Visa fullständig version : mer hjälp tack :)
Hej på er alla!
Tänkte bara fråga hur många kcal. en skiva vitt bröd kan innehålla?
Sen en annan sak,, är det okej att skippa kolhydrater efter klockan 16.00 o bara äta fetter och proteiner efter det,, om jag inte ska träna så klart.
det är väl bara. kolla påsen typ såhär: aha 800 gram. 20 brödskivor. 1 skiva = 800/20= 40 gram. näringsinnehåll per 100g blabalblabla...orka...resten får du göra själv :) varför veta kcal? alrig förstått varför man ska räkna i det istället för kalorier?
det beror väl på vad du vill uppnå, deff eller bulk och när du g¨år och lägger dej? mer info tack..om du menar efter middagen kan det väl kanske vara okej. men som sagt mer info
Originally posted by Big_Vik
varför veta kcal? alrig förstått varför man ska räkna i det istället för kalorier?
Kcal och kalorier = samma sak? :confused:
det är väl bara. kolla påsen typ såhär: aha 800 gram. 20 brödskivor. 1 skiva = 800/20= 40 gram. näringsinnehåll per 100g blabalblabla...orka...resten får du göra själv :) varför veta kcal? alrig förstått varför man ska räkna i det istället för kalorier?
det beror väl på vad du vill uppnå, deff eller bulk och när du g¨år och lägger dej? mer info tack..om du menar efter middagen kan det väl kanske vara okej. men som sagt mer info
Ja okej jag är lite lat :em: Tänkte om det var någon som hade koll me de kan jag kolla upp själv...
Ja jag hade tänkt att få bort lite fett,, för att se vad som döljer sig där under;)
Därför var min plan att minska på kolhydrater,, och inte äta några alls efter 16.00
Originally posted by Zozza
japp det är samma sak
Originally posted by Zozza
e ju bara jobbigt å räkna i kcal..kan va för att jag inte kommer ihåg hur många kalorier det ryms i 1 kJ eller kcal kanske.
Originally posted by hanni
Ja okej jag är lite lat :em: Tänkte om det var någon som hade koll me de kan jag kolla upp själv...
Ja jag hade tänkt att få bort lite fett,, för att se vad som döljer sig där under;)
Därför var min plan att minska på kolhydrater,, och inte äta några alls efter 16.00
men varför efter just 16.00?
om du går och lägger dej t.ex. 00 blir det många timmar utan kolhydrater! skulle säga det viktigaste är att äter mindre än du gör av med. det spelar alltså ingen roll om du inte ätre kolhydrater efter 16 om du ätit ett ton pasta under dagen. detta samt att du rör på dej mycket är viktigast skulle jag vilja säga.
Just nu så kapar jag kolhydraterna efter mitt efterträningsmål och käkar enbart protein och fett. dom få kolhydrater jag får i mig får jag i såfall från det grönsaker jag äter.
Sommarformen stundar! :D
Kroppen vet ingen klocka så följ din dygnsrytm. Dessutom är kolhydrater det bästa energikälla och de behövs ifall du ska orka träning. Speciellt när det kommer till krävande träning av aerobiska typen.
e ju bara jobbigt å räkna i kcal..kan va för att jag inte kommer ihåg hur många kalorier det ryms i 1 kJ eller kcal kanske.
kcal står för kilo calori vilket man normalt sätt räknar på. sen är det bara av lathet man plockar bort prefixet och säger kort och gott kalorier.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.