Visa fullständig version : Ang. min deff...
AdrenalineRush
2004-06-04, 06:50
Nu när jag deffar ligger jag på runt 2500 kalorier, mitt rekommenderade intag är över 3500 kalorier. Nu när jag ligger såhär lågt brukar jag ta nått litet "onyttigt" ibland. Påverkar denna onyttiga grejjen min deff på något negativt sätt även fast jag ligger på ett minus?? För nu den senaste veckan tycker jag att inget händer, jag står typ still i vikten... :(
Har nu deffat runt 7 veckor och gått ner 6,5kg.
tja du har gått ner väldans fort.....
Du menar väl inte någon onyttighet varje dag hoppas jag?
AdrenalineRush
2004-06-04, 07:20
Men sålänge man ligger på ett underskott bränner man väl fett?
Då spelar det väl ingen roll om man tar nått varje dag utöver den dagliga kosten? Tex en bit choklad eller nån liten kaka... :eating:
Gör och gör det är tom energi som du kunde ha ersatt med något bättre....underskott leder inte alltid till fettförbränning.
Sen vet jag inte riktigt vad du pratar om för mängder..ett litet hörn från en 80% mörkchoklad kommer knappast att rendera din deff värdelös. Medans en hel mjölkchokladkaka kan
ställa till med rätt mycket.
Bättre om du äter mer nyttig mat under dagen och försöker kontrolera sötsuget. Vet själv dock att det inte är det lättaste i världen...
Mitt råd är öka din aktiveringsgrad under dagen och höj energiintaget med nyttig dietmat.
Sen kan du inte dra slutsatser av en vecka heller för den delen....
Varmare väder kan ju påverka kroppen så att detdär halvkilot inte syns på vågen även om det förbrännts.
Faktum är ju att du dessutom innan gått ner med dubbla rekomenderade hastigheten.
Sen när jag själv dietat och fått okontrollerat sötsug så har det oftast tytt på att jag i övrigt slarvat med kost och motion.
Callister
2004-06-04, 08:03
När jag började så åt jag något onyttigt varje dag, inte något stort men jag gick ner iaf. Men det beror ju på hur överviktig du är från början. :MrT:
King Grub
2004-06-04, 08:56
Hade du ätit något näringsriktigt istället för tom energi, så kanske du hade haft nytta av det i träningen...
AdrenalineRush
2004-06-04, 13:25
Det brukar som sagt bara bli "ett hörn" eller en chockladpralin på 40kcal... :notme:
Jag var inte alls överviktig från början, vill ner 4-5kg till sen är jag nog hyfsat hård.
Men eftersom man inte deffar inför någon tävling känner man inte lika stor press på sig, man vill bara få väck fettet till sommaren. :cool:
Man orkar också hålla på med deffandet en längre tid om man dämpar sötsuget ibland, får ta o hitta en bättre sötsugs dämpare! :whipped: :D
Funlight dämpar mitt sötsug rätt bra faktiskt. likaså frukt.
Off topic, då får vi se om du är tillräckligt hård på Fria bad i sommar då! :bpump:
En pralin ställer inte till med mycket inte, var det bara så lite?
Aldrig kunnat ta en liten bit godis själv..antingen äter jag inte alls eller så blir det mycket. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.