i tråden..
Originally posted by HenrY
Hallöj!
1 vecka kanske inte gör så mycket utomlands...Men jag o Makk ska bort 3 veckor nu i Augusti till Malaysia:MrT:
Vi funderar på att ta med oss lite bars o grejer...Främst till flygen!
Smart, flygmaten tycker inte jag är mycket att hänga i julgranen, inte nödvändigvis för att den är onyttig utan för att det är små portioner.
Perfektion är en illusion i dess allra största grad. :naughty:
Om man vill satsa seriöst på byggning ska man alltid sträva mot perfektion.
Originally posted by Zakath
Håller med dig till fullo :cheers:
Fattar inte varför så många här på forumet ska klaga på att man tar med sig mat. Speciellt alla här på forumet som borde ha lite förståelse.
Antingen är de avundsjuka, eller så följer de bara "forumtrenden" eller så är de bara korkade/dumma..
Ledsen killar!
Men jag har retat mig på det här ett tag nu, känns som att många vänder kappan efter vinden här i tråden..
Nu tar jag åt mig :) Om du kollar vad jag har skrivit i kost och näring så kan du ganska lätt se att jag har kört med samma inställning ett bra tag, att inte att på blodigt allvar. Det brukar vara jag som klagar på att folk följer de "kända".
Men men, vet inte ens varför jag skriver detta :)
Nu tar jag åt mig :) Om du kollar vad jag har skrivit i kost och näring så kan du ganska lätt se att jag har kört med samma inställning ett bra tag, att inte att på blodigt allvar. Det brukar vara jag som klagar på att folk följer de "kända".
Men men, vet inte ens varför jag skriver detta :)
Det var inte riktat just till dig, eftersom ditt inlägg faktiskt var genomtänkt :thumbup:
Så haha :cheers:
Jag tycker inte heller man ska ta allt på blodigt allvar, men jag tycker inte man ska vända sig mot dem som gör det heller... Orkar inte skriva samma sak igen.
ölobrännvin
2004-07-14, 08:34
Jag håller med den som är störst jämt, då jag inte riktigt vet vem av er som är störst här så håller jag med bananmannen....
Och kom sedan inte och säg att jag vänder kappan efter vinden.
Klart att man kan komplettera lite för mellanmålen på resan med havregryn protinpulver och olja det gör jag själv om jag åker bort eftersom jag äter 6 ggr per dag mens min familj o släkt (undantaget min bror) äter 2-3 ggr per dag...
Originally posted by ölobrännvin
Jag håller med den som är störst jämt, då jag inte riktigt vet vem av er som är störst här så håller jag med bananmannen....
Ja han är störst :cryout:
Ja han är störst :cryout:
Det tror jag inte, men en dag så :cheers:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.