Visa fullständig version : ALA
Jävla massa snack om ALA. Kanske ska börja sälja det? 200 kronor för 20 gram borde vara marknadens billigaste? (såg att Star tar 159kr för motsvarande 12 gram).
Mvh
Henrik
Ja fyfan det röstar jag på!!!!! :)
Jag kan utan problem fixa det. Kanske låta Kolozzeum sälja det exklusivt? Ska höra om det inte går att fixa något... bara en rent ALA-produkt bara för Kolozzeums kunder, utan någon färgglad etikett.
/ Henrik
>Henrik,
Ettiketten måste ju vara full av massa glitter och flashiga effekter annars fungerar ju inte innehållet... :D ;)
När köper tillskott så kollar jag bara efter den häftigaste ettiketten... :D
(Jag kunde inte låta bli, men allt för många företag säljer sin produkter på det viset tyvärr...)
Vänligen,
Petrus
Eiselt> Låter som en bra idé!!
Mattias_G
2002-05-17, 18:20
ALA...
En av världens starkaste antioxidanter, fungerar bäst tillsammans med intag av kreatin. Sägs påverka insulinkänsligheten...
Ja tror man på tomten också så fungerar det säkerligen!
[ 17 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mattias_G ]
Mattias_G:Jag är inte alltför insatt i ALAs verkan, men du sågar det alltså? :confused:
Mattias_G
2002-05-17, 19:09
Det jag läst om det påverkar iaf inte min inställning gentemot dessa nya preparat på ett positivt sätt.
Personligen tror jag helt klart på teorin att så fort ett preparat avdunstat från folkets upphetsning måste ett nytt dunderpreparat lanseras. Folk tröttnade på CLA och nu lanseras ALA.
Det kanske fungerar vad vet jag, men det lär knappast vara något preparat som är värt pengarna.
Men det är bara min åsikt.
/Mvh Mattias
Eiselt: Tänkte du sälja det i pulverform eller i kapslar isf?
Ni som inte har provat ALA tycker jag ska göra det, det fungerar väldigt bra för att förbättra upptaget av kreatin. Men antagligen är det bäst för de som annars inte märker så stor effekt av kreatin.
Om det förbättrar insulinkänsligheten så speciellt mycket vet jag inte men det fanns väl några tyska studier som pekade på det?
Mattias_G
2002-05-17, 20:06
Vad gör inte tyskarna för att sälja sina preparat egentligen. Man ska ta alla undersökningar med en nypa salt eller läsa igenom dem ordentligt.
Jag undrar verkligen hur många som blint trodde på att man fick cancer av friterade potatisar... Slut på pengar för forskningsgruppen... japp japp...
fiddebeast
2002-05-17, 21:26
Ok boyzz!!
Måste här förklara en sak ang. dosering av ALA!!!
Ni skriver typ 200 mg-300 mg mm / dag
FEL FEL FEL
Ska man få ut den riktiga effekten av ALA
så behöver man en dos runt 1-
1,5 gram per dag!!!
Och sen en sak till för bästa effekt så ska den användas i flera månader för att få ut fler effekter än att trycka in vättska i muskeln. o lagra kolhydrater...
MEN den e perfekt för de som går på en diet
o behöver ladda kolhydrater på helgen för att få ett bra tryck o fylla upp muskeln, efter veckans nerslitning.
Och ALA är perfekt för den som inför en tävling kolhydrats laddar.
Då behöver du typ 3-6 gram per dag med dina kolhydrater runt en 400-1000 gram per dag kolisar.
Detta för att ALA fungerar som insulin i kroppen plus att vid långvarigt bruk har massa suveräna effekter.
Mattias_G:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,165878,00.html
:eek: :D
Muskelsmurfen
2002-05-18, 00:30
Henrik> Bara idén att sälja ALA Billigare och bättre gör att du får en femma av mig :D
Kapslar med ordentlig dos hoppas jag :D
Jag skulle absolut köpa.
:D
Mattias_G
2002-05-18, 12:27
Ursprungligen skickat av Bamse:
<STRONG>Mattias_G:
http://www.aftonbladet.se/vss /nyheter/story/0,2789,165878,00.html (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,165878,00.html)
:eek: :D</STRONG>
Aftonbladet... Behöver jag skriva något? :D
deicider
2002-05-19, 00:33
Eiselt om du köper in det se till att köpa
effektiva R isomeren och inte den vanliga blandningen.
gasoliner
2002-05-19, 14:15
ja e oxå på! storpack!? ett exklusivt"KOLLOZEUM" kreatin+ALA-paket kanske? :D så kan vi göra ett test?
för det första kan jag inte förstå hur man kan jämföra CLA med ALA?
och sen undrar jag varför man ska ta så mycket ALA 1-1,5 gram eller 3-4gram. alla rekommendatione jag har sett rekommenderar 600mg per dag så kan ni ange källan till din slutsats. ibland tror jag att människor överdoserar i tro att det ger bättre effekt
Originally posted by eiselt
Jag kan utan problem fixa det. Kanske låta Kolozzeum sälja det exklusivt? Ska höra om det inte går att fixa något... bara en rent ALA-produkt bara för Kolozzeums kunder, utan någon färgglad etikett.
/ Henrik
Var det här som idén om Exell föddes?
Ser att Eiselt vaknat till liv på forumet nu igen, så jag skickar upp denna tråd :)
Hur går det med Eiselts ALA??
När kommer ALA? Vilken mängd/kapsel och vilken isomer blir det?
Kan knappt vänta... :D
Nja... vi tar inte upp ALA under EISELT, men kanske kan ta framen produkt åt Kolozzeum. Tror is så fall att det skulle bli i puvlerform eftersom ALA är så känsligt för värme och i många tillerkningsprocesser stiger temperaturen för mycket.
Mvh
Henrik
>Henrik,,,
Hur känsligt är ALA egentligen? Man har hört allt från ljus, fukt och att det blir odugligt om man blandar det i färdiga kreatinprodukter etc... Men Balance innehåller ju ALA.
Hur ligger det till?
Vänligen,,,
Petrus
Joachim B
2002-09-19, 16:19
Originally posted by Tinner
>Henrik,,,
Hur känsligt är ALA egentligen? Man har hört allt från ljus, fukt och att det blir odugligt om man blandar det i färdiga kreatinprodukter etc... Men Balance innehåller ju ALA.
Hur ligger det till?
Vänligen,,,
Petrus
Det skulle jag också vilja veta. Enligt vissa tillverkare måste ALA vara i pulver/kapselform medan vissa kemister på råvarufabriker säger att det går alldeles utmärkt att tillverka ALA i tablettform... :confused:
Blev ju lite nyfiken här:D
ALA har ju en smältpunkt på 47 - 48°C vilket innebär att det är svårt att trycka några hårdare tabletter av det ( ju mer man pressar desto varmare blir det ).
Varför inte en liten brun flaska med ALA löst i glycerol eller fiskolja. En sked morgon och kväll :)
Går säkert bra med ren sprit också men då får Vin&Sprit stå för distrubitionen.
Sverker : har du provat ALA ? läste nånstans att en diabetiker fick en rejäl känning efter att har börjat med ALA, det borde ju betyda att det fungerar (att härma insulin eller höja insulinkänsligheten)
Originally posted by Tinner
>Henrik,,,
Hur ligger det till?
Vänligen,,,
Petrus
Bumpar denna fråga ovan till Henrik !
och sen har jag en fråga.
Varför tar ni inte in ALA under Eiselts namn ???
det är ju en produkt som dom flesta verkar tycka är bra och fungerar till skillnad från HMB som ni har i ert sortiment och jag inte har hört av nån att dom har fått effekt av ?
Någon som har något erfarenhet från Star nutritions ALA???
120 kapslar på 100 mg kostar 159:-....ganska billigt, men e det något att ha?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.