handdator

Visa fullständig version : förbränningen som startade om...

LAKE
2004-06-14, 18:19
Nu har jag dietat hårt några månader. Visst, jag har tappat några kilon men nu på slutet har det stått still. Ingen viktminskning eller så. Jag beslutade då att äta vad jag ville i 4-5 dagar från måndag - fredag. Inget frossande ala ätardagar men en hamburgare där en pizza där och vanlig husmanskost. jag struntade även i att köra någon förbränningsträning.
Jag har nu börjat tränat hårt igen, styrka + förbränningsträning och upplever att förbränningen har ökat som aldrig förr.

Någon fler som har upplevt samma sak, att förbränningen kommer igång igen efter några dagars "normalt" ätande?

bubbleman
2004-06-14, 18:37
Jag gjorde faktiskt något liknande precis, tappade helt defflusten då det stod still. Jag åt mycket ett par dagar och igår började jag om...får se om det går bättre!

Hur mycket gick du upp under dassa dagar? Hur snabbt försvann de kilona igen?

LAKE
2004-06-14, 19:22
I Lördags kväll vägde jag 107.8 på kvällen och nu när jag vägde mig för en stund sen vägde jag 104.7 ( 20.00 på kvällen) Det är mindre än vad jag vägde sist jag vägde mig på morgonen

bubbleman
2004-06-14, 19:26
ok, jag får hoppas att min kropp ger samma resultat:=)

hejduck
2004-06-14, 19:37
jag är också inne i världens deffsvacka

kanske ska prova det där...

Diana
2004-06-15, 18:29
de kan nog va smart att göra så för leptinet behöver mer än -en-ätardag för att komma igång ordentligt kommer ja ihåg att ja läste förrut, de va nått citat ur en av Pardeus(stavning?)articklar han forskade(?) ju en massa om de och skrev om hur viktigt leptinet är bla för fettförbränningen.

z_bumbi
2004-06-15, 19:39
Originally posted by Diana
de kan nog va smart att göra så för leptinet behöver mer än -en-ätardag för att komma igång ordentligt kommer ja ihåg att ja läste förrut, de va nått citat ur en av Pardeus(stavning?)articklar han forskade(?) ju en massa om de och skrev om hur viktigt leptinet är bla för fettförbränningen.

Det är den teori jag har hört också även om jag inte känner igen namnet Pardeus, en till två veckor med nollnivå på kosten och sen på det igen om man märker att det börjar gå trögt. Intressant att några märkt att det funkar i verkligheten också och inte bara i teorin.

hejduck
2004-06-16, 13:56
Det är den teori jag har hört också även om jag inte känner igen namnet Pardeus, en till två veckor med nollnivå på kosten och sen på det igen om man märker att det börjar gå trögt. Intressant att några märkt att det funkar i verkligheten också och inte bara i teorin.

du tänker inte på abdce-diet?

LAKE
2004-06-16, 15:18
Jag kan bara säga att breaket var det bästa jag gjort under min diet. Snacka om att motivationen är på topp.
Gick en morgonpromenad på 6,5 timmar igår morse, var inte ens trött när jag kom hem.

Dymion
2004-06-16, 16:11
6.5timmar?! :eek:

z_bumbi
2004-06-16, 17:13
Originally posted by hejduck

du tänker inte på abdce-diet?

Nej. Man kör en vanlig deff men efter en tid när det börjar gå trögt och man upptäcker att man måste öka träningsmängden eller skära väldigt mycket i kalorierna så kör man en till två veckors återhämtning där man ligger på nollnivå vad gäller kalorierna.
Sen fortsätter man ligga på underskott en period.

LAKE
2004-06-16, 17:39
Originally posted by Dymion
6.5timmar?! :eek:

Nää, överdrev lite. 1,5 timme ;)

Men hur som hur så var ett break i deffen jävligt bra. Det tycker jag ni ska prova.

hejduck
2004-06-16, 18:23
"ska" man under dessa dagar fortsätta med någon sorts cardio, låg- som högintensiv, eller avstå helt från all konditionsträning?

LAKE
2004-06-16, 19:18
Jag körde ingen cardio iaf. Jag åt gott och styrketränade lite lätt då jag fick lust.

Dymion
2004-06-17, 05:35
Bör tillägga att jag gick en 4-h promenad i tisdags kväll:naughty:
Deffmotivavtionen är på TOPP!

Callister
2004-06-17, 08:28
Jag har hittat min taktik.
100-150 gram cashewnötter en gång i veckan verkar få fart på förbränningen. :hbang:

Becka
2004-06-17, 17:34
Originally posted by Dymion
Bör tillägga att jag gick en 4-h promenad i tisdags kväll:naughty:
Deffmotivavtionen är på TOPP!

4 timmar, galet. Men det var väl inte före frukost? Finns det nån rekommenderad gräns för hur länge man bör gå innan man käkar frukost egentligen?

Jag menar, kanske inte så bra att gå fleera timmar på fastande mage. Jag brukar gå 1 h före jobbet men om jag är ledig skulle man ju kunna öka på en timme eller två.. (om man orkar)

oath5
2004-06-17, 18:11
Originally posted by Becka

4 timmar, galet. Men det var väl inte före frukost? Finns det nån rekommenderad gräns för hur länge man bör gå innan man käkar frukost egentligen?

Jag menar, kanske inte så bra att gå fleera timmar på fastande mage. Jag brukar gå 1 h före jobbet men om jag är ledig skulle man ju kunna öka på en timme eller två.. (om man orkar)

tisdagskväll skrev han ju :notme:

Dymion
2004-06-17, 18:44
Som sagt så var det inte FÖRE frukost jag gick en sådan lång promenad;) Jag brukar snitta på 60-90min promenader i före-frukostpromenads syfte, går jag mer än så på fastande mage blir jag svimfärdig.

Diana
2004-06-17, 19:03
precis ja tror de e bäst att hålla sej mellan 60-90 om man e på deff annars blir de nog lite väl påfrestande iaf om man gör de till en vana..

LAKE
2004-06-17, 19:07
Att börja med ca 30 minuter på morgonen före frukost och sen öka längden på promenaderna allt eftersom är det bästa. Jobbigt att börja gå 90 min på morgonen och att efter några veckor behöva öka längden på promenaderna

Diana
2004-06-17, 19:13
de spelar ju ingen roll egentligen hur länge du börjar att gå( om du inte e EXTREEMT otränad och måste börja sakta pga skaderisk)för de e ju inte själva förlängandet av morronprommenader som kommer hindra dej att stagnera allteftersom utan att du ligger 500kcal(eller nåt) under ditt +/-0 och de kan justeras med antingen ökad cardio eller minskad matmängd.

LAKE
2004-06-17, 19:25
Det kan ju kännas bra att bara behöva öka 10 minuter på promenaden istället för att skära ner på kalorierna ju längre in i dieten man kommer.
Att sänka kalori intaget bör man ju vänta med så länge som möjligt.

Diana
2004-06-17, 19:35
jo fast kör man igång me cardion direkt kan man ju käka mer redan från början, men de e klart de e ju oxå vääldans individuellt hur man tycker känns bäst att gå till väga, jag tex mår mkt bättre av att röra på mej mkt, speciellt under deff då man ofta mår lite sämre än vanligt e de till mkt hjälp:)

Löjtnant Blank
2004-06-17, 22:08
Originally posted by oath5

tisdagskväll skrev han ju :notme:
Ha, ha, ha. :D