handdator

Visa fullständig version : Panik i kubik =( Förslag och åsikter

cutepape
2004-07-05, 10:37
Till alla hardcore träningsgnuer!

För ett år sedan vägde jag 82.5kg, hade 9.8% underhudsfett. Tränade ca 4-5 gnger/vecka.
Messtadels spinning/cykling och styrketräning(mycket benböj och marklyft) för det ändamålet, tävlade i MTB x-country.
Pluggade på högskola och hade tid att lägga ner så mycket på träningen. Käkade aldrig chips, pizza, stripps etc.. åt Twinlabs supermass fuel och Eiselt's Protec efter benpassen. Mycket kött och pasta blev det.

Sedan började jag jobba efter skolan.. fortsatte träna så fort jag hade tid.. gick rätt bra ända fram tills i Januari -04 då jag flyttade utomlands p.g.a jobbet.
Nu tränar jag Taekwon-do tis/tors/lörda 1h/pass och det är allt. Jag har gått upp ca 8kg sen i januari.. vilket inte är muskler kan jag lova. Äter slarvigt.. dvs mycket onyttigt.. chipps o sådant =(

Nu har jag fått sån panik att jag måste göra något åt detta.
Min plan är att ut o springa en timme på morgonen innan jobbet.
börjar jobba 0730 *rysa*, sen ut o springa en timme på kvällen. Armhävningar och situps efter varje pass, typ 20/20 bara.

Min fråga är lite hur jag ska göra med min kost. Tänkte införskaffa ett proteinpulver igen, att äta efter varje pass tillsammans med lite bananer för kolhydraterna.
Tänkte köra denna diet i 6-9 veckor.

Är detta någon som skulle fungera? Kör med pulsklocka så jag har koll på min kondition etc. Har en grundkondition som jag kommer utnyttja för att hjälpa mig bränna fett.. men hur göra för bästa resultat?

Tacksam för åsikter, tips/förslag, mat? protein etc?

Mvh
Patrik

z_bumbi
2004-07-05, 11:39
Börja träna lite mer och ät bättre.

Börja inte med någon typ av panikåtgärder då de aldrig håller i längden och en dålig kost kan aldrig räddas med hjälp av några tillskott.

Att springa två gånger per dag låter som vansinne om du bara ska bränna lite fett.

Jorgen
2004-07-05, 16:58
Inget att ha panik över. Du vet ju vad du skall äta (det du åt innan) och du vet hur du skall träna. Bara att sätta igång. Håller med z_bumbi ang löpningen.

//Jörgen

cutepape
2004-07-06, 10:59
Började med att kliva upp i morse 05.00
kopp kaffe sedan ut och gå i rask takt en timme.
Banan o protein när jag kom hem.
Snart dax för lunch.
sen banan, hem från jobbet och ut o springa 1h.

tror det bli bättre än att springa på morgonen.. har ju ingen energi till det då. Bättre att promenera kanske?

King Grub
2004-07-06, 11:03
En banan efter morgonpromenaden och nattens fasta var inte mycket att komma med.

Styrkebyggare
2004-07-06, 12:33
Se till att få bort allt "skräp" som chips och liknande ur menyn. Det är svårt att bränna fett och lira "blodsuckerblues" (fritt efter Pauluns begrepp) samtidigt. Först när du fått ordning på intag av fett och tomma kolisar kan du räkna med att kroppen svarar med att gå ner i vikt.

cutepape
2004-07-06, 14:32
King Grub, ledsen om jag var lite otydlig =)
Protein = protein shake.
Ingen whey fuel, utan enbart proteinet.
:)

King Grub
2004-07-06, 14:34
Originally posted by cutepape
King Grub, ledsen om jag var lite otydlig =)
Protein = protein shake.
Ingen whey fuel, utan enbart proteinet.
:)

Ja? En proteindrink och en banan är fortfarande inte mycket att komma med efter en morgonpromenad och nattimmarna.

Dessutom: whey fuel är enbart protein vad jag vet.