Visa fullständig version : Istället för Kasein?
Undrar vad man skulle kunna käka istället för kosttillskott i form av kasein, till att ta på kvällen. Alltså vad för mat istället för t ex Protec+ ?
Har inte råd med kasein då jag precis beställt vassle ;)
King Grub
2004-06-21, 13:19
All proteinrik mat utom äggvita. Kött, fisk, fågel, hela ägg, skaldjur, t ex.
Man ska inte äta äggvita, men hela ägg går bra?
Kan jag då t ex käka 2-3 ägg innan sömn? (kokta)
Tonfisk, är det segt protein eller snabbt? Går bra att ta på kvällen?
King Grub
2004-06-21, 13:41
Originally posted by Norbius
Man ska inte äta äggvita, men hela ägg går bra?
Kan jag då t ex käka 2-3 ägg innan sömn? (kokta)
Tonfisk, är det segt protein eller snabbt? Går bra att ta på kvällen?
De enda snabba proteinerna är vassle och ren äggvita. Alla andra som du kan få i dig genom vanlig mat räknas till de långsamma.
Ok tack för bra och snabba svar :bow:
Blir en portion tonfisk/ägg då möjlitvis. Kan ju variera lite nu :)
zonecapone
2004-06-21, 14:04
Bättre med en köttbit då den tar längre tid att smälta...
ZONE
Ok, kan ju som sagt variera det lite, en köttbit är väl lite drygt att käka varje kväll ;)
Tack för svaren
drygt?
Jag tycker det låter gott. Att tillaga den, det är drygt.
muzzelman
2004-06-21, 17:54
Gott som fan men vem orkar fixa en köttbit varje kväll?
Jo det var det jag menade, en köttbit varje kväll är gott som tusan, men man orkar inte tillaga en varje kväll bara ;)
En äldre/mindre ugn klarar av att tillaga 2 kg kycklingfile i taget, en nyare med varmluft minst 4 kg.
Frys in och värm sen i micron. Tar 5 minuter om man vill ha den varm, kortare tid om man bara vill ha den som kallt smörgåspålägg.
Sen tycker jag väl fortfarande att en proteindrink är väldigt praktiskt men vill man ha något att äta så funkar ju keso, kesella, filmjölk osv lika bra.
Originally posted by King Grub
De enda snabba proteinerna är vassle och ren äggvita. Alla andra som du kan få i dig genom vanlig mat räknas till de långsamma.
Går det bra att äta äggvita som efterträningsproteiner?
King Grub
2004-06-22, 11:33
Originally posted by Rataxes
Går det bra att äta äggvita som efterträningsproteiner?
Ja. Problemet är att det kan bli rätt drygt att trycka i sig tillräckligt. En äggvita ger väl runt 3 gram protein. Vill man ha 50-60 gram protein blir det alltså nära 20 äggvitor.
Hehe, blir nog som sagt lite drygt att smaska i sig 20 äggvitor, och dyrt blir det med i längden ;)
Jag körde på ägg/tonfisk igår, skitgott :eating:
MunsöHustla
2004-06-22, 16:05
Originally posted by Norbius
Jo det var det jag menade, en köttbit varje kväll är gott som tusan, men man orkar inte tillaga en varje kväll bara ;)
Jag antar att du bor hemma efter ett såtn uttalande, kanske du borde fundera på byta hobby om du någonsin ska flytta hemifrån för ska man orka bygga bör man orka laga stekar hela dagen
Originally posted by MunsöHustla
Jag antar att du bor hemma efter ett såtn uttalande, kanske du borde fundera på byta hobby om du någonsin ska flytta hemifrån för ska man orka bygga bör man orka laga stekar hela dagen
Jag bor hemma ja, iaf ett litet tag till.
Jag har absolut inget emot att laga mat då jag tycker det är både kul och lärorikt, jag lagar min mat (6 mål om dagen) alldeles själv. Men att tillaga ett par biffar sent varje kväll ÄR drygt, därför undrade jag vad man kunde ta istället, som går fortare att tillaga.
Tro inget annat...
Åse Columbus
2004-06-24, 08:33
Originally posted by muzzelman
Gott som fan men vem orkar fixa en köttbit varje kväll?
en härlig bit ryggbiff...tar max 6 minuter!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.