Visa fullständig version : Ladda om batterierna..
Nån som har tips på någonting snabbt och smidigt att käka precis innan jag börjar träna, jag har 30 minuters cykelfärd till gymmet, så jag skulle vilja ha nånting att ta med mig, som jag kan käka innan jag börjar träna för att få energi´n från cykelfärden tillbaka.
Jag har tyvär inte Vassle just nu :cryout:
King Grub
2004-06-28, 19:52
Varför inte bara äta en riktig måltid en timme innan styrkepasset börjar? 30 minuters cykling till gymmet gör inte slut på dina glykogendepåer. Dessa finns ändå inte skuggan av en chans att du hinner fylla på igen - det är till stor del det du ätit dagen innan som har lagrats in i muskulaturen.
Efteråt fungerar väl dina vanliga snabba kolhydrater. Det enda snabba proteinet förutom vassle hittar du i ren äggvita. Självklart fungerar det med vad som helst - en tonfiskburk eller något - i nödfall tills du skaffar nytt vassleprotein.
Ok tack för svaret.
Har beställt en 10kg burk med Vassle från kolozzeum, kommer förhoppningsvis på Torsdag :thumbup:
Overload
2004-06-29, 20:38
Du behöver inte äta nåt efter 30 min cykelfärd!
Jag cyklar också till gymmet eftersom jag inte har körkört:insane:
tar ca 20 min.
JAg styrketränar på morgonen så jag käkar en ordentlig frukost ca 1 timme innan passet med massa kolhydrater. 3 dl hyavregryn.
Sen efter träningen kan du ta din shake med snabba kolhydrater och protein.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.