Visa fullständig version : Vilken ska jag välja?
Jag äter rikligt och bra, men skulle vilja ha lite extra protein till maten. Istället för en extra kyckling tänkte jag skaffa lite pulver. I den lokala affären har jag att välja på: Twinlabs triple whey fuel, 1 kg för 340, och Eiselts protec+, 3 kg för 800.
Om vi nu bortser helt från kostnadsskillnaden, vilket pulver är att föredra?
Vad vill du ha ?
Twinlabs är ett vassleprotein som är snabbt passar bäst efter träningen.
Är det ett snabbt protein du vill ha finns det bättre alternativ här :
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=38
Protec är ett protein som till största delen är kasein med långsammare upptag. Bättre som mellanmål eller till kvällen.
Finns också här:
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=21
Om du ska kompletera maten med något av triple whey och protec+...Då skulle jag lugnt ha tagit protec+
personligen hade jag köpt mer mat..
Protec jordgubb smakar underbart, har även hört att choklad är riktigt krämig och god :)
Av egen erfarenhet tycker jag twinlabs produkter inte är speciellt prisvärda, därför finns det säkert flera vassleprotein som är minst lika bra men kostar mindre.
Protec är schysst för man känner verkligen hur det tas upp lite i taget, man känner sig relativt mätt länge, köpte 3kg protec för några veckor sen och hittils har det varit perfekt :)
Innan du köper pulver för att äta till maten borde du räkna på hur mycket det skulle kosta att lägga till en kyckling till varje mål istället.
Sen kan du ju avgöra om det behövs...
Ska du ha det till maten är nog Protec att rekommendera som sagts innan i denna tråd...
Sparrisen
2004-06-16, 19:42
Originally posted by Yondis
Eiselts protec+, 3 kg för 800.
Det är billigare på kolozzeum...
Originally posted by supremo
Innan du köper pulver för att äta till maten borde du räkna på hur mycket det skulle kosta att lägga till en kyckling till varje mål istället.
Sen kan du ju avgöra om det behövs...Rent protein-per-krona-mässigt:
Kyckling: 21,5 % protein i köttet enligt slv.se.
Pris: Kanske 70 kr/kg? => 70 kr/215 g protein => 330 kr/kg protein.
Protec: runt 86 % protein enligt eiselt.se.
Pris: 669 kr/3 kg => 669 kr/2580 g protein => 260 kr/kg protein.
För att det ska vara jämvärdigt ska du kunna köpa kyckling för 56 kr/kg.
Visst, löjligt att räkna på det. Men jag har ganska tråkigt här. Äter du kyckling får du ju även i dig så mycket mer nyttigheter än av pulvret. Det senare är dock lättare att "tillaga" och hantera. Så, välj själv.
men suck.. maten är ju långt mycket godare.. sitta o räkna priset sådär går ju.. men förfan.. skit i att äta mat överhuvudtaget.. mat suger.. ris o prottepulver.. grymt
Originally posted by stybb
maten är ju långt mycket godare
Helt sant stybb!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.