Visa fullständig version : Dietorelle chokladkaka
Callister
2004-06-30, 15:42
Det är så perfekt för att mäta godissug, förvisso har kexchoklad lite kalorier också men det är inte lika "grovt" som en fin dietorelle chokladkaka :P
Bara 308 (mörk) och 318 (ljus) kcal innehåller de. :thumbup:
Någon annan som äter dem?
King Grub
2004-06-30, 16:23
Nix.
Vill jag ha choklad skall det vara "the real thing".
Callister
2004-06-30, 16:24
Originally posted by King Grub
Nix.
Vill jag ha choklad skall det vara "the real thing".
:)
Dietorelle äter jag bara vanligt, om jag ska ha en extreme-ätardag2k. Så köper jag också "fin-choklad". :)
King Grub
2004-06-30, 16:29
"Vanligt" har chokladkakor ingen plats alls i kosthållningen. ;)
Callister
2004-06-30, 16:41
"Vanligt" har chokladkakor ingen plats alls i kosthållningen. ;)
Jag har ätit 1000 kcal choklad varje dag när jag gått ner alla mina kg. ;) :smash: :kickass:
Originally posted by Callister
Jag har ätit 1000 kcal choklad varje dag när jag gått ner alla mina kg. ;) :smash: :kickass:
Rättelse du har SLÖSAT 1000kcal på choklad....
Callister
2004-06-30, 16:49
Originally posted by Grahn
Rättelse du har SLÖSAT 1000kcal på choklad....
Det var dock ett skämt. =)
Hmm men jag äter inte choklad så ofta, ibland är det ett visst begär som behöver lugnas. Annars äter jag naturgodis. :)
Det har ju i princip mer kalorier men men. :cheers:
Det var dock ett skämt. =)
Hmm men jag äter inte choklad så ofta, ibland är det ett visst begär som behöver lugnas. Annars äter jag naturgodis. :)
Det har ju i princip mer kalorier men men. :cheers:
man kanske ska tänka på var kalorierna kommer ifrån också? du vet, huvudsakligen stoppar man i sig mat för att kroppen behöver näring och energi.
Callister
2004-06-30, 17:05
Originally posted by Olsson
man kanske ska tänka på var kalorierna kommer ifrån också? du vet, huvudsakligen stoppar man i sig mat för att kroppen behöver näring och energi.
Jag stoppar i mig mat för att gå ner i vikt. :hbang: :love:
King Grub
2004-06-30, 17:15
Jag stoppar i mig mat för att gå ner i vikt. :hbang: :love:
Det är ju helt fel inställning. Samma kaloriintag från semlor eller ris, kyckling och grönsaker - vilket tror du att du mår bäst av?
Callister
2004-06-30, 17:30
Det är ju helt fel inställning. Samma kaloriintag från semlor eller ris, kyckling och grönsaker - vilket tror du att du mår bäst av?
I det tillfälle jag äter: Semlan
Annars är det kycklingen. :)
Det jag mena var att jag nödvändigtvis inte äter så jävla nyttigt hela tiden, men jag äter inom kcal-gränserna. :)
Säkert asbra för resultaten och näringsintaget...
I det tillfälle jag äter: Semlan
Annars är det kycklingen. :)
Tror iofs 1000 kcal grönsaker är nyttigare än 1000 kcal kyckling.
Cartwright
2004-06-30, 18:22
Originally posted by aliquis
Tror iofs 1000 kcal grönsaker är nyttigare än 1000 kcal kyckling.
1000 kcal grönsaker lär man väl få magsäcksbrock av, eller så exploderar man direkt.
Det är så perfekt för att mäta godissug, förvisso har kexchoklad lite kalorier också men det är inte lika "grovt" som en fin dietorelle chokladkaka :P
Bara 308 (mörk) och 318 (ljus) kcal innehåller de. :thumbup:
Någon annan som äter dem?
Är det per 318 kcal/100 gram? Eller är det hela kakan? Hur mycket väger en kaka?
Callister
2004-07-02, 17:06
Originally posted by John M
Är det per 318 kcal/100 gram? Eller är det hela kakan? Hur mycket väger en kaka?
En kaka är 75g, 318 kcal.
Det är alltså inte 318 kcal/100g :cheers:
En kaka är 75g, 318 kcal.
Det är alltså inte 318 kcal/100g :cheers:
Okelidokeli
King Grub
2004-07-02, 17:09
Då är det ju nästan 430 kcal per 100 gram i den; inte så sjusärdeles långt från vanlig hederlig Marabou. Då finns det ju ingen anledning alls att välja den.
Callister
2004-07-02, 17:17
Då är det ju nästan 430 kcal per 100 gram i den; inte så sjusärdeles långt från vanlig hederlig Marabou. Då finns det ju ingen anledning alls att välja den.
Anledningen är väl mest för att marabou kakorna är mycket större och man känner sig tvingad att äta upp den. :thumbup:
För övrigt så kollade jag på chips för någon dag sen.
35% mindre fett, fanns det några chips, men de hade lagt till socker så det blev lika mycket kcal som vanliga chips ändå. :smash:
Tror inte de lägger på socker så det motsvarar 10% fett, dvs drygt 20% socker i påsen (lägre energiinnehåll).
Det är snarare mer potatis, och potatisen är ju i princip vattenfri i chipsen....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.