handdator

Visa fullständig version : Bra reklam "Eislet kolla och lär"

The Dwag
2002-06-05, 07:11
SYNTRAX (http://www.syntrax.com/Flash/Intro.html)

Ett Tips kan vara för er som säljer kosttillskott men är för snåla för att ha en bra webb sida... Kontakta högskolor för examens jobb !

Rah
2002-06-05, 10:47
Håller inte riktigt med dig; jag föredrar en enkel och stilren (men informativ) sida framför en tio minuters orgie i effekter :)

eiselt
2002-06-05, 11:19
Den ser bra ut om man gillar hypade produkter med flaschiga etiketter. Själv är jag inte så mycket för cirkusgrejer....

/ Henrik

Munter
2002-06-05, 11:29
Hm, föga imponerande reklam :)

The Dwag
2002-06-05, 11:49
jamen det var ett coolt intro.. vilket man kan kika på första gången man kommer dit.

Men din sida ser ju ut som något jag inte klara ens att få så dåligt i Excel...

Kolla muskelbyggarns eller AST.se / com sidorna dom är också bra.

Hypade ? Du säljer Retibol/ HMB mm :D så akta dig nu är du ute på tunn is... ;)

Nja ville bara ge ett exempel ett snittsigt intro... Jag har aldrig köpt något från syntrax och kommer nog aldrig göra det heller...

Tycker bara att du skulle fixa till din/eran sida lite! Då den är lite väl 90-tal

Rah
2002-06-05, 16:09
Dwag: Haha smaken är olika :)
Ok, Eiselts tabeller är kanske inte så snygga, men förstasidan är bra.
Hade de haft ett sådant där trend-intro hade jag stängt browsern direkt!

Tänk på alla stackare som inte har snabb uppkoppling också... ;)

Fredszky
2002-06-05, 17:54
en bra produkt säljer sig själv
blev less på den där "syntrax" logon rätt snabbt :p

Tomten
2002-06-05, 23:03
Eiselts logo ser ut som det har med bygg eller industri att göra :)

Hemsidan är ganska gräsligt, i varje fall för att vara en företagshemsida. Det hade väl kunnat vara bättre, å andra sidan så har kanske inte eislet resurser att hyra in nån häftig webbyrå för att göra en superhemsida... sånt kostar groteskt mycket pengar :eek:

eiselt
2002-06-06, 13:12
Industrilooken är ju lite av meningen...

Visst skulle vi kunna hyra in någon internationell webdesigner, om vi är villiga att betala högre priser för det? Vi lägger pengar på kvalitetstester och råvaror av högsta kvalitet hellre än ball hemsida. Jag tror att de flesta av våra kunder är glada för det.

Mvh
Henrik

The Dwag
2002-06-06, 14:06
Ursprungligen skickat av Eiselt:
<STRONG>Industrilooken är ju lite av meningen...

Visst skulle vi kunna hyra in någon internationell webdesigner, om vi är villiga att betala högre priser för det? Vi lägger pengar på kvalitetstester och råvaror av högsta kvalitet hellre än ball hemsida. Jag tror att de flesta av våra kunder är glada för det.

Mvh
Henrik</STRONG>

Men läs !

Jag gav dig ju ett tips ! Hör av dig till en högskola... de kan göra det som examens jobb typ ! Så kan du spara pengar med !

Tror du att Tobbe anlitat någon super duper snordyr firma eller ?

Daemon
2002-06-06, 14:26
Uppskattar sidor där man inte behöver Flash installerat, sitter vid en dator där jag inte har rätt att installera ngt.
Kan t.ex inte gå in på Fiddebeastens hemsida.

Hellre en funktionell lättnavigerad hemsida än en Flashig...

//Daemon

eiselt
2002-06-06, 14:48
The Dwag: Vi har många som har frågat om de kan fixa vår hemsida mot kanske några produkter osv. Vi har fått förslag men jag tycker inte om plagiatdesign. Vår sida är ren och enkel (less is more). Inget hokus pokus (inte ens frames), inga blinkande eller flygande objekt... Flash orkar jag personligen inte med.

/ Henrik

Viveqa
2002-06-06, 14:55
Har nsvårt att tänka mig att någon annan än en 14-15årig datanörd blir impad eller ens underhålle utav dylikt, själv blir jag direkt avskräckt.

Dwag &gt; försöker du rgga jobb eller ;)

GhostFace
2002-06-06, 15:31
The Dwag letar extraknäck??!!??
Betalar inte ABB nog bra lön redan.... ;) :D

The Dwag
2002-06-06, 16:12
Ursprungligen skickat av heroinegirl:
<STRONG>Har nsvårt att tänka mig att någon annan än en 14-15årig datanörd blir impad eller ens underhålle utav dylikt, själv blir jag direkt avskräckt.

Dwag &gt; försöker du rgga jobb eller ;)</STRONG>

Nej fan kan inget om sånt där... Tycker bara att det var en bra idee det behöver inte vara en frän sida men en lite bättre...

Jag har alltid köpt Eislet saker.. vill bara att den skall vara snygg !

Avskräckt?? Kanske lite för hård musik för lilla fröken ? :D

Nja det var bara ett exempel på en sida!
själv gillar jag fet effekter både i spel och filmer.

Tyvärr har jag redan gjort mitt examens jobb för några år sen... Gjorde en sak till AT-4 om det är nu någon som vet vad det är ?

Det är det nog inte så jag kan vara säga det &gt; Antitank Vapen 4 utvecklat och säljs av Tidigare Bofors ! Nu heter de väl nått med Defence...

är snart 28år men jag gillar sånt där endå..tycker det är kul att se vad folk kan göra med en dator.. men då måste man som jag ha respekt för människors arbete speciellt när det är teknik.. Jag tycker det intressant..kanske därför jag jobbar med det jag gör med !

[ 06 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Hog
2002-06-06, 19:56
he he , dwag är nog lite Amerikaniserad ;)

250cc
2002-06-06, 21:06
Fina surround effekter i början :D

Chris
2002-06-06, 21:24
HAhah... patetiskt! Fan om man jämför med "riktiga" bra flasher så är det där ju bara skit. Ser ut som ägarens 14årige son har gjort det. :D

Musiken är dock bra, Korn är grymma!

Jarod
2002-06-06, 21:42
Ursprungligen skickat av Chris:
<STRONG>HAhah... patetiskt! Fan om man jämför med "riktiga" bra flasher så är det där ju bara skit. Ser ut som ägarens 14årige son har gjort det. :D

Musiken är dock bra, Korn är grymma!</STRONG>

Ge några exempel på "riktiga" bra flasher då!!

Mvh Danne

Tomten
2002-06-06, 23:27
Håller med chris, för att vara ett flash intro var det ganska uselt. Finns massor med flash sidor som är så snyggt gjorda att man gapar så mycket att käken nästan slår i golvet :D

Grejen är den att "flash" inte är bra för en webshop... Flash ska man använda för produktpresentationer och dylikt, tex om man vill lansera en ny bil, film eller liknande... Om det hoppar upp nå flashfilm varje gång man besöker eislet så skulle man bli ganska irriterad.

Å andra sidan så tycker jag dom borde kunna fixa en snyggare hemsida, även om den inte är "flashig" ;)

AJ
2002-06-07, 04:00
Hmmm....

Visst är flash "flashigt" om man säger så.... men det tröttnar man på snabbt.

Jag gillar enkla, informativa, lättnavigerade och framförallt snabba sidor.... nu har jag som tur är en 100Mbits lina. Men kommer ihåg modemtiden med förskräckelse....

Tycker att Eiselts sida är helt ok.

Dwag:
"Gjorde en sak till AT-4 om det är nu någon som vet vad det är ?"

Varför inte skriva pansarskott istället så fattar alla vad du menar??? AT-4 är Yankee Doodles benämning på dom :-).

// AJ

Hard Gainer
2002-06-07, 09:12
Är det ironiskt? -Verkar som att någon hittat "flash"-tekniken (ellervadenuheter) och överdrivit á la american style.
Det är ju bara en soppa alltihop!

Reaktionen blir i och för sig :eek: , fast på fel sätt :D .

Håller med om att tekniken lämpar sig bättre för att lansera en produkt såsom ny bilmodell etc. Hemsidor med avsikt att sälja produkter över nätet bör ha så enkel och lättöverskådlig struktur som möjligt samt med ljusa färger, kan inte begripa mig på alla svarta bakgrunder med fluorescerande tecken och blink överallt. :confused:

[ 07 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Hard Gainer ]

The Dwag
2002-06-10, 09:11
Ursprungligen skickat av AJ:
<STRONG>Hmmm....

Visst är flash "flashigt" om man säger så.... men det tröttnar man på snabbt.

Jag gillar enkla, informativa, lättnavigerade och framförallt snabba sidor.... nu har jag som tur är en 100Mbits lina. Men kommer ihåg modemtiden med förskräckelse....

Tycker att Eiselts sida är helt ok.

Dwag:
"Gjorde en sak till AT-4 om det är nu någon som vet vad det är ?"

Varför inte skriva pansarskott istället så fattar alla vad du menar??? AT-4 är Yankee Doodles benämning på dom :-).

// AJ</STRONG>

Skrev ju anti tank vapen :D