handdator

Visa fullständig version : Kroppens egna biverkningar av dålig mat?

Callister
2004-07-03, 20:13
Har nu under cirka 3 dagar tagit det lugnt med själva dieten.
Har ätit godis varje dag (Iofs naturgodis men spela roll), oregelbundet som satan, inte tränat som jag brukar, ätit kass mat helt enkelt.

Och när man känner efter idag, mår man egentligen piss, man känner igen sig, sitt tidigare liv, som jag levde varje dag innan jag började gå ner i vikt. Förut hade jag ju inte direkt något att jämföra med men.

Man mår så jävla bättre av bra kost och träning, aldrig märkt det förrens nu. ;)
De "biverkningar" jag fick:
Trötthet
Ont i huvudet
Huden ser konstig ut
Känner sig "äcklig"
Men framför allt psyket, plus massa andra saker.
Nu säger jag dock inte att man får såhär bara för man käkar godis lr något men ingen motion, oregelbunda mattider, skitkost, mkt godis, bla bla.. Är det jag menar..

Känner igen er?

Hades
2004-07-03, 20:23
Känner igen mig. Framförallt det där med trötthet och att man känner sig "äcklig". Har insett att träning är ett måste för att jag ska kunna må bra. Förstår inte hur folk som inte tränar klarar sig.

s_himself
2004-07-03, 20:24
jag trivs som fisken i vattnet med att äta MASSOR med godis ;)

aliquis
2004-07-03, 20:26
Det jag känner igen är att man blir trött o seg om man inte får träna, och att det psykiska får sig en smäll när man äter fel, men det senare var nog inget problem innan du visste vad som var rätt och fel och hade ätit rätt.

Fors
2004-07-03, 20:43
Känner mig också riktigt äcklig och fet när jag har ätit onyttigt.

Callister
2004-07-03, 21:30
Ska försöka ligga på varken - eller + en vecka eller något. För att ta det lugnt lite. Idag vart det säkert 1000 kcal överskott minst. :thumbup:

Spike
2004-07-03, 21:32
Det är en vanesak också. Den som är van att slappa får huvudvärk om han funderar på att träna. Och huvudvärk är ändå inte en listad biverkning på träning eller hur!

Tolkia
2004-07-04, 01:02
Originally posted by Callister
De "biverkningar" jag fick:
Trötthet
Ont i huvudet
Huden ser konstig ut
Känner sig "äcklig"
Men framför allt psyket, plus massa andra saker.
Nu säger jag dock inte att man fåhär bara för man käkar godis lr något men ingen motion, oregelbunda mattider, skitkost, mkt godis, bla bla.. Är det jag menar..

Känner igen er?
Lägg till "grym vätskeretention, tydligast märkbar på händer och fötter" samt "inre uppror hela vägen från esofagus och ned" så stämmer det väldigt väl med hur jag brukar kunna känna mig efter en dag (eller flera ...) av mer eller mindre ohämmat svullande. Det är nästan så att det känns lugnande om det finns andra som upplever liknande fenomen och inte bara skruvade jag. Själv har jag alltid, i sann kvasivetenskaplig anda skyllt huvudvärken på störd vätskebalans/stört tryck, eftersom det verkar som en rimlig följd av sjuk konsumtion av kolhydrater (vilket mina svullardagar tenderar att innebära; vanligen i form av bröd och sötsaker ... aja baja). Hur nära det ligger sanningen har jag dock ingen aning om.
Jag har en kompis som brukar använda uttrycket "bakmätt" (i analogi med "bakfull") för att beskriva tillståndet, och jag måste säga att jag finner det mycket träffande ...

Hoffa
2004-07-04, 01:51
Kolla på filmen Super Size Me som kommer till Sverige i höst...

Det handlar om en kille som äter ALLA sina mål på McDonalds i 30 dagar i sträck.

Gissa vad som händer?
Han blir fet, illamående, kolestrolet skjuts i taket,kräks,får diabetes osv osv..

kolla på www.supersizeme.com

Junior
2004-07-06, 13:20
Efter 2.5 månads deff hade jag min första ätardag.
På själva ätardagen var jag mest mätt och trött, men dagen efter hade jag ont i huvudet o var trött...

Jag kände mig bakis helt enkelt...

Jag åt i och för sig inte vidare mycket nyttiga saker på ätardagen, det skulle säkerligen bli annorlunda om man åt nyttigt plus att man svullade i sig godis mm.