handdator

Visa fullständig version : Hungrig direkt efter målet

Callister
2004-06-29, 16:51
Ibland blir jag det.
Är det för man ätit under dagen eller?
Idag var det frukost 10.30, varit ute med kompisar till 17.00 och cyklat, sen vart det middag vid 17.00 direkt, vart hungrig direkt efter 30 min. :)
Målet bestod av Makaroner med makrillfilé i tomatsås.
Det kanske inte var så bra att ha så långt mellanrum men vi var åt helvete och tog timmar o komma hem igen

30cm
2004-06-29, 17:52
Makrill och makaroner; spännande:eating:

Känner igen det där. Man bulkar och äter uppmätta regelbundna måltider. Så efter en måltid som motsvarar energibehovet + lite till blir man lite tveksam om man ska äta mer;)

aliquis
2004-06-29, 18:04
30cm: fan vad du ökar i vikt

callister: kroppen är nog mätt av måltiden, kanske bara är att man fick en blodsocker och insulinspik eller att kroppen vet att den vill ha mer men det får den ju lite senare.

Men varför inte äta något kl 14 också? Bättre planering nästa cykeltur :)

30cm
2004-06-29, 19:52
Originally posted by aliquis
30cm: fan vad du ökar i vikt

Gissa om det där kändes uppmuntrande:kickass: Tack:bow:

Yooo
2004-06-29, 22:22
Originally posted by Callister
Ibland blir jag det.
Idag var det frukost 10.30, varit ute med kompisar till 17.00 och cyklat, sen vart det middag vid 17.00 direkt, vart hungrig direkt efter 30 min. :)
Det kanske inte var så bra att ha så långt mellanrum men vi var åt helvete och tog timmar o komma hem igen

Kan vara ett tecken på magkatarr också, på vilket sätt känner du av "hungern"? Är det som ett sug i magen eller bara vanlig enkel "jag har inte ätit på flera timmar" hunger?

Callister
2004-06-30, 07:12
Originally posted by Yooo

Kan vara ett tecken på magkatarr också, på vilket sätt känner du av "hungern"? Är det som ett sug i magen eller bara vanlig enkel "jag har inte ätit på flera timmar" hunger?
Well, svårt att tro det eftersom jag haft såhär hela tiden sen jag börja gå ner i vikt, alltså när jag äter för dåligt. :)
Hungern inte riktig hunger egentligen, man kan nästan lista ut att det är fake. :cool:

Holmis
2004-07-01, 17:56

Well, svårt att tro det eftersom jag haft såhär hela tiden sen jag börja gå ner i vikt, alltså när jag äter för dåligt. :)
Hungern inte riktig hunger egentligen, man kan nästan lista ut att det är fake. :cool:

Det är något jag också kan känna. (Gör det nu faktiskt och det har gått ca 1h sen jag åt.) Troligen är det som du säger, att vi båda äter för dåligt, det får bli ändring på det:eating:

Anki
2004-07-02, 14:55
Ibland blir jag det.

Det finns ett fenomen som kallas kalorisk kompensation. Det innebär att man är hungrig tills man fått i sig så mycket energi (eller möjligen mängd) som man är van att få i sig.

Ett tips: ta med dig en påse nötter och några bananer om du ska ut på äventyr någon mer gång. Det ger dig åtminstone lite energi tills du kommer hem och kan äta ordentligt. (Om man tänker ge sig ut på det där sättet ofta är det så klart bra om man planerar sin matsäck lite mer noggrant, men i nödfall så funkar det alldeles utmärkt.)