Visa fullständig version : När börjar det hända nått?
Hur långt tid tar det innan man börjar se resultat av en deff?
Säg att man ligger på ett underskott på 500 kcal, hur många dagar tar det innan man vet om kroppen verkligen har reagerat rätt och börjat bränna fett??
Visserligen tappar man en del vatten först, men ni fattar vad jag menar..
Jag förutsätter att man har legat på på +- noll ett bra tag innan...
Lite intressant eftersom många som jag snackar med ger upp med en deff efter 2-3 eftersom dom inte ser några resultat..
Men jag tror det tar längre tid innan det börjar hända något..
Man behöver ju bara se att man har tappat lite lite fett så att man vet att om man fortsätter på samma sätt i 8 veckor så har man tappat en el...
Den bästa motivation till en deff är ju faktiskt att man ser att det går åt rätt håll för då blir man as glad verkligen!!:thumbup:
King Grub
2004-07-11, 10:43
Om du har en fungerande metabolism så svarar kroppen rätt omgående på kaloriöver- eller underskott.
Originally posted by King Grub
Om du har en fungerande metabolism så svarar kroppen rätt omgående på kaloriöver- eller underskott.
Okay, men efter 2-3 dagars deffande bara så är det väl svårt att se resultat i spegeln?? På vågen kan man kanske se det om man väger sig vid exakt samma tidpunkt och har ätit likadant...
Eller en väldigt exakt kalipermätning...
King Grub
2004-07-11, 11:05
Originally posted by Hoffa
Okay, men efter 2-3 dagars deffande bara så är det väl svårt att se resultat i spegeln??
Det är klart det är omöjligt att se skillnader efter 2-3 dagar.
I ditt första inlägg skrev du bara "2-3", och jag tog för givet att du pratade om 2-3 veckor.
m-sundsvall
2004-07-11, 11:17
Jag har kört lite försiktig deff nu sedan början på juni, det har inte hänt Så mycket, men skillnaden syns och känns verkligen och det sporrar ordentligt :) Har iofs inte varit så seriös så jag får ju ta framgångarna för vad dom är. Skulle kunna varit mycket bättre, men med tanke på att jag inte ansträngt mej mer än jag gjort så känner jag mej väldigt nöjd. :D
Leya_sthlm
2004-07-11, 11:54
Hur vet man om man har det då? Hur många dagar kan det ta att gå upp 2 kg. FETTvikt? Vid normal ämnesomsättning, har inte kroppen en förmåga att kunna höja sin förbränning om man ökar sitt dagliga kcalintag?
Callister
2004-07-11, 12:05
Jag kan gå upp 20kg på 2 månader om någon betalar mig som ett experimentalt objekt. :naughty:
Men om man har en fungerande metabolism så betyder att om man kan gå upp 5 kilo på 10 veckor så kan man också gå ned 5 kilo på 10 veckor?
Alltså att om man ligger på ett energiöverskott på 500 kcal varje dag och man verkligen går upp 0,5 kilo i veckan så har man en fungerande metabolism?
Och kan man göra ett antagande att om ett energiöverskott på 500 kcal varje dag ger resultat så ska ett energiunderskott på 500 kcal varje dag gör att man går ned 0,5 kilo i veckan?
Nu har jag inte sagt om det är fett eller muskler man går upp, men det beror ju helt på träning och vilket mat man äter.
Samma när det gälller vikt nedgången.
Callister
2004-07-11, 12:21
Det är lättare att gå upp i vikt än ned. :hbang:
Alla kroppar är olika, behöver inte vara 0.5 kg/veckan, även fast de har en fungerande metalbolism.
King Grub
2004-07-11, 13:10
Originally posted by Hoffa
Och kan man göra ett antagande att om ett energiöverskott på 500 kcal varje dag ger resultat så ska ett energiunderskott på 500 kcal varje dag gör att man går ned 0,5 kilo i veckan?
Ja.
Problemet är att veta sin exakta energiförbrukning utan vidare. Det kräver trial and error.
Det tog mig ungefär en och en halv vecka innan jag ens började tappa vikt, det var ganska segt. Dock går det bättre nu med ungefär ett kilo eller lite mer i veckan då jag ligger på 1800 kcal dagar ajg inte tränar och 2000 kcal.
Jag börjar se lite resultat nu efter tre veckor (fyra och en halv totalt) och det känns väldigt sporrade och motiverande även om det är tufft ibland.
Därför tror inte jag att det räcker med 1-2 veckors deff under abcde-dieten. Det beror iofs på hur pass duktig/van man är med att deffa, men man får nog minst räkna me 2 veckor för att komma till "starläge" igen. Det är vad jag märkt.
Ja.
Problemet är att veta sin exakta energiförbrukning utan vidare. Det kräver trial and error.
Precis! För många hakar upp sig på att genom några uträkningar på internet försöka hitta sin nollgräns, men min erfarenhet av det är att det inte går. Enda som fungerar här är att pröva sig fram på egen hand.
ivandrago
2004-07-12, 11:27
För mig tog det en dryg vecka före det hände något överhuvudtaget, men sedan började det rinna av fett. Varje gång jag hade ätardag låg jag stilla i vikt och midjemått en vecka efter, men sedan började det rinna av fett igen. Mycket underligt, men så funkade jag iaf.
Originally posted by ivandrago
För mig tog det en dryg vecka före det hände något överhuvudtaget, men sedan började det rinna av fett. Varje gång jag hade ätardag låg jag stilla i vikt och midjemått en vecka efter, men sedan började det rinna av fett igen. Mycket underligt, men så funkade jag iaf.
Så dina äterdagar "förstörde"? det är jag också lite rädd för. Tror nästan inte dem ska användas, så vidare man inte går på väldigt hård diet.
ivandrago
2004-07-12, 15:48
Originally posted by Wilson
Så dina äterdagar "förstörde"? det är jag också lite rädd för. Tror nästan inte dem ska användas, så vidare man inte går på väldigt hård diet.
Svårt att säga. Två veckor efter en ätardag hade jag ju tappat en hel del fett. Ingen aning om jag hade tappat mer om jag skippat ätardagarna. Hade ätardag varannan vecka just för att det alltid tog en vecka innan förbränningen satte igång ordentligt efter en ätardag. Jag planerade att köra deffen utan ätardagar, klarade av det en månad men sedan gick det bara inte. Går knappt att beskriva sötsuget man får efter att ha deffat ett tag :D.
Hur såg dina ätardagar ut då?
Var det mer av bra mat och lite onyttigt och kopiösa mängder godis och annat som det brukar bli en "normal" ätardag?(åtminstone för mig) :rolleyes:
ivandrago
2004-07-12, 18:43
Originally posted by joonah
Hur såg dina ätardagar ut då?
Var det mer av bra mat och lite onyttigt och kopiösa mängder godis och annat som det brukar bli en "normal" ätardag?(åtminstone för mig) :rolleyes:
Det var svulla godis, kakor, glass, chips, allt! :thumbup:
Inget jag rekommenderar dock. Man mår riktigt dåligt :(
Hade lite av en ätardag igår men det var inte så väldigt onyttigt, men jag åt mycket.
Va på grillfest och jag åt en vanlig middag 3 timmar innan, sen bröt det loss med 2 kycklingspett, 3 st grillbitar, 6 potatisar, grönsaksspett och sen det som jag hade längtat efter, 3 st kanelbullar.
Det va jäkligt gott men min stackars mage var nog inte van med så mycket mat så jag låg nästan däckad i soffan när det var dax att spela tp sen :)
Men det var ett skönt break från den vanliga dieten.
Originally posted by ivandrago
Det var svulla godis, kakor, glass, chips, allt! :thumbup:
Inget jag rekommenderar dock. Man mår riktigt dåligt :(
Heh, jo, jag provade en 10000kcal+ dag bara för att se hur det var, så dåligt har jag inte mått på länge, dessutom tappade jag helt lusten att fortsätta minska i vikt efteråt och började helt enkelt gå upp i vikt igen(ligga på +- noll går bara inte).
Nåja, man lär av sina misstag iaf, det händer inte igen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.