Logga in

Visa fullständig version : skada

STarfish
2004-06-03, 18:29
jag dietar ju nu såklart och har gjort det i 7 veckor nu och har tänkt fortsätta iallafall 7 veckor till men till problemet

låt säga att man inte kan träna överkroppen på 1 vecka kanske lite mer tack vare man skadat sig lite. ledskada i armbågen som har gjort sig påmind och gör fruktansvärt ont när jag belastar den tungt. men går oftast över efter några dagars vilande.

så jag äter efter ett strikt schema med cirka -500 kcal

ska jag under denna tid som jag vilar kroppen fortsätte följa schemat och fortsätta gå mina promenader men utan träning? eller ska jag återgå och äta som man gör off season typ och inte ligga på minus kcal? och sen hoppa på diet shcemat igen så fort armbågen känns bra....

för jag vill inte förlora muskler... vad tycker du?

mycket tacksam för bra svar.

:thumbup:

King Grub
2004-06-03, 18:32
Visst kan du fortsätta på deffschemat en vecka utan överkroppsträning. En veckas vila tappar du inga muskler på, inte om det är ett energiunderskott på blott 500 kcal om dagen det är frågan om, och du lever ett i övrigt normalt aktivt liv.

Kör ben och cardio under veckan så är det säkert inga problem. Du kanske t o m kan dela upp benen på tre pass: ett för framsida, ett för baksida och ett för vader och ge dem en rejäl genomkörare, så håller du energiförbrukningen uppe bättre än med ett pass, och får lite anabol hormonstimulans.

STarfish
2004-06-03, 18:37
Originally posted by King Grub
Visst kan du fortsätta på deffschemat en vecka utan överkroppsträning. En veckas vila tappar du inga muskler på, inte om det är ett energiunderskott på blott 500 kcal om dagen det är frågan om, och du lever ett i övrigt normalt aktivt liv.

Kör ben och cardio under veckan så är det säkert inga problem. Du kanske t o m kan dela upp benen på tre pass: ett för framsida, ett för baksida och ett för vader och ge dem en rejäl genomkörare, så håller du energiförbrukningen uppe bättre än med ett pass, och får lite anabol hormonstimulans.

jo jag har faktiskt tänk pumpa benen duktigt och lite mage under vilan, men då rockar jag på som vanligt... tackar tackar