handdator

Visa fullständig version : Behöver desperat hjälp med ett bra program

fredde
2004-06-08, 22:53
Någon som skulle kunna hjälpa mig att utforma ett träningsprogram som jag skulle kunna följa.....jag har som mål med träningen att bli grov och öka maximalt i muskelmassa....jag vill alltså träna för att bli större och få en välformad kropp med n¨golunda stora muskler.......Men jag e ändå inte den typen som känner att jag har tränat speciellt mycket när jag bara kör 6 rep så d e för lite för min del...!

snälla..någon som kan hjälpa mig?? jag vet inte hur jag ska lägga upp programmet...hur man ska köra med basövningar och isoleringsövningar....

tack på förhand

Medusa
2004-06-08, 22:56
Hur länge har du tränat?
Utgångsläge?
Hur mycket tål du?

Vi ska nog göra ett freak av dig :kickass:

fredde
2004-06-08, 23:04
Jaghar tränat seriöst i nästan ett år...eller seriöst och seriöst..jag har tränat olika muskelgrupper olika dagar o gjort olika övningar för dem......men nästan ett år skulle jag säga......

hur mycket jag tål..hhe, jag tål nog en hel del..e inte direkt rädd för att svettas lite...när jag går ut får ett styrketräningspass så ger jag verkligen allt...hoppas du kan hjälpa mih! tack så mcyket

Medusa
2004-06-08, 23:42
Hehehe, om jag kan hjälpa dig, du sprang precis in i den sundaste av kolozzeums medlemmar :naughty:

Det ska nog bli man av dig, men för att uppnå det måste du träna som en galning, jag skriver ner ett bra schema att börja med:

pass 1: Bröst, biceps, vader
Bänkpress 3x8
Lutande hantelpress 3x8
Hantel flyes 2x12

Skivstångscurl 3x8
Hammer curls 3x8

Stående vadpress 3x12
Sittande vadpress 3x12

Pass 2: Ben
Knäböj 3x8
Benpress 3x8
Benspark 3x12
Rakbensmarklyft 3x10
Bencurl 3x8

Pass 3: Rygg, vader
Chins 3x10
Marklyft 3x10
Skivstångsrodd 3x8 + 2x10
Hantelshrugs 3x10

Stående vadpress 3x12
Sittande vadpress 3x12

pass 4: Axlar, triceps
Sidolyft med hantel 3x10
Framåtlutade sidolyft 3x10
Militärpress 3x8

Triceps pushdown 3x8
Smal bänkpress 3x8

Sådär, en grund att utgå ifrån iallafall, vad säger du?

Be a freak!

fredde
2004-06-08, 23:48
ser verkligen ba ut! tack så jättemycket.....du har varit till stor hjälp!!

jag ska komma ihåg dig nästa gång jag måste fråga något.....

:D

Karl_alfred
2004-06-08, 23:55
Håller med om att Medusas program ser bra ut. Förutom 2 saker jag skulle ändra. 1. För mycket Lår i förhållande till de andra. Bort med benpressen. 2. Militärpressen skulle jag köra först av axelövningarna.