Visa fullständig version : Sänkt förbränning...
Om man har deffat för länge och alltså legat på ett kalori underskott för länge
så sänks ens förbränning eller ämnesomsättning...den basala ämnesomsättningen alltså!
Min fråga är hur mycket?
Säg att man har en basal ämnesomsättning på ca 1600
Sen har man legat på kalori underskott i snitt 5 månader med 500-800 kcal per dag..hur mycket har man då sänkt den basala ämnesomsättningen??
Man kan ju höja sin förbränning genom att aktivera sig såklart..
King Grub
2004-06-06, 18:35
Det som kan ge ett generellt och korrekt svar på den frågan skall jag bjuda på flamberad struts. :eating:
Originally posted by King Grub
Det som kan ge ett generellt och korrekt svar på den frågan skall jag bjuda på flamberad struts. :eating:
Finns det inte ens några riktlinjer ?
Typ att den sänks med 100 kcal varje månad som du har legat på underskott
King Grub
2004-06-06, 19:06
Nej, det finns inga riktlinjer. Det är fullständigt individuellt, och det är enormt många faktorer som spelar in, inte bara energiunderskottet i sig, utan allt som har med din kost, ditt dagliga liv, dina hormonnivåer, din sömn och vila - ALLT.
Callister
2004-06-06, 19:31
Med det menar du att det antagligen finns genetiska monster som sänker sin förbränning med 1 kcal per månad? Om de ligger på ovanstående underskott. :smokin:
King Grub
2004-06-06, 19:38
Originally posted by Callister
Med det menar du att det antagligen finns genetiska monster som sänker sin förbränning med 1 kcal per månad? Om de ligger på ovanstående underskott. :smokin:
Ja. Det är inte säkert att ämnesomsättningen sjunker, om man inte tappar muskelmassa.
Originally posted by King Grub
Aaarrrggghhh, struts! Hade nästan glömt denna läckerhet, blir marsch iväg till kötthandlar´n imorgon!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.