handdator

Visa fullständig version : Högt insulin innan tränigen?

lauria
2004-07-06, 18:43
Tjenamos!!

Om man inte käkar så mkt snabba kolisa uder dagen (hur ett lågt insulinvärd) och sen så käkar men en del snabba innan man ska träna..Så man frigör mer insulin, visst borde man bygga mer muskler då?

jag har hör att insulin är den mest muskelbyggaden hormon vi har...

Grahn
2004-07-06, 18:49
Man bygger inte musklerna medans man tränar.

King Grub
2004-07-06, 18:51
Drusocker+vassle både direkt före och efter passen fungerar alldeles utmärkt, så länge man håller passen korta (30-45 minuter, kanske), så man inte inte får något blodsockerfall mitt i. Vassle och druvsocker innan träningen ger en väldigt anabol miljö i kroppen under passet.

Du får massivt insulinsvar från druvsockret (högre II än mjölk) och vasslet; sedan utnyttjar du den toppen anabolt under passet, med höga nivåer av glukos och aminosyror i omlopp.

Ingen ursäkt för att inte äta vettigt resten av dagen dock.

lauria
2004-07-06, 19:04
Originally posted by Grahn
Man bygger inte musklerna medans man tränar.

Ja vet!!

lauria
2004-07-06, 19:09
Originally posted by King Grub
Drusocker+vassle både direkt före och efter passen fungerar alldeles utmärkt, så länge man håller passen korta (30-45 minuter, kanske), så man inte inte får något blodsockerfall mitt i. Vassle och druvsocker innan träningen ger en väldigt anabol miljö i kroppen under passet.

Du får massivt insulinsvar från druvsockret (högre II än mjölk) och vasslet; sedan utnyttjar du den toppen anabolt under passet, med höga nivåer av glukos och aminosyror i omlopp.

Ingen ursäkt för att inte äta vettigt resten av dagen dock.

Uppfattat:thumbup:

Så det blir nog att börja me det då:bpump:

nordland
2004-07-06, 20:14
Drusocker+vassle både direkt före och efter passen fungerar alldeles utmärkt, så länge man håller passen korta (30-45 minuter, kanske), så man inte inte får något blodsockerfall mitt i.

Mina pass brukar ta ca 90 min.... Tror du då att det skulle funka om jag drog i mig en drink med dextros å vassle innan träningen, för att sedan efter halva passet dra i mig ca 50g kolhydrater (malto, dex, fruktos i fallande skala). Och sedan efter passet dra i mig en "större drink".....

Det låter ialla fall bra....

King Grub
2004-07-06, 20:26
Originally posted by nordland

Mina pass brukar ta ca 90 min.... Tror du då att det skulle funka om jag drog i mig en drink med dextros å vassle innan träningen, för att sedan efter halva passet dra i mig ca 50g kolhydrater (malto, dex, fruktos i fallande skala). Och sedan efter passet dra i mig en "större drink".....

Det låter ialla fall bra....

Det tror jag. Eller blanda en större "gainer" med vassle och druvsocker som du börjar smutta på halvvägs in i passet, så du har ungefär halva kvar när du är klar, som du sveper då, om du inte orkar blanda en massa olika.

Aeis
2004-07-06, 21:05
Drusocker+vassle både direkt före och efter passen fungerar alldeles utmärkt, så länge man håller passen korta (30-45 minuter, kanske), så man inte inte får något blodsockerfall mitt i.

Vad händer om man får ett blodsockerfall, påverkar det kroppen likväl som psyket?

HenrY
2004-07-06, 21:41
Originally posted by Aeis

Vad händer om man får ett blodsockerfall, påverkar det kroppen likväl som psyket?

Du blir trött som ett as!;)
Både fysiskt och psykiskt...

nordland
2004-07-06, 21:44
Krash, boom, bang............ Du tappar all energi helt plöstligt, vilket kan resultera i bla svimning, illamående, yrsel, svartna för ögonen mm....

cheesian
2004-07-07, 00:19
Får ofta blodsockerfall när jag kör ben och mår jävligt illa. Spytt ett par gånger:whipped:

Får väll börja ta med mig lite kolisar och äta under benpassen.

King Grub
2004-07-07, 09:00
Det är ju bara att testa i alla fall. Man märker rätt omgående om det inte fungerar.