handdator

Visa fullständig version : Hunger

Sparrisen
2004-06-17, 21:55
Vad är Ert bästa tips för att underlätta hungerkänslorna under deffen? Tips och råd... ;)

Majsan
2004-06-17, 21:59
prova med att äta nåt?!!

när man går på diet så ska det väl inte va så att man ska
gå o vara hungrig..

då blir dieten genast jobbig ..

eller drick vatten , kanske dämpar hungerkänslan?

bubbleman
2004-06-17, 22:01
Dricka fun light funkar till en viss grad, vill man kan man äta grönsaker, typ tomater eller gurka, innehåller väldigt lite kcal....

nordland
2004-06-17, 22:02
1dl rapsolja + vatten. Inte gott, men det håller hungerkänslorna borta.....

Sparrisen
Visst skulle jag kunna äta var annan timma eller så, men tycker att det bör räcka med var 3:e. Det kanske reder sig med tiden, när magsäcken minskar... :D

Everest
Fördela käket på fler mål, mer grönsaker o frukt, mer vatten

Löjtnant Blank
2004-06-17, 22:03
Småhungrig är man alltid, Majsan.

Morötter, gurka, sockerfritt godis, Pepsi Max - allt som innehåller minimalt med kalorier. Aspartam är din vän.

Hur ser ditt upplägg ut? Kcal/dag?

Löjtnant Blank
2004-06-17, 22:05
Originally posted by nordland
DRICKER DU 1 DL OLJA?! UNDER DEFF?! :MrT:

Sparrisen
2004-06-17, 22:08
Originally posted by Löjtnant Blank

Hur ser ditt upplägg ut? Kcal/dag?

Jag räknar inte kcal. Jag skär ner lite på kolhydraterna, samt lägger dem på lämpligare tider. Äter lika mycket protein som förut och lägger till lite fett.

Därtill kör jag morgonpromenader 4 ggr/veckan och hiit efter varje styrketräningspass. Försöker även röra på mig lite extra även utanför detta.

Jag gjorde en kalipermätning idag, samt ser till att koll amorgonvikten med jämna mellanrum. Ser därmed till att jag går ner i vikt i rätt takt och att inte för mycket muskelmassa försvinner. Men jag har precis börjat... ;)

Löjtnant Blank
2004-06-17, 22:11
Originally posted by SwedeForce

Jag räknar inte kcal. Jag skär ner lite på kolhydraterna, samt lägger dem på lämpligare tider. Äter lika mycket protein som förut och lägger till lite fett.

Därtill kör jag morgonpromenader 4 ggr/veckan och hiit efter varje styrketräningspass. Försöker även röra på mig lite extra även utanför detta.

Jag gjorde en kalipermätning idag, samt ser till att koll amorgonvikten med jämna mellanrum. Ser därmed till att jag går ner i vikt i rätt takt och att inte för mycket muskelmassa försvinner. Men jag har precis börjat... ;)
Hur länge har du tänkt dieta? Det verkar nämligen som om du bränner allt krut på en gång. Om jag vore du skulle jag spara promenaderna och HIIT-passen så att du har något att ta till när förbränningen avtar. För det kommer den att göra. Tänker du ha ätardagar?

Sparrisen
2004-06-17, 22:23
Originally posted by Löjtnant Blank

Hur länge har du tänkt dieta? Det verkar nämligen som om du bränner allt krut på en gång. Om jag vore du skulle jag spara promenaderna och HIIT-passen så att du har något att ta till när förbränningen avtar. För det kommer den att göra. Tänker du ha ätardagar?

HIIT har jag iof kört hela tiden, inte bara under deff...

Prankie
2004-06-18, 01:09
Originally posted by nordland

Varför inte käka två extra måltider istället? ;)

Tezz
2004-06-18, 07:12
Testa att dricka något varmt. Te, kaffe??? Varm funlight eller bara varmt vatten kanske....

Det funkar för mig, till en viss del iaf.

Lycka till med deffen!

Monoxide
2004-06-18, 17:41
Jag brukar ha en påse psylliumfrön till hands ifall jag inte känner för att kränga en frukt. En eller två matskedar i ett glas vatten brukar fungera rätt bra som hungerdämpare.

MunsöHustla
2004-06-18, 22:50
Har samma problem för tillfället fast jag har varit på diet i snart 6 månader, är helt plötsligt grymt hungrig hela tiden trots att jag förtillfället ligger till och med högre i kcal än vad jag gjorde för någon månad sen.

Shadow Warrior
2004-06-19, 15:08
*host* ephedra *host*;)

cheesian
2004-06-19, 17:00
effe...finns inget bättre.

Megatuttarna
2004-06-19, 18:15
Originally posted by cheesian
effe...finns inget bättre.

Sant, är en djävel på att ta bort hunger, det lär inte behövas stora doser alls.