handdator

Visa fullständig version : vilken proteintillskott rekommenderar ni?

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 03:01
hej

nu när det är semestertid så har jag inte mycket för mig därför tänker jag deffa lite innan sommaren är slut.

det jag söker är : ett protein som gör att ja behåller musklerna och är bra när man försöker deffa bort fett.

jag tänkte köpa protec men vill höra vad ni andra har och säga först.

tack på förhand

LunaSpice
2004-07-10, 08:37
Vassleprotein på morgonen och efter träning. Andra tider på dygnet funkar det bra med vanlig mat eftersom proteinet i vanlig mat är typen antikatabolt, dvs. samma typ som kasein. Om du känner att du får i dig för lite protein och inte har tid/lust/ork att laga mat så kan väl kaseinprotein vara ett alt. Om inte så tycker jag du kan äta vanliga mål med kolhydrater, fett och protein.

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 08:55
Originally posted by LunaSpice
Vassleprotein på morgonen och efter träning. Andra tider på dygnet funkar det bra med vanlig mat eftersom proteinet i vanlig mat är typen antikatabolt, dvs. samma typ som kasein. Om du känner att du får i dig för lite protein och inte har tid/lust/ork att laga mat så kan väl kaseinprotein vara ett alt. Om inte så tycker jag du kan äta vanliga mål med kolhydrater, fett och protein.

ok låter precis som det jag är ute efter, vilken produkt rekommenderar för det finns ju ett helt uppsjö av proteintillskott . är protec något ? kanske complete protein 111?

/ready

Popeye
2004-07-10, 09:54
Både Protec och Complete är bra protein.
Däremot är de inte de billigaste proteinerna på marknaden...

Jag hängde inte riktigt med? Var det vassle (snabbt) eller Kasein (långsamt) du ville ha?

Castro
2004-07-10, 10:00
Under deffen använde jag vassleprotein till frukost och efter träning och kaseindrinkar kunde det ibland bli 3 drinkar på dagen av, men oftast var det kaseindrinkar de två sista målen på kvällen. Nu har jag kommit på att det kanske inte var så smart. Proteindrinkar har högt insulinindex och då känner jag att det är bättre att använda sig av vanlig mat så som kycklingfiléer, lax, makrill, kalkon, vanligt fettsnål kött m.m. till kvällsfika.

Men även om kaseinprotein till synes kan verka dyrt i sammanhanget så skulle jag tippa på att det är ett mycket billigare alternativ än vilken "vanlig" mat som helst. Tryter det i kassan så köp kasein :thumbup:

Popeye
2004-07-10, 11:31
Sedan har ju Fairing ett Kasein på gång...

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 13:09
Originally posted by Popeye
Både Protec och Complete är bra protein.
Däremot är de inte de billigaste proteinerna på marknaden...

Jag hängde inte riktigt med? Var det vassle (snabbt) eller Kasein (långsamt) du ville ha?

allt som är bra under deff , så vad heter produkterna som innehåller kasein och liknande som ni rekommederade?

behöver inte vara dom billigaste, såg att dom kostade runt 600 kr det har jag råd med. ska jag ta en till frukost och en efter träningen eller?

nåt mer som är bra och veta? nåt som bör undvikas?

/ready

King Grub
2004-07-10, 13:10
Originally posted by Ready-to-takeoff
behöver inte vara dom billigaste, såg att dom kostade runt 600 kr det har jag råd med. ska jag ta en till frukost och en efter träningen eller?

Kasein skall du undvika vid de tillfällena, särskilt efter träningen. Då är det vassle som gäller.

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 13:41
Originally posted by King Grub

Kasein skall du undvika vid de tillfällena, särskilt efter träningen. Då är det vassle som gäller.

vilken proteintillskott ska man ta på morgonen och efter träningen?

vilken proteintillskott bruka en deffare använda sig av under deff och vilka produkter innehåller bra vassle?

/ready

Popeye
2004-07-10, 13:45
Protein kan fås i tre olika kvalitér
1) Koncentrat - Billigast
2) Isolat - Dyrare - Renare
3) Hydrolysat - Dyrast - Snabbast

Det handlar alltså mest om vilka processer man har utfört på proteinet, inte om ursprungskvallite.

För att få en Anabol signal använder man oftast vassle då det i regelär snabbare än kasein. T.ex. Frukost & efter träning.
Kasein används i regel för att få dess antikatabola verkan. T.ex. innan man går och lägger sig eller bara för att höja proteinintaget över lag.

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 14:40
Protein kan fås i tre olika kvalitér
1) Koncentrat - Billigast
2) Isolat - Dyrare - Renare
3) Hydrolysat - Dyrast - Snabbast

Det handlar alltså mest om vilka processer man har utfört på proteinet, inte om ursprungskvallite.

För att få en Anabol signal använder man oftast vassle då det i regelär snabbare än kasein. T.ex. Frukost & efter träning.
Kasein används i regel för att få dess antikatabola verkan. T.ex. innan man går och lägger sig eller bara för att höja proteinintaget över lag.

kan jag får några namn på kosttillskottet samt dess innehåll?
har du deffat nån gång? om ja vilken/vilka kostillskott användade du och när tog du dom

/ready

Prankie
2004-07-10, 15:59
Går in i kolozzeumwebbutiken så kan läsa precis vad de innehåller. Bästa är vänta 6 dagar till nästa fredag då de har fredagserbjudande igen.

Popeye
2004-07-10, 16:51
Som vassle tror jag att man kan börja med Exell och se om man gillar det. Man får prova lite olika tills man hittar ngt man gillar.
Som Kasein finns det ett betydligt mindre utbud och jag skulle nog provat Protec. I väntan på Fairings kommande Kasein...

Övriga defftillskot: psylliumfrön till maten, Fiskolja, (eventuellt ALA men det blir lätt dyrt...)

Hehe, mina vanor/ovanor i deffsyfte är inte representativa för vad jag skulle rekomendera någon som precis kommer igång med träning och kosthållning.

Ready-to-takeoff
2004-07-10, 17:44
Som vassle tror jag att man kan börja med Exell och se om man gillar det. Man får prova lite olika tills man hittar ngt man gillar.
Som Kasein finns det ett betydligt mindre utbud och jag skulle nog provat Protec. I väntan på Fairings kommande Kasein...

Övriga defftillskot: psylliumfrön till maten, Fiskolja, (eventuellt ALA men det blir lätt dyrt...)

Hehe, mina vanor/ovanor i deffsyfte är inte representativa för vad jag skulle rekomendera någon som precis kommer igång med träning och kosthållning.

ok då väljer jag protec orka inte vänta tills nästa fredag :naughty: ska >:bpump:.

/ready

datorjaevel
2004-07-22, 23:28
om vi skippar hur/var/när o går till frågan vilket protein som jag rekommenderar så är det AST VP2. En otroligt fin känsla man får av det proteinet... de av mina polare som tränar och testat det har fastnat vid det också.... dock är det så grymt dyrt kilopris (Vassle)

King Grub
2004-07-23, 09:06
Vad får man för känsla av ett vassleprotein?

datorjaevel
2004-07-23, 12:14
menade inte att man får orgasm men att ja får en känsla av renhet lr va man ska kalla de när ja drikker vp2 som ja inte fått på andra prottar ja testat (billiga skit mest dock)

King Grub
2004-07-23, 12:17
Av ett mjölkprotein? Okej. :)

datorjaevel
2004-07-23, 12:33
haha ja svårt å förklara man får testa, finns ju fler fina proteintillskott men av de ja testat så e de en jävla skillnad på vp2 och de resterande :cheers:

aliquis
2004-07-24, 13:03
Originally posted by datorjaevel
menade inte att man får orgasm men att ja får en känsla av renhet lr va man ska kalla de när ja drikker vp2 som ja inte fått på andra prottar ja testat (billiga skit mest dock)
placeboeffekt

Johan
2004-07-24, 14:02
Jag köpte protein för första gången i fredags, och jag valde Exell för att det var erbjudande och det var billigt.
Jag tycker man ska välja ett billigt första gången för att se hur det funkar, sen kan man testa med andra märken om man tröttnar eller bara vill förnya sig.

datorjaevel
2004-07-24, 14:56
Originally posted by aliquis

placeboeffekt

inte riktigt, men till stor del skulle ja tro dock är det finaste kvaliten vi testat

Grandi
2004-07-27, 11:04
Originally posted by datorjaevel
om vi skippar hur/var/när o går till frågan vilket protein som jag rekommenderar så är det AST VP2. En otroligt fin känsla man får av det proteinet... (Vassle)

:laugh: ::laugh:

Det var dagens absoluta höjdare :thumbup:
Inget illa menat, är glad att du hittat en produkt du är nöjd med men formuleringen var bara för lustig, närmast religiös :notme:

datorjaevel
2004-07-27, 13:23
haha jag vet men ja e lite handikappad när det gäller att uttrycka sig ibland :cool: optimum nutrition har ja för mig det var som är också väldigt omtyckt

Viking
2004-07-29, 00:17
Met-Rx klart det bästa i min mening men tyvärr ganska dyrt :devil:

Klein
2004-07-31, 15:24
Jag läste att hydrolyserat vassle-protein inte nödvändigtvis är det bästa eftersom tillverkningsprocessen förstör en stor andel av näringsämnena. Vissa isolat lämnar näringsämnena i det närmaste intakta. Kan någon expert reda ut det hela?

King Grub
2004-07-31, 15:32
Originally posted by Klein
Jag läste att hydrolyserat vassle-protein inte nödvändigtvis är det bästa eftersom tillverkningsprocessen förstör en stor andel av näringsämnena. Vissa isolat lämnar näringsämnena i det närmaste intakta. Kan någon expert reda ut det hela?

Det stämmer. Äter man en bra kost och vet att man får i sig alla näringsämnen ändå kan hydrolyserat vassle ändå vara att föredra, om man prioriterar ett snabbt upptag.

Klein
2004-07-31, 16:08
Originally posted by King Grub

Det stämmer. Äter man en bra kost och vet att man får i sig alla näringsämnen ändå kan hydrolyserat vassle ändå vara att föredra, om man prioriterar ett snabbt upptag.

Jag läste vidare. Tydligen är det koncentrat eller mikro/nano-filtrerat isolat som gäller om man vill ha näringsämnena. Fick också intrycket att hydrolyserat protein är denatuerat.

Om man inte är laktosintolerant så borde ju ett koncentrat vara det mest hälsosamma alternativet. Men jag misstänker att det finns olika bra koncentrat också för den delen. Någon som kan fylla i här?

Klein
2004-07-31, 17:32
Jag funderar på Exell vassle som säljs här på Kolozzeum men jag tycker att innehållsdeklarationen lämnar mycket att önska och jag hittar ingenstans där jag kan läsa om Exell och huruvida deras koncentrat är värmebehandlat, denatuerat etc. Ett naturellt koncentrat utan tillsatser skulle vara det ideala men hur får jag tag i det? Kan jag ta kontakt med Exell på något sätt och få en säck utan tillsatser?