handdator

Visa fullständig version : Jag ska ha en vilovecka. ^^

Callister
2004-07-02, 17:22
Är hemma själv 7-10 dagar nu.
Ska ta en vilovecka, lr vad man nu ska kalla det.
Jag kommer gå morgonpromenaden på 40 min som vanligt dock, men inte bry mig om vad jag äter. Nu menar jag inte svulla men kanske att jag ligger på 200-800 kcal överskott.
Om vi säger att jag ligger på 800 kcal överskott i 7 dagar.
Innebär det 5600 kcal fettökning? (800*7) :confused:
D.v.s nästan 4/5 kg fett? Eller blir det glykogen, lr vad det kallas? :thumbup:

King Grub
2004-07-02, 17:26
Fettökning.

Om du aldrig tömmer glykogendepåerna genom intensiv motion eller arbete har du inget att fylla på heller.

Callister
2004-07-02, 17:27
Originally posted by King Grub
Fettökning.

Om du aldrig tömmer glykogendepåerna genom intensiv motion eller arbete har du inget att fylla på heller.
Tisd-onsdag cyklade jag ju nästan 8 timmar, tror du jag gjorde av med glykogen då? Jag kanske fyllt på det redan men. :angel:

Fors
2004-07-02, 17:28
Att du är hemma själv är ju bara ett enormt incitament att träna hårdare än nånsin! Då kan du ju glida runt och göra mat hur mkt du vill och somna i soffan o allt det där man drömmer om.

Zozza
2004-07-02, 17:29
Jag har aldrig riktigt förstått mig på vad glykogendepåer är för nåt och hur dom fungerar.. :confused:

Nån som har lust att förklarar eller länka till någon sida där det står, så vore det toppen :)

Callister
2004-07-02, 17:29
Originally posted by Fors
Att du är hemma själv är ju bara ett enormt incitament att träna hårdare än nånsin! Då kan du ju glida runt och göra mat hur mkt du vill och somna i soffan o allt det där man drömmer om.
Rent teoretiskt är jag hemma själv men jag kommer vara i stan med syrran och hennes kille mest. Och där är det jävligt soft att inte tänka på träning eller något alls. :)

King Grub
2004-07-02, 17:31
Du fyller på glykogendepåerna vid en normal kosthållning.

King Grub
2004-07-02, 17:33
Originally posted by Zozza
Jag har aldrig riktigt förstått mig på vad glykogendepåer är för nåt och hur dom fungerar.. :confused:

Nån som har lust att förklarar eller länka till någon sida där det står, så vore det toppen :)

http://web.indstate.edu/thcme/mwking/glycogen.html

Kalleh
2004-07-02, 18:44
Originally posted by Callister
Är hemma själv 7-10 dagar nu.
Ska ta en vilovecka, lr vad man nu ska kalla det.
Jag kommer gå morgonpromenaden på 40 min som vanligt dock, men inte bry mig om vad jag äter. Nu menar jag inte svulla men kanske att jag ligger på 200-800 kcal överskott.
Om vi säger att jag ligger på 800 kcal överskott i 7 dagar.
Innebär det 5600 kcal fettökning? (800*7) :confused:
D.v.s nästan 4/5 kg fett? Eller blir det glykogen, lr vad det kallas? :thumbup:

Allvarligt, hur mycket tror folk hinner hända på en vecka? OK, är du precis färdig med deffen och tävlingen går av stapeln nästa vecka förstår jag. Men i annat fall...chilla och njut av din vilovecka, jag skulle nog vilja hävda att det mer eller mindre är omöjligt att förstöra något på en vecka.

Edan
2004-07-02, 22:02
Originally posted by Kalleh

Allvarligt, hur mycket tror folk hinner hända på en vecka? OK, är du precis färdig med deffen och tävlingen går av stapeln nästa vecka förstår jag. Men i annat fall...chilla och njut av din vilovecka, jag skulle nog vilja hävda att det mer eller mindre är omöjligt att förstöra något på en vecka.

Jo en festival vecka sätter en tillbaks månader:hbang: