Visa fullständig version : öl!?
har en kompis som sa till mig för ett tag sen att öl inte var så farligt för vikten,,så kom student veckan i malmö och då tänkte jag att jag kunde ta ett uppehåll och kröka till det hela veckan eftersom att jag inte har druckigt något när jag har bantat..jag kollade på vågen i morse och insåg att jag hade gått upp ca 2.5 kilo..har gått ner ca 3 kilo sen jag började banta så nu är jag tillbaks på ruta ett..det känns fan inte klokt,,fundera lite på att ge upp och vänja mig vid att vara deformerad i resten av livet..men jag tänkte ge det en chans till..jag har varigt överviktig sen jag var ca 8år gammal (då var jag riktigt fet)..men sen börja jag se lite mer human ut, men när jag började kröka vid 13års åldern så började jag gå upp ordentligt..
hur farligt är öl för vikten?. och hur stor skillnad är det mellan öl och vodka kallorimässigt?
maten spelade in en del också efter som att när man tackade nej till mat på student festerna så fick man "the evil eye" av föräldrarna så man kunde till sist bara tacka och ta emot
*Alkohol stänger ner kroppens fettförbränning medans den gör sig av med alkoholen
*Alkohol och spec öl sänker testosteronhalten i kroppen
*Öl är kalloririkt
Dessa faktorer och fler påverkar din fettförbränning negativt vid drickande.
Originally posted by Grahn
*Alkohol stänger ner kroppens fettförbränning medans den gör sig av med alkoholen
*Alkohol och spec öl sänker testosteronhalten i kroppen
*Öl är kalloririkt
Dessa faktorer och fler påverkar din fettförbränning negativt vid drickande.
Å andra sidan:
Öl är gott
Öl gör dig snyggare
Öl gör fula tjejer snygga
.......................................
Originally posted by Arwen
Å andra sidan:
Öl är gott
Öl gör dig snyggare
Öl gör fula tjejer snygga
.......................................
:thumbup:
Öl ger väl rätt få kalorier/dl, fast det gäller kanske bara lättöl? Nåja, tror inte det är mycket värre än juice eller så även om det är starkare öl. Så på sätt och vis har kompisen rätt. Å andra sidan kanske du drack 6-10 burkar öl eller så? dvs 3-5l, och så mycket juice dricker man väl sällan på en dag.
Vad gäller öl vs vodka vet jag inte riktigt hur det är, men antar att ölen innehåller både alkohol och kolhydrater, medans vodkan kanske är renare och det mesta/allt av energin är ren alkohol, och att det därmed blir mindre mängd energi. Så dricker du vodkan ren är allt frid och fröjd, groggar du den får du ju dock i dig energi fråndet du groggar på om det nu inte är något sockerfritt alternativ. Likör lär ju vara värre.
Alkohol ger 7.2kcal/gram, en sjuttis innehåller 700g, 40% eller 280g av dessa är alkohol, mao ger en sjuttis 2016 kcal. Blandar du den med 3l läsk innehållandes 35kcal/dl får du ytterligare 1050 kcal.
Sedan tycker jag inte alls du är tillbaka på ruta ett, du är ju en erfarenhet rikare.
Inte så mycket kcal...tja allt är ju relativt.
Vet när jag brukade supa mkt så kunde det bli en 5liter starköl på en kväll, det är väl ca 2300 tomma kcal.
förutsatt 4.5% och för enkelhetens skull att öl har samma densitet som vatten, vet inte om det är sant.
gäller att komma ihåg att kroppen förbrukar ca: 4kcal till att förbränna alkoholen så det tillför i stort inte mycket. men man bränner juh som sagt inte mycket annat under tiden man har skiten i systemet.
Originally posted by aliquis
Öl ger väl rätt få kalorier/dl, fast det gäller kanske bara lättöl? Nåja, tror inte det är mycket värre än juice eller så även om det är starkare öl. Så på sätt och vis har kompisen rätt. Å andra sidan kanske du drack 6-10 burkar öl eller så? dvs 3-5l, och så mycket juice dricker man väl sällan på en dag.
Vad gäller öl vs vodka vet jag inte riktigt hur det är, men antar att ölen innehåller både alkohol och kolhydrater, medans vodkan kanske är renare och det mesta/allt av energin är ren alkohol, och att det därmed blir mindre mängd energi. Så dricker du vodkan ren är allt frid och fröjd, groggar du den får du ju dock i dig energi fråndet du groggar på om det nu inte är något sockerfritt alternativ. Likör lär ju vara värre.
Alkohol ger 7.2kcal/gram, en sjuttis innehåller 700g, 40% eller 280g av dessa är alkohol, mao ger en sjuttis 2016 kcal. Blandar du den med 3l läsk innehållandes 35kcal/dl får du ytterligare 1050 kcal.
Sedan tycker jag inte alls du är tillbaka på ruta ett, du är ju en erfarenhet rikare.
nja det var ju stark öl ca 10 st varje dag i en vecka..det blev ju inte någon morgon promenad heller eftersom att jag var ju bakfull varje dag..men men det får bli Rikshospitalets bantningskur i 14 dagar sen efter det så får man börja äta rätt och gå varje morgon igen..ush vilket misstag det var, tack för alla svar
mvh
STarfish
2004-06-11, 12:59
jag dietar nu och har gått ner rätt mycket cirka 0,5-1kg veckan och jag har endå druckit mig riktigt larmad 2 gånger ungefär under min hittils 8 veckor långa diet. och idag tar kusinen studenten så man får väl kasta i sig lite bärs o cider kanske. men jag dricker bara på ätardagarna och i övrigt håller jag HÅRT på mina träning, promenader o cykling och speciellt kosten.
det e för fan sommar, släpp loss lite och ta den hårda dieten till hösten/vintern.
det e vad man gör i det långa loppet inte under ett enstaka tillfälle.
så skål boys & builders! :cheers:
Men seriöst.. om du försöker gå ner i vikt käkar du då en massa skitmat och dricker??? låter väldigt seriöst. Svårt att säga till föräldrarna att du försöker gå ner i vikt så du vill inte äta men tack endå?
Originally posted by Beast
Men seriöst.. om du försöker gå ner i vikt käkar du då en massa skitmat och dricker??? låter väldigt seriöst. Svårt att säga till föräldrarna att du försöker gå ner i vikt så du vill inte äta men tack endå?
äsh skit samma han tar ju studenten!
Har själv druckit varje dag sen tisdags, men nu är det slut på det.. Får se om jag får en chock på gymmet hur klen jag är.
/Bateman
Om din kompis säger pizza är inte så farlig för vikten skulle du då klämma 10st per dag? Begreppet ölmage är inte tagen ur ingenstans du vet. ;)
En burk starköl innehåller
17gram kolhydrater = 68 kcal
3 gram protein = 12kcal
22gram alkohol = 154kcal
Total = 234 kcal
10 st = 2340kcal
7 dagar = 16380kcal
Givetvis så går en hel del åt värme men du la av med träning också. Sen fyllerhunger leder också oftast till en sväng förbi frasses och liknande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.