Visa fullständig version : Cardio on bike
AFanatic
2004-07-07, 22:42
Har tänkt förbättra konditionen >400 %.
Jag är inte någon utstuderad konditionsfantast så jag behöver framför allt tips, upplägg, eventuellt schema osv när det gäller konditionsträning på cykel.
Kan tänkas att jag kommer lägga in någon kryparrunda (läs jogging/löpar) också, men då det inte är så kul avstår jag hellre.
Är ingen expert men, kör intervaller så du får upp pulsen.
Det viktigaste är nog att man försöker hålla en hög kadens så det inte är mjölksyran som ställer till det i benen innan pulsen kommer igång.
Annars är det lättaste väl att hålla ett högt tempo på en hög kadens och cykla tills det säger stopp.
bubbleman
2004-07-08, 17:58
Ett tips kan vara att tex cykla en mil till ett löpspår eller liknande, springa önskad sträcka och sen cykla hem igen. Jag har gjort så någon gång och det är kul som omväxling...
Har du en pöl (sjö) i närheten också är det bara att hoppa i och simma runt närmsta ö och så har du triathlonrundan klar:=)
perarvid
2004-07-08, 18:20
Det där med Triathlon är en kul grej faktiskt, fast väldigt jobbigt.
När jag prövade så simmade jag först, ca 1h, sen hem o käka frukost. Sen ut på 2h cykeltur, för att avsluta med en löprunda. Jag har nog aldrig "sprungit" så sakta varken före eller efter det tror jag. Insåg vilken grym kondis de som tävlar i Ironman o Triathlon har.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.