Visa fullständig version : Finns det inget annat ?
Tjabba tjena hallå :smokin:
Börjar bli lite trött på maten nu...
finns det inget än tonfisk, kyckling och bönor/linser som innehåller massor av protein ?
Min mage vänder sig när jag går förbi tonfiskburkarna på ICA :em:
EDIT: Borde kanske legat under recept...
"Bra proteinkällor: rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, mm."
Källa: Nån post av Grubben
Vad är det för hamburgerkött? Antar att det inte är dom styckfrysta hamburgarna av div märken som avses...dom brukar ju innehålla 15-20% fett.
King Grub
2004-06-27, 06:42
Originally posted by JLL
Vad är det för hamburgerkött? Antar att det inte är dom styckfrysta hamburgarna av div märken som avses...dom brukar ju innehålla 15-20% fett.
Hamburgerkött (skivat magert hästkött som vanligen används som smörgåspålägg) har absolut ingenting att göra med hamburgare av nötfärs.
När vi ändå är inne på hamburgerkött... Någon som vet något om dom nya hamburgerkötten som Tulip har börjat köra med?
Har bara skymtat någon annons där det stod något om "så nära riktigt kött du kan komma"..
Kanske håller lägre fetthalt och högre protein?
King Grub
2004-06-27, 13:02
Originally posted by Makk
När vi ändå är inne på hamburgerkött... Någon som vet något om dom nya hamburgerkötten som Tulip har börjat köra med?
Har bara skymtat någon annons där det stod något om "så nära riktigt kött du kan komma"..
Kanske håller lägre fetthalt och högre protein?
"Vanligt" hamburgerkött har så låg fetthalt man kan komma i köttväg.
Originally posted by King Grub
"Vanligt" hamburgerkött har så låg fetthalt man kan komma i köttväg.
Okej..
Jag var inte tillräckligt tydlig.. det är alltså ett hamburgerkött av nötfärs(tror jag) jag menar.. som man har på hamburgare!
King Grub
2004-06-27, 13:26
Det kallas inte hamburgerkött. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.