Visa fullständig version : 1h gång eller ½h joggning?
Vilket bränner mest fett ?
Orkar inte med min putmage längre, den måste bort ;)
Originally posted by pelle
30min jogging förbränner nog mer fett (beror på hur snabbt du joggar). Men samtidigt förbränner du mer kolhydrater och ligger du lågt på kolhydratintaget så riskerar du att gå över och förbränna muskler om du joggar.
På morgonen föredrar jag att promenera. Efter styrketräningen på eftermiddagen så brukar jag lägga mig på en högre pulsnivå då jag ätit en del kolisar under dagen.
då är det förmodligen bättre om jag går i 1h.
Karl_alfred
2004-06-25, 22:12
Jag tror tveklöst att joggingen förbränner mer. Men där använder du dig mer av andra resurser än fett. Gången är till 90% fett som förbränns har jag läst. Men om man förlorar lite muskler, vem bryr sig egentligen? Och så farligt mycket lär de inte vara.
Man and Machine
2004-06-26, 15:26
Originally posted by pelle
Har du tid kan det vara värt att köra båda.
iag styrketränar tränar 4 ggr i veckan, är det lönt att lägga in jogging på de 3 dagar jag inte gör något eller förstör det bara?
Så länge du laddar med kolhydrater så ska det väl inte vara några problem, alltid bra med konditionsträning.
Men det kanske räcker om du springer en möjligtvis två gånger, och lägger in nån promenad också.
Originally posted by Johan
Så länge du laddar med kolhydrater så ska det väl inte vara några problem, alltid bra med konditionsträning.
Men det kanske räcker om du springer en möjligtvis två gånger, och lägger in nån promenad också.
det jag vill göra är att ta bort fettet såklart. Är det då kanske bättre att bara ta gångrunder á 50 minuter varje dag. För man kan ju styrketräna fastän man varit ute och gått, blir ju inte så hemskt trött av det ;)
Hittade en inressant artikel som kan vara värd att läsa.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,429534,00.html
King Grub
2004-07-01, 09:32
Originally posted by Lappen
Hittade en inressant artikel som kan vara värd att läsa.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,429534,00.html
I princip korrekt, men effekten av efterförbränningen överdrivs. Kraftigt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.