Visa fullständig version : Min abcde-diet
Eftersom ABCDE-dieten är en form utav diet så tyckte jag denna tråd passade in här. Har jag fel får nån moderator flytta den.
Jag har tänkt ge mig på abcde-dieten snart för att ge den en chans.
Därför ska jag skriva ner mina resultat och en utvärdering här.
Just nu minideffar jag sedan 2 veckor, men är inte riktigt nöjd eftersom jag inte gått ner så mycket. Dock tycker jag det syns på mig och märks. Framför allt på magen.
Jag vill ha ett bra utgångsläge innan jag bulkar, så att jag hela tiden håller mig en hyfsad form.
Nåväl... kanske forsätter minideffa i en vecka till för att sedan börja med bulken. Jag får se hur jag gör.
Mitt mål just nu är att komma till 10% BF.
Tror ni jag har nått det nu? jag får fram ca 7% bf på min digitala kaliper. Egentligen spelar inte BF så stor roll, jag vill mest se ifall jag nått mitt mål:)
Kommer lägga upp lite bilder här senare...börjar med en gayig magbild från i går
Lycka till Wilson! :hbang:
Själv startar jag min abcde-diet på Onsdag förhoppningsvis :angel:
Originally posted by Zozza
Lycka till Wilson! :hbang:
Själv startar jag min abcde-diet på Onsdag förhoppningsvis :angel:
he ok lycka till själv!
jag är sugen på att starta min nu=)
ivandrago
2004-06-14, 20:07
Du ser ut att ha lågt bf iaf. Ett tips är att satsa på magträningen. Med lite större magmuskler skulle du ha en respektabel tvättbräda på samma bf! :thumbup:
O hur tränar man mage bäst då, o säg inte cablecrunches, min kropp lyfter ju av övningen :(
(Dvs kroppen är för liten o lätt så drar jag i kabeln inte fan rör sig vikten utan benen o alltsammans åker uppåt istället)
Originally posted by ivandrago
Du ser ut att ha lågt bf iaf. Ett tips är att satsa på magträningen. Med lite större magmuskler skulle du ha en respektabel tvättbräda på samma bf! :thumbup:
Det har du helt rätt i! :thumbup: jag behöver större magmuskler och det tänker jag försöka bygga upp. Har du några tips för att få bättre abs?
Okej, jag har bestämt mig för att inleda min abcde-diet nu. Jag tycker mig åtminstone ha 10% bf (eller kanske under) och det var även mitt mål från början. Även ifall jag inte förlorat mycket i vikt så ser jag skillnad. Ska jag lita på min kaliper får jag fram ca 7%.
Tänker äta bra mat över lag även under min bulk, men är inte rädd för att tex slänga in nån pizza ifall jag är sugen på det.
I'll be back!
btw: känner mig minst i världen efter den lilla deff jag genomgått :em: , men antar att det är så när man har ätit lite med dåligt tryck och så.
Tycker att det var en fin mage jag :naughty:
ivandrago
2004-06-14, 22:07
Originally posted by aliquis
O hur tränar man mage bäst då, o säg inte cablecrunches, min kropp lyfter ju av övningen :(
(Dvs kroppen är för liten o lätt så drar jag i kabeln inte fan rör sig vikten utan benen o alltsammans åker uppåt istället)
Jag varvar tunga (8-12 reps) och lätta (12-30 reps) övningar. Har inga direkta favoritövningar utan varierar varje pass. Tycker de flesta övningar för magen tar där de ska. Vanliga situps, situps med lutning, magmaskiner, benlyft och situps kombinerat etc.. Det enda jag inte kör är crunches. Tycker inte att den övningen bygger någon styrka i magen, utan tröttar bara ut den på ett krampaktigt sätt.
Jag tillhör dem som (ovetenskapligt?) tror att mage och vader kan tränas oftare än andra muskler. Varför tror jag det? Jo, för att det har fungerat bäst på mig. Säger inte att det funkar på alla, men man kan ju testa att köra 3-4 set mage efter varje pass istället för att köra ett magpass med fler set och se om det ger något.
Nu har jag tyvärr inga bildbevis, men min mage har svarat extremt bra på att köras runt 3ggr i veckan med bara 3-4set per pass. Det innebär att man kan ha rutor utan att behöva ha alltför lågt bf :thumbup:.
Originally posted by Becka
Tycker att det var en fin mage jag :naughty:
:bow:
Ivandrago: tack för tipsen! jag tror också man kan köra mage mer än andra muskelgrupper. Den är nog väldigt stryktålig.
För min del svarar magen på samma träning som övriga kroppen, dvs tuung träning max 6-8 reps....och dåär givetvis cabel crunches favvo övningen...kör även magen bara en gång per tränings cykel......som sagt vi äro alla olika....
Cablecrunches :thefinger
Det finns ju mängder av sätt att utföra den. Knästående på matta tex. Själv kör jag alltid den på bänk och så kilar jag ner tårna/skorna i vecket där sittdynan skiljer sig från ryggstödet. Då sitter jag som berget.. det e grymt..
Sen kan du ju använda de handtag som passar bäst också..Själv kör jag med ett V-handtag som vid sittande rodd. Men vet att många på gymmet kör rep de virar runt händerna.´
O att hitta en vikt där du drar med magen kan inte vara omöjligt. Fråga någon på gymmet där du kör om tips och så kan han/hon vara med och kolla tekniken kanske.
lycka till..
tack killar :love:
cable-crunches är även en favorit bland mina magövningar! man kan lassa på bra med vikt och det tar bra i magmusklerna. Bra kontakt.
Det är rätt jobbigt att äta mycket mat... nästan jobbigare än att äta lite för att gå ner i vikt:)
just nu satsar jag på att få i mig ca 600 kcal/mål (något mindre vid oaktiva dagar).
Får nog bli en del onytta saker som kebab, pizza och annat gott :em: :eating:
Fan vad schysst tryck man hade i dag! körde bröst/biceps och passet gick i dunderfart! :bpump: körde igenom det på kanske 45 min med låga reps, vilket är snabbt för mig eftersom jag brukar ta det på 60 min ungefär annars.
Har överätit lite nu i 2 dar, men har inte kunnat träna förrän i dag. Vet inte ifall jag legat på 500 kcal+, men jag försöker iaf.
Tänker fortfarande köra HIIT efter styrkepassen och kanske lite annan motion på icke-träningsdar. Tror mig kunna hålla nere fettnivån något trots bulken på detta sätt. Man får ju testa sig fram.
/Daniel
de låter grymt!
jag tror jag ska testa i början av hösten, fan.
hur periodiserar du dina kostupplägg da? och hur många kcal ligger plus resp. minus i förhållande tilldin noll nivå??
Originally posted by 200sx
hur periodiserar du dina kostupplägg da? och hur många kcal ligger plus resp. minus i förhållande tilldin noll nivå??
Är ju bara inne i min första bulkfas nu. Har tänkt kanske ligga i bulk 7-9 dar, så det borde bli till på onsdag eller nåt nästa vecka. Beror lite på hur det går. Jag försöker ligga 500 kcal över, men det är inte alltid så lätt att få å sig 600 kcal/mål, som jag skulle behöva i så fall, på en träningsdag.
Eftersom jag deffade lite smått innan min bulk, har jag rätt bra form än så länge och hoppas att jag inte lägger på mig så mycket fett under bulken.
Minus vet jag inte ännu. Rådet är väl 10% under, men jag förstår inte varför mna inte skulle kunna ligga 500 kcal minus som vid alla andra deffdieter? Någon som vet varför man bara ska ligga 10% under?
hmm känns som att jag lagt på mig lite mer fett än vad jag hade hoppats på. Jag känner för att skita i denna diet nu eftersom jag från början sa att jag skulle avbryta om det inte kändes bra. Jag har väldigt lätt för att lägga fett kring ansiktet/se plufsig ut där och denna bulkning har gjort att det lagt sig en del där.
Nu har jag visserligen inte bulkat sen i måndags/tisdags ungefär, men det märks ändå.
Kanske testar jag abcde-dieten med bättre utgångsläge. Jag vet inte, men jag har ingen lust att fortsätta när jag itne trivs med att se plufsig ut i ansiktet.
sad but true:(
WHITEFOLKS
2004-06-18, 17:51
tror inte det är fett.. antagligen vätska som har bundits.
Originally posted by WHITEFOLKS
tror inte det är fett.. antagligen vätska som har bundits.
Så tänker jag också ibland... men det lustiga är att det kan skifta på bara några dagar hur pass mycket plufsig man ser ut i ansiktet eller ej och det är STOR skillnad.
Jag känner min kropp så pass väl att jag vet att denna plufsig endast går att få ner genom lägre kroppsfett. Vatten går ju att få bort, men det är ju inte bra att försöka dra ut sig vatten hela tiden.
WHITEFOLKS
2004-06-18, 18:23
när det är så stora skiftningar så är det nästan till 100% vätska. blir ju så att man binder mindre vätska oftast när man går ner i fett% också eftersom du oftast går ner på kolhydraterna och så.
Originally posted by WHITEFOLKS
när det är så stora skiftningar så är det nästan till 100% vätska. blir ju så att man binder mindre vätska oftast när man går ner i fett% också eftersom du oftast går ner på kolhydraterna och så.
Jo det är ju sant, men egentligen spelar det ju inte någon större roll ifall det vätska eller fett? för ju lägre kroppsfett, ju svårare borde det ju va att se plufsig ut genom vattenansamlingar. Right? :smokin:
Dessutom drar jag inte mer på kolhydraterna avsvärt mycket under deff, så jag tvivlar på att det enbart är vatten.
antar att det är mest vatten... direkt när jag började träna på gymmet i dag, verkade vattnet "släppa" och jag kände mig inte alls så plufsig längre.
Har ni några tips ifall jag vill undvika denna plufsighet? inte käka lika mycket kollisar som jag gör och istället dra upp protein och fettet?
Okej. Nu har jag försökt överäta sen i måndags/tisdags.. det är faktiskt jobbigare att äta 500 kcal+ än vad man tror.
Det känns som att jag har lagt på mig muskler, men självklart även lite fett. Dock märks det itne på kalipern, så kanske har jag inte lagt på mig fett? jag tycker det ser som jag gjort det iaf...
Det var ett kul "experiment" att genomföra detta. Jag kan inte garantera att jag lagt på mig muskler, men jag vet iaf att jag inte skulle lagt på mig bättre genom att försöka hålla ett normalt kcal-intag. Ett överskott känns väldigt anabolt och jag tror det är så jag växer bäst (kanske t.o.m. enda sättet för mig att verkligen växa).
Hade ändå inte förväntat mig några dramatiska ökningar, utan var nöjd ifall jag märkte några överhuvudtaget.
Så jag tänker defintivt testa denna diet igen, så fort jag genomfört en mindre deff. Jag tror inte ja behöver deffa speciellt hårt för att få bort det lilla fett jag möjligen lagt på mig.
Jag hade tänkt avsluta imorgon... eller i dag. Jag känner faktiskt att jag inte pallar äta så mycket i dag:D jag är inte sugen på att proppa i mig massa mat i dag med... så jag påbörjar kanske min lilla deff redan i dag.
Originally posted by Wilson
Okej. Nu har jag försökt överäta sen i måndags/tisdags.. det är faktiskt jobbigare att äta 500 kcal+ än vad man tror.
Vad tusan, är jag ett matvrak eller? :cryout:
Har käkat 1000 kcal+ i 5 dagar nu och blir :cryout: när jag tänker på att dietandet börjar snart.
:eating:
Originally posted by Zozza
Vad tusan, är jag ett matvrak eller? :cryout:
Har käkat 1000 kcal+ i 5 dagar nu och blir :cryout: när jag tänker på att dietandet börjar snart.
hehe har det gått bra? ökat bra?
Jag har nog fegat lite med att överäta... nästa gång ska jag gå på med ätandet bättre.
hehe har det gått bra? ökat bra?
Jag har nog fegat lite med att överäta... nästa gång ska jag gå på med ätandet bättre.
Det har gått bra, gjort styrkeövningar i alla muskelgrupper.
Är inte allt för fixerad på vad jag stoppar i mig nu, bara jag äter mer än jag gör av med, kan nog bli lite mer än 1000 kcal om dagen ibland tror jag, men men, bara att deffa lite längre/äta mindre under deffen sen :angel:
japp jag har också upplevet lite styrkeökningar. Framför allt känns det som att jag lagt på mig en del muskler, även ifall det kanske är mesta dels bättre tryck (pga av mer mat), så borde det vara lite rena muskler iaf.
på höger arm verkar jag ha ökat ca 3-5 mm.
bröst kanske 5 mm.
vader (trots att jag inte tränat dem så mycket): ca 5mm lr mer.
Ben: 5 mm.
Det är vad jag fick fram i går när jag mätte. Det kan ju vara pga av bättre tryck, men det är ju ändå positivt. Jag ser skillnad i spegeln med.
Trots detta har mitt midjemått sjunkit! runt naveln ligger jag på runt 76-77, beroende på när jag mäter. Ibland lite större. Det har defintivt inte ökat.
Vikten ligger nu på 64,5-65 kg. Alltså ingen större skillnad till skillnad från innan bulken, men man behöver ju inte fixera sig vid vikten hela tiden.
japp jag har också upplevet lite styrkeökningar. Framför allt känns det som att jag lagt på mig en del muskler, även ifall det kanske är mesta dels bättre tryck (pga av mer mat), så borde det vara lite rena muskler iaf.
på höger arm verkar jag ha ökat ca 3-5 mm.
bröst kanske 5 mm.
vader (trots att jag inte tränat dem så mycket): ca 5mm lr mer.
Ben: 5 mm.
Det är vad jag fick fram i går när jag mätte. Det kan ju vara pga av bättre tryck, men det är ju ändå positivt. Jag ser skillnad i spegeln med.
Trots detta har mitt midjemått sjunkit! runt naveln ligger jag på runt 76-77, beroende på när jag mäter. Ibland lite större. Det har defintivt inte ökat.
Vikten ligger nu på 64,5-65 kg. Alltså ingen större skillnad till skillnad från innan bulken, men man behöver ju inte fixera sig vid vikten hela tiden.
Ojoj. Fina ökningar hörru! Jag vet tyvär inte mått, men gissar att jag också ökat lite.
Ditt midjemått har sjunkit :eek: Det har definitivt inte mitt gjort. :D
Bra jobbat iaf, fortsätt skriv hur det går för dig.
Wilson: äsch, 64-65kg, jag skulle inte köra 500kcal överätning 7-9 dagar och så 500kcal underätning under en 2veckor, då går man ju minus i massa, fel håll :D
(om jag bara hade ett sätt att kombinera hst o abcde hade jag gjort det, men vet inte riktigt hur man skulle lägga upp det. Överätning under varje tung vecka?)
Wilson: äsch, 64-65kg, jag skulle inte köra 500kcal överätning 7-9 dagar och så 500kcal underätning under en 2veckor, då går man ju minus i massa, fel håll :D
(om jag bara hade ett sätt att kombinera hst o abcde hade jag gjort det, men vet inte riktigt hur man skulle lägga upp det. Överätning under varje tung vecka?)
tjo.. fast jag har itne så bråttom :cool:
Varför skulle jag tappa? tycker inte man brukar tappa muskler under så pass kort deff, så länge man sköter sina kort.
Nu vet jag inte vad HST är... antar att det är nåt AST kommit på?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.