Visa fullständig version : Juice
Har diskuterart fram och tillbaka med folk nu under en tid ang Juice.
Jag är ingen juicedrickare av stora mått, men kan tycka det är gott vid enstaka tillfällen.
Men juice är väl inte speciellt nyttigt!
Nu till frågan, hur är det egentligen med Brämhults färskpressade juice! är det verkligen bara pressad frukt?
det lär väl innehålla någon form av konserveringsmedel eller liknande?
http://www.bramhultsjuice.se/
Det är ren färskpressad juice, utan tillsatser.
Jag har en polare som kör ut den goda juicen, så jag har provat ett gäng flaskor ;)
Originally posted by supremo
Det är ren färskpressad juice, utan tillsatser.
Jag har en polare som kör ut den goda juicen, så jag har provat ett gäng flaskor ;)
det är försvinnande god, clementinjuicen är helt suverän. :cheers:
Testa att lämna den öppnad (bruten förpackning, inte utan kork alltså) i ett par dagar så kommer du vara säker på att den inte innehåller några konserveringsmedel.
räcker med att den står framme för länge i värmen så börjar det stinka gammal sko av den ;)
Ingen juice innehåller något annat än pressad frukt..
Och nyttigt är det väl, men frukten som den är är ju nyttigare.
Originally posted by aliquis
Ingen juice innehåller något annat än pressad frukt..
Kanske det, men färskpressad slår ju koncentrat och annat blaj med hästlängder...
Originally posted by B-jay
Har diskuterart fram och tillbaka med folk nu under en tid ang Juice.
Jag är ingen juicedrickare av stora mått, men kan tycka det är gott vid enstaka tillfällen.
Men juice är väl inte speciellt nyttigt!
Nu till frågan, hur är det egentligen med Brämhults färskpressade juice! är det verkligen bara pressad frukt?
det lär väl innehålla någon form av konserveringsmedel eller liknande?
http://www.bramhultsjuice.se/
Själva innehållet i juicen är det enligt deklarationen inget fel på. De har ju sk fruktdrycker också, och de innehåller tillsatt socker. Kan vara bra att hålla i åtanke om man av någon anledning vill undvika just tillsatt socker.
Ex: Hallondryck
Energi 220kJ/50kcal
Protein 0-1g
Kolhydrater 11g
Fett 0-1g
Vatten, Krossade
hallon (35%), socker
Varför inte dricka funlight istället?:angel:
Originally posted by Krabban
Ingen näring?
Ica handlarnas "dryck" på flaska är ju bra mellanting. Köpte deras fläderbärsvariant istället för fun light, ger 5kcal istället för 1kcal/100g då den innehåller pyttelite socker för att dra ut smaken ur fläderbären, å andra sidan var det lika mycket fläderbär som i vanlig saft typ men mest sötningsmedel som den var sötad med. Fun light är väl bara kemikalier? Så en naturlig smak är kanske vettigare, inte var den dyrare heller.
ölobrännvin
2004-07-02, 18:55
ja funlight som smakar fan då dricker jag bara vatten hellre...
vad är det med er byggare och funlight egentligen, en del har ju funlight i maten till och med.. (ursäkta påhoppet) bläääää
Funlight som är så gott sen är det inte skadligt för tänderna heller som vanlig läsk och annat skit är :bow: Finns jäkla många olika smaker kör på ice tea peach tror jag den heter.
för att diskussionen handlade om juice :smash:
King Grub
2004-07-03, 08:57
Fun Light går väl överhuvudtaget inte att jämföra med något som ger näring? Det är ju bara smaksatt vatten och, som sagt, kemikalier.
Av någon outgrundlig anledning har trådar om andra drycker än kaffe och sprit en tendens att förvandlas till Fun Light-diskussioner ... undrar om det inte trots allt ÄR så att aspartam ger hjärnskador ... :D
juicen jag dricker blir ganska svag utbalndad tycker jag men likförbannat blir det 22 g kolhydrater på 2 dl. det är icas egen juice förövrigt. man ska nog va försiktig med de man dricker kan lätt bli många kalorier! men juice e gött och ett måste på morgonen då man e uttorkad samt för att få ner äggulorna.
Frågan är om Brämhults färskpressade juice tillverkas genom att hela frukten pressas med skal och allt. Då kommer nämligen naturligt förekommande gifter med i juicen.
Originally posted by Klein
Frågan är om Brämhults färskpressade juice tillverkas genom att hela frukten pressas med skal och allt. Då kommer nämligen naturligt förekommande gifter med i juicen.
Vilka, till exempel?
För övrigt skulle jag vara mer orolig för pesticider som förekommer i odlingen och som i så fall följer med ut i juicen.
Originally posted by Anki
Vilka, till exempel?
För övrigt skulle jag vara mer orolig för pesticider som förekommer i odlingen och som i så fall följer med ut i juicen.
Jag vete inte vad gifterna heter men det är apelsinens skydd mot parasiter etc.
Originally posted by Klein
VARFÖR skulle den göras det? Och isf vad skulle skillnaden vara vid all annan juiceframställning, knappast så att risken ökar just för att den är färskpressad.
Originally posted by aliquis
VARFÖR skulle den göras det? Och isf vad skulle skillnaden vara vid all annan juiceframställning, knappast så att risken ökar just för att den är färskpressad.
Jag dricker själv Brämhults apelsin-juice och eftersom det var någon tidigare i tråden som tycktes ha insikt i denna juice så passade jag på att fråga om just pressningen. Brämhults är mitt första val eftersom den inte är pastöriserad och om den dessutom var pressad på att sunt sätt så skulle alla mina tvivel försvinna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.