Visa fullständig version : Fråga till z_zumbi och King Grubb...ni e proffs =))
hejsan!
skriver in ett inlägg från min polare!
längd: 190
vikt: 61-63 kg
han har nu gjort upp ett bra kostschema men har lite svårt att gå upp....e sån som person!
om han skulle köra på någon kosttillskott...han tränar även aktivt styrketräning 4 dagar i veckan, vilket kostillskott borde det vara då...äta vidare på bra mat som nu och köpa något vassle-proteintillskott ( isånna fall vilket då?) eller köpa någon gainer med mycket mer kcal än protein??
Sånt här gillar jag inte o blir tvungen att kommentera..
Grub och Bumbi är otroligt duktiga på det de kan men det finns andra på forumet som också är otroligt duktiga. Att skriva en såndär överskrift kan göra att du kommer att missa en himla massa bra fakta.
Jag tar mig friheten att svara även om frågan inte var riktad till mig.. :thefinger
Går han inte upp får han öka maten ännu mer. Vissa personer är verkligen hard gainers och har otroligt svårt att gå upp i vikt. Det handlar om både fett och muskler då. Vill man upp i vikt gäller det helt enkelt att äta och att äta bra. Går man inte upp då gäller det bara att äta mer.
På frågan om kosttillskott så skulle jag först rekommendera mer proteinrik mat. Speciellt om han är nybörjare. Det är dock inget fel med tillskott, speciellt inte om man är en hardgainer. Men påpekar att det viktiga är att man sköter man fint först.
Jag tycker han skall satsa på att ett proteinpulver som han sedan kan blanda med dextropur/socker i nån form ( kanske inte strösocker :D ) Han kan då välja hur mycket kalorier den skall innehålla och få en perfekt balans mellan kollisar och protte.
Oftast säger folk att man tjänar pengar på att köpa färdigblandat men det tycker jag är lite fel. Kanske du gör om du räknar gram protein men det gäller att få lite kvalitet för pengarna. Nu får jag säkert mothugg från alla gainers fantaster..
äta / träna / äta / sova.. medicin som heter duga..
King Grub
2004-06-08, 18:08
Nu behöver jag inte svara; jag håller fullständigt med ovanstående talare. :)
Jag instämmer dessutom i att man skall undvika att rikta en tråd till en viss person eller vissa personer, åtminstone i de "seriösa" forumen. Det ökar inte chansen att få svar. Det finns en PM-funktion för personliga meddelanden.
Originally posted by King Grub
Nu behöver jag inte svara; jag håller fullständigt med ovanstående talare. :)
Jag instämmer dessutom i att man skall undvika att rikta en tråd till en viss person eller vissa personer, åtminstone i de "seriösa" forumen. Det ökar inte chansen att få svar. Det finns en PM-funktion för personliga meddelanden.
jag håller med ovanstående talar.. speciellt om de första han säger :D :D
jag menade inte alls att jag bara ville ha deras åsikter....jag vill klart att alla som känner för det ska svara...det jag menade att jag gärna ville höra va de hade o säga.....d va allt...ni andra ska inte känna er dåliga.,..vet att det finns många duktiga här....
King Grub
2004-06-08, 20:30
Originally posted by fredde
jag menade inte alls att jag bara ville ha deras åsikter....jag vill klart att alla som känner för det ska svara...det jag menade att jag gärna ville höra va de hade o säga.....d va allt...ni andra ska inte känna er dåliga.,..vet att det finns många duktiga här....
Vi svarar ändå, om du ställer frågan utan att "personifiera" den. Det ökar inte dina chanser.
Hur många kosttrådar har grub inte svarat på senaste året :D
Originally posted by stybb
Hur många kosttrådar har grub inte svarat på senaste året :D
Hmmmm....0? :D
Woohoo, jag har hittat i alla fall en! ;)
King Grub
2004-06-11, 10:02
Originally posted by mangs
Woohoo, jag har hittat i alla fall en! ;)
Var? Var? http://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage20/14.gif
Ninjasmurf
2004-06-11, 11:14
rådet till alla som har svårt att gå upp i vikt är "ät så mycket du tror att du behöver sen äter du 3 gånger mer"...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.